OS i Tokyo 2021

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Tar de betalt per gren?
De vill ju sälja ett "attraktivt paket". Det är därför os är nu när det är som varmast. NFL och fotbollsligorna har inte satt igång än. Också därför brottning åker ut och sånt de tror folk gillar bättre åker in
Vet inte vilka krav Österrike har för OS deltagande, men tur att inte Anna Kiesenhofer var Svensk iaf🙂
Kaisenhover är Österikisk TT mästare 2 år i rad och har vunnit lopp när hon var proffs. De hade ganska bra anledningar att skicka henne

jonas-ni

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Om man kan plocka ut åtta cyklister som tvärsäkert kommer topp-8 i linjeloppet på OS, oavsett hur det förlöper, så tycker jag det är OK. Det lär dock inte inträffa så frågan är inte relevant.

Just kvinnornas 800 meter är för närvarande en sån gren där, om man har ett startfält med de 32 bästa/kvalificerade, samtliga kan ta sig till final, dvs 8 bästa. Det var alltså ingen 94:e rankad löpare som fick stanna hemma.

hm

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Har inte riktigt koll på vad deltagarna i de små grenarna kan tänkas dra in på ökade sponsorsintäkter i och med en OS-start men jag gissar att det inte är några jättesummor. Vad är t.ex. kostnaden för Bjerendal att göra en seriös OS-resa och komma 55:a av 64 deltagare i bågskyttet kontra de sponsorsintäkter hon drar in på de fyra kommande åren?
Är ju helt klart inga jättesummor om man jämför vad en fotbollsspelare eller för tex Lindh drar in .

Men lär ju iaf vara något lättare att ringa nya sponsorer än att vara samma bågskytt som kajkat världen runt i fyra år jagades wc ranking för OS och inte få åka pga av topp8 kravet ...

Senast ändrad:
D

Deleted member 74442

Guest
OS i Tokyo 2021
Hade hon varit svensk hade vi skickat henne. Hon har bättre mästerskapsmeriter än någon svensk cyklist idag + att hon är amatör vilket en olympisk kommitté rimligvis borde gilla
Jag har ingen vidare koll på henne, men vilka internationella mästerskap har hon meriter ifrån?

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag har ingen vidare koll på henne, men vilka internationella mästerskap har hon meriter ifrån?
Hon brukar ligga runt topp 20 på vm i TT och topp 50 i linjeloppen. Sverige har ingen i närheten av det. Sen att hon skulle vinna OS är ändå årets skräll men kommer du 44'a som hon gjorde i senaste vm, från ett land som har så låg uci ranking på damsidan som Österike har, då platsar du i os. Det sjuka var att hon nog själv bara såg att hon hade chans i TT'n men men...

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Nej, vilka latmaskar som inte gjorde det. Gunde bröt armen men körde ändå i mål.

Då så, då räcker det med två tävlande. Eller 3 så vi fyller pallen
?
1627760200971.png

1627760216807.png

1627760229973.png

Som synes har alla utom de som diskats tider noterade.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
De vill ju sälja ett "attraktivt paket". Det är därför os är nu när det är som varmast. NFL och fotbollsligorna har inte satt igång än. Också därför brottning åker ut och sånt de tror folk gillar bättre åker in
Nu är jag inte med. Ökar attraktiviteten med ytterligare en friidrottsgren eller är det specifikt mixedstafett 4x400 meter som gör att NBC m.fl. antas betala mer för TV-rättigheterna?

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Nu är jag inte med. Ökar attraktiviteten med ytterligare en friidrottsgren eller är det specifikt mixedstafett 4x400 meter som gör att NBC m.fl. antas betala mer för TV-rättigheterna?
Ja. Mixedstafetten är väl en "billig" gren att ta in som ger ett extra lite kul, fartfyllt extranummer. Var nog rätt många polacker som tittade på tv idag som inte gjort det annars

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
De har kört allt sitt data i nåt system som indikerar att första finaldagen är "tråkig". Den här och lite andra fler marginal gains så får de ihop mer pengar nästa gång rättigheterna auktioneras. Så tror jag i alla fall

DH

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Det kanske redan har avhandlats i tråden. Men, hur vet man vilka streams som har svenska kommentatorer?
Ligger långa sjok med endast stadionljud och inga kommentatorer alls. Vad är vitsen m det?

ooms

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Just kvinnornas 800 meter är för närvarande en sån gren där, om man har ett startfält med de 32 bästa/kvalificerade, samtliga kan ta sig till final, dvs 8 bästa. Det var alltså ingen 94:e rankad löpare som fick stanna hemma.
Jag förstår inte vad detta har att göra med det du citerar som jag skrev.

De som gick till final låg på platserna 1, 3, 6, 8, 11, 18 och 29 på listan över bästa resultat i år. Lindh låg alltså på 43:e plats. Mellan henne och Wang som hade 1.59.18 innan mästerskapet skiljde alltså 0,58 si årsbästa inför mästerskapet.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer