Orunt Racing Ralph

Viktor R

Medlem
Orunt Racing Ralph
Har just monterat på ett nytt Racing Ralph UST. Däcket (inte fälgen) är väldigt orunt. Har jag satt på däcket fel eller är det kasst?

/Viktor

Plush

Moderator
Forumvärd
Orunt Racing Ralph
Har du verkligen kollat att det lagt sig rätt på fälgen? Dvs att klinchkanten (kanttråden) på däcket krupit ut till rätt läge...

Vad har du för fälg?
Vad pumpade du i för tryck?

Viktor R

Medlem
Orunt Racing Ralph
Det är en DT Swissfälg. Ej UST, så jag har slang. Pumpade upp till ca 4 bars tryck för att "sätta" däcket, släppte ur luften och pumpade sedan upp till strax under 2 bar.

Köpte däcket på CC rea. La inte märke till att det är UST föränn det var dags att lägga på det. Även om däcket var billigt så skall det ju inte vara defekt. Vet inte om jag har något kvitto kvar.

/Viktor

Plush

Moderator
Forumvärd
Orunt Racing Ralph
Du kan lätt pumpa upp det till 5 - 6 bar för att sätta det och sen släppa ut luften till önskat tryck...
Ett alternativ... åk in på en däckfirma och be att få lite monteringspasta som dom använder när dom monterar bildäck.. Det kliver lättare på fälgen med det och överskottet är enkelt att tvätta bort.
Jag själv använder det där jag skruvar cykel...

Trailmaster

Aktiv medlem
Orunt Racing Ralph
Jag sprayar ibland lite vatten/diskmedel runt däckskanterna när jag ska montera så det glider på plats lättare.
Det brukar finnas en kantlinje runt däcket som man kan se att det har satts sig rätt.

//Gerry

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer