OS i Tokyo 2021

D

Deleted member 74442

Guest
OS i Tokyo 2021
Absolut, finns mycket som är fel, varför ska kvinnor tex åka 22km tempo och herrarna 44km, samma på linjelopp och skidåkning mm.

Stumpy

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Apropå kvinnor🙂 är det bara på mästerskap i beachvolleyboll kravet på bikini för kvinnor lever kvar, togs det inte bort 2012 annars? Norge tog ju böter på EM senast.
Här i Tylösand under Beachvolleybollveckorna är det för tillfället en minoritet av tjejerna som har hotpants. Antar att det kan ändras till nästa vecka när SM spelas.

Spindelbenen

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Carnage i seminfinalheaten gjorde ju mayhem med många av favoriterna i BMX. Både för tjejer och killar. Nog för att jag trodde på tjuren Kimman men Shriever var lite av en rolig överraskning. Samt att Kye White tog silver ty han är grabbens favorit. Twan's tvåväxlade hoj hjälpte föga.

Wekeendrider

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Absolut, finns mycket som är fel, varför ska kvinnor tex åka 22km tempo och herrarna 44km, samma på linjelopp och skidåkning mm.
Valet att damerna skulle köra ett varv på tempobanan var lite lustigt. Om skillnaden i tid är ca 10% hade damerna behövt strax över timmen, det känns mer "rätt" längd på loppet än en halvtimme. 22 km är ju knappt värt det för att svetta ned sig och behöva duscha 🙂

C-dale

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Bra när de håller uppe tempot i tävlingarna. Tittade lite på surfing, men det var mest ett enformigt simmande o lite surfande. På publiktävlingar borde surfarna tolka efter en båt ut till starten.

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Och Roos kopierar den insatsen (fast med stöt istället för kast)!
Fast kommentatorernas försök att göra henne till en medaljkandidat känns lite överoptimistiskt i mina ögon. Tror det krävs svenskt rekord med åtminstone 2-3 dm i finalen för det. Och mitt intryck är att hon mer är väldigt stabil med bra teknik snarare än har jättekapacitet men har svårt att få ut den.

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Rejäl ledning tidigt i herrarnas 10000-metersfinal.
1627644939350.png

Med tanke på namnet på ledaren kanske han har bråttom till toaletten!?

D

Deleted member 74442

Guest
OS i Tokyo 2021
Fast kommentatorernas försök att göra henne till en medaljkandidat känns lite överoptimistiskt i mina ögon. Tror det krävs svenskt rekord med åtminstone 2-3 dm i finalen för det. Och mitt intryck är att hon mer är väldigt stabil med bra teknik snarare än har jättekapacitet men har svårt att få ut den.
Hon har ju förbättrat sig rejält hela tiden genom åren, får hon bara en riktig träff vet man aldrig🙂

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Hm, Discovery+ ligger någonstans 0,5-1 min efter verkligheten. Om man kikar på resultatrapporteringen dyker diskusresultaten upp innan kastaren gått in i ringen i bild.

ooms

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Hm, Discovery+ ligger någonstans 0,5-1 min efter verkligheten. Om man kikar på resultatrapporteringen dyker diskusresultaten upp innan kastaren gått in i ringen i bild.
Streamat verkar alltid ligga efter, som du märkt ca 0.5-1 minut. Var samma sak under fotbolls-em, jag som har Boxer via marksända nätet märkte att grannarna med streamat jublade 0.5-1 minut för sent.

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Det är skillnad mellan de engelskspråkliga sändningarna och de svenska också tror jag. I alla fall i handbollen låg den svenska långt efter Eurosport varianten

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer