Orbea Occam 2017 v 2021?

JohnG

Ny medlem
Orbea Occam 2017 v 2021?
Ytterligare en nybörjartråd, so here we go.

Jag håller på att sälja min bil och ska istället köpa en cykel. Budgeten ligger någonstans kring 16-20 tusen. jag har efter mycket letande fastnat för en Orbea Laufey, då den faller inom prisramen och verkar uppfylla mina (tänkta) behov. Som ni säkert vet är det dock stört omöjligt att få tag på cyklar just nu. Efter att ha ringt runt så kommer jag tillslut fram till racing bike sweden i Hovmantorp. Även dom meddelar att det inte finns någonting att komma med i nycykelkategorin. Däremot så hade dom eventuellt en Orbea Occam med kolfiberram från 2017 i prima skick. Går man bort sig om man köper denna cykel istället? Har hört att Orbea har gjort om modellen sedan dess, men har inte lyckats hitta exakt vad som skiljer de olika årsmodellerna åt. Tacksam för alla svar

// J

ErikvW

Aktiv medlem
Orbea Occam 2017 v 2021?
Är din tanke att byta ut bilen mot en mountainbike?

Förövrigt så har 2017 Occam inte särskilt tilltalande geometri, kanske är bra som första hoj om du får den mycket billigt.

JohnG

Ny medlem
Orbea Occam 2017 v 2021?
I och med att jag inte kör alls mycket så säljer jag bilen för att få loss cash till en MTB, inte för att ersätta funktionen av en bil så att säga.

ErikvW

Aktiv medlem
Orbea Occam 2017 v 2021?
I nuläget så skulle jag satsa på en begagnad cykel som första cykel. Det är svårt att veta vad man vill ha innan man har testat.

andersson.n

Aktiv medlem
Orbea Occam 2017 v 2021?
Bikester har fått in några Occam H30 nu:

Jag köpte en HT för några veckor sedan men har bestämt mig för att uppgradera till FS. Jag (177 cm och cirka 75-80 kg) funderar på någon av Specialized Stumpjumper Alloy, Orbea Occam H30, och Kona Process 134 29":

Om ingen starkt råder mig att köpa nån viss av dem så tar jag väl den jag tycker är snyggast helt enkelt 🙂

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer