Ok tid på Lida Loop?

MHGT86

Aktiv medlem
Ok tid på Lida Loop?
Vad är en tid att satsa på till Lida Loopen långloppet?

Har tränat hyfsat flitigt med cykelpendling i vinter samt en del timmar på Zwift och trainee men små barn som drar hem all möjlig skit från förskolan limiterar ju möjligheter till den träning man vill komma åt…

Vilken tid ska man satsa på? Tekniken runt Lida är inga problem. Det kommer bara vara kondisen som bromsar.

Ok tid på Lida Loop?
Inte för att skryta (jo, lite). Jag körde på under 3 timmar när jag var ung (40) och stark.
Eller för att vara mer exakt 2.59.58 :-)
Jag var så jäkla nöjd att jag kom under just tre timmar. Kan tänka mig att banan har ändrats sen dess och har inte kört loppet de senaste 12 åren.

Senast ändrad:
Ok tid på Lida Loop?
Kan lägga till att jag hade tränat enormt mycket. Så med hyfsat mycket träning kanske du kan satsa på 3.30? Men, det låter ju klyschigt: viktigast är väl att ha kul under tiden? För mig gjorde tidshetsen att jag sen la av med lopp.

Ok tid på Lida Loop?
Jag tillhör motionärer som tränar mycket men inte blir snabb för det. Jag brukar köra kring 3.15 (även om det var ett par år sedan). Det räckte för "strax under mitten" i motion. Inget man skryter med men alla har vi olika förutsättningar. Duktiga motionärer siktar nog under 3h.

Ok tid på Lida Loop?
Förra året siktade jag på under 4h samma träningsmängd som du ungefär med avbryten träning pga sjukdom osv från förskolor.
Alla är vi olika snabba men jag rullade in på 3:13 från näst sista startledet så blev mycket omkörningar.
Iår siktar jag på under 3h men blir nöjd om jag går in under 3:30!
Man ska ha roligt också!

Ok tid på Lida Loop?
Snyggt. Ja helt rätt: men när jag väl signat upp mig på något tar träningsdjövulen över. Funderar på att inte signa upp och köpa en startplats samma dag eller något och bara se hur det går 🥳

Ok tid på Lida Loop?
En ok tid där är väl 2.45
en bra tid är 2.30
en skitbra 2.15
Allt beror ju på var man börjar räkna någonstans, kan nog tycka att du är lite väl hård med vad en ok tid är :)

Med den ordningen på looparna och de nya stigpartierna på den sista loopen kör nog många något långsammare. Är man trött efter de två första looparna var den gamla ordningen mer tillåtande, nu får man inte många meter gratis på sista loopen om benen är trötta.

Ok tid på Lida Loop?
Allt beror ju på var man börjar räkna någonstans, kan nog tycka att du är lite väl hård med vad en ok tid är :)

Med den ordningen på looparna och de nya stigpartierna på den sista loopen kör nog många något långsammare. Är man trött efter de två första looparna var den gamla ordningen mer tillåtande, nu får man inte många meter gratis på sista loopen om benen är trötta.
Jag håller med dig Fredrik, men frågan var lite som klassikern: -hur långt är ett snöre? :)

Tillbaka
Topp