Orbea Terra M20D

Hemavan

Medlem
Orbea Terra M20D
Hej,
Någon som har erfarenhet av Orbea Terra M20D? Tänkte skaffa en cykel för daglig cykelpendling (15-17km enkel väg) och som ska kunna användas året runt. Är detta en bra cykel för det ändamålet?

spongebob

Ny medlem
Orbea Terra M20D
Pendlar på en Terra M30, dvs något enklare spec men samma ram.
Bra för ändamålet? Yes, och mycket mer därtill. Hyfsat snabb gravelhoj, något mer aggressiv geometri än snittet av gravelcyklar är min uppfattning. Med andra hjul på så får du en ok komfortabel landsvägscykel på köpet.
En hake är avsaknad av bra fäste för bakskärm för året runt pendling, nu finns det iofs ok lösningar för detta. Skulle nog inte heller montera pakethållare på de små fästen som finns i kolfiber, rygga är att föredra.
Trevligt är möjligheten att välja egna designalternativ i myo programmet, lite längre leverans bara.
Om den är lämplig för dig är svårt att avgöra, snygg och helt klart multifunktionell , ett snabbt alternativ för pendling om du är ok med rygga

Hemavan

Medlem
Orbea Terra M20D
Pendlar på en Terra M30, dvs något enklare spec men samma ram.
Bra för ändamålet? Yes, och mycket mer därtill. Hyfsat snabb gravelhoj, något mer aggressiv geometri än snittet av gravelcyklar är min uppfattning. Med andra hjul på så får du en ok komfortabel landsvägscykel på köpet.
En hake är avsaknad av bra fäste för bakskärm för året runt pendling, nu finns det iofs ok lösningar för detta. Skulle nog inte heller montera pakethållare på de små fästen som finns i kolfiber, rygga är att föredra.
Trevligt är möjligheten att välja egna designalternativ i myo programmet, lite längre leverans bara.
Om den är lämplig för dig är svårt att avgöra, snygg och helt klart multifunktionell , ett snabbt alternativ för pendling om du är ok med rygga
Visst finns det skärm man kan fästa på sadelstolpen?

Skuggneson

Ny medlem
Orbea Terra M20D
Blev det något köp? Jag köpte en terra m20d av en polare för några veckor sedan och är jäkligt nöjd än så länge, även om jag bara hunnit pendla till jobbet ett tiotal gånger. Nu ska det väl sägas att det är första "riktiga" cykeln jag äger så har väl egentligen inte så mycket att jämföra med men bortsett från att den kanske känns aningen stor för mig (180 lång på en L) så känns den som sagt riktigt fin :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer