Order från CRC - Speditör "Hermes"

WSB

Aktiv medlem
Lade en beställning hos CRC i december och de har börjat skicka med ett företag som heter Hermes. Något jag inte stött på tidigare..

Vem tar över i Sverige? Jag får ingen leverans nämligen.. CRC hänvisar till Hermes och Hermes (via robotchat) hänvisar tillbaka till CRC. Moment 22.

Är så jävla trött på budfirmor och speditörer men det är väl priset man får betala för e-handel och lägre priser.

Hermes:
1642166916936.png

CRC:
1642166947748.png

Jag:
1642166999927.png

ooms

Aktiv medlem
Om det blir helt j-a dött kan det vara Schenker som tagit över i Sverige. Jag skulle gå in på deras sida och söka med numret, inte omöjligt det ligger hos ombud. Har för mig det ska finnas nån sida där man kan knappa in sitt trackingnummer oavsett speditör också, men minns inte vad den heter.

Campus_with_an_H

Aktiv medlem

TommiL

Ny medlem
Beställde också nyligen från CRC (vid årsskiftet).

Paketet skickades med Hermes, och för ett par dagar sedan fick jag en avisering från DHL att paketet fanns att hämta hos ombud. Dock gick det inte att spåra försändelsen på DHLs sida. Frakten tog också något längre än vanligt.

Googlade också slut på internet då budfirman var okänd, och hittade inte så mycket svar. Men i mitt fall var det iaf DHL som levererade.

WSB

Aktiv medlem
Tack för input, har dock provat allt det där. Inga andra resultat än tracking på Hermes sida - som säger att den är på en Parcelshop och har varit det i flera dagar. Men står inte vart och eftersom trackingnumret inte fungerar på någon annan firma så är jag fast.

Om det är DHL som tar över i Uppsala så lär det ta ytterligare några veckor innan det händer något.. De är experter på låtsasutkörningar och att sedan skicka pappersavi med duva.

Edit: Synd med Brexit och CRCs merge med Wiggle.. En "stormakt" i graven, har köpt från CRC sedan urminnes tider men det är inte bra längre.

moros

Aktiv medlem
DHL i Sverige för min del när jag beställde från CRC i början av december. Dumpade av paketet på ett utlämningsställe på andra sidan stan trots att det finns minst två som ligger närmre dit DHL brukar landa. Ingen tracking från DHL och inget från Hermes efter "export center" eller vad det hette.

Beagleboy

Aktiv medlem
Ett hjul skickades från Tyskland med Hermes. Fick nåt mail om dispatched, sen inget mer. Ingen ens försökte kontakta mig på mail, sms, telefon eller per brev. Inga kontaktuppgifter t nåt ombud i Sverige. Avsändaren mailade och konstaterade mest bara att hjulet kommit i retur.

Misstänker att avsändaren inte angett mobilnummer och mail på försändelsen.
Kanske nån försökt leverera när jag inte varit hemma? Ovisst och oklart.

tobo

Aktiv medlem
Jag beställde från Wiggle förra veckan. Försändelsen skickades med Hermes från Wiggle/CRC's lager i Wolverhampton. Hermes tracking slutade när paketet lämnade UK. Fick sms från DHL att paketet fanns att hämta på mitt närmaste DHL Service Point exakt en vecka efter beställning.

Hcsokim

Aktiv medlem
Beställde också nyligen från CRC (vid årsskiftet).

Paketet skickades med Hermes, och för ett par dagar sedan fick jag en avisering från DHL att paketet fanns att hämta hos ombud. Dock gick det inte att spåra försändelsen på DHLs sida. Frakten tog också något längre än vanligt.

Googlade också slut på internet då budfirman var okänd, och hittade inte så mycket svar. Men i mitt fall var det iaf DHL som levererade.
Hermes är en av de större firmorna i tyskland bla, o vad jag vet är de varken sämre eller bättre än någon annan där. Förutom att de kan komma lite när som på dagen medans de andra alltid kommer ungefär samma tider varje dag.

pero02

Aktiv medlem
Jag har ofta fått leta paket på DHL. Avsändaren har fått sitt eget nummer som kontakt så väl i Sverige vet de inte vem att kontakta. Har fått hjälp vi dhl telefonist.

Kanske samma problem här

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer