OS i Tokyo 2021

InlineOla

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Va helt inne på att det var någon skojare på internet som lagt till bildtexten.

Men är inte säker längre ?

Verkar ju helt osannolikt att han skulle missat den detaljen...

Nä han verkade ju som flera varit inne på ha missat att rampen skulle tas bort. Mvdp är ju en grymt duktig hoppare så inte en chans att han skulle göra en sån rookiedykning om han vetat att det var ett drop.

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Stänger de A-linjerna på Hardline också under träning? Verkar huvudlöst att ha ramp där för säkerheten? under träning och sen ta bort inför tävling när de öser på. Hur ska en kunna träna på de svårare partierna då? Något är ruttet någonstans men verkligen osäker på om det är MvdP denna gång även om Vader och han ska ha diskuterat saken.

hm

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Stänger de A-linjerna på Hardline också under träning? Verkar huvudlöst att ha ramp där för säkerheten? under träning och sen ta bort inför tävling när de öser på. Hur ska en kunna träna på de svårare partierna då? Något är ruttet någonstans men verkligen osäker på om det är MvdP denna gång även om Vader och han ska ha diskuterat saken.
Nja .
Jag förstår nog tänket att ha den där på träning . Ungefär som att ha en skiva över ett litet gaphopp .
Man kan känna sig för lite I början på inrullet och farten och hoppa lite halvvägs innan man komitar helt och satsar på hela ..

Wekeendrider

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag försökte kolla på bada-cykla-spring på Eurosport Player, men det går fan inte. Jag betalar ju för skiten, ändå är det mer reklam än sändning, även i reprisen, och efter reklamen måste man försöka orientera om sig om vad som hänt under reklamen. Och kvalitén på sändningen känns tidigt 90-tal. SVT borde tvingas att hosta upp för OS istället för nischade hemslöjdsprogram och dåliga lekprogram.

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag försökte kolla på bada-cykla-spring på Eurosport Player, men det går fan inte. Jag betalar ju för skiten, ändå är det mer reklam än sändning, även i reprisen, och efter reklamen måste man försöka orientera om sig om vad som hänt under reklamen. Och kvalitén på sändningen känns tidigt 90-tal. SVT borde tvingas att hosta upp för OS istället för nischade hemslöjdsprogram och dåliga lekprogram.
Frugan pyntade ut 129 kr för discovery+ och det verkar funka ok. Sammandragen är rent kanal-5-kräk men tex triatlonen igår var avbrottsfri och hon svenska expertkommentatorn var grym. Att höra Carton Kirby kommentera svensk handboll var också skoj men annars har det varit mycket ljudstrul på sändningarna.

Jon

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
GCN löser problemen med sändningarna. Ingen reklam. Köpte ett helårs abonnemang i våras så kan man se alla tourer och giron mm. Fast det är sjukt irriterande när man har kanal 5 och 9 i sitt tv-utbud att man ska behöva betala extra för att kunna streama programmen i efterhand.
Tacka vet jag SVT, betalar gladeligen den skatten för tv som fungerar, går att streama, är utan reklam och håller hög standard.

Freddie L

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag kommer vara upptagen imorgon när Jenny kör. Kan man se repriser på Eurosport eller GCN? Jag har försökt läsa men hittar inget, på GCN kan jag inte ens verifiera att de sänder imorgon…

Plush

Moderator
Forumvärd
OS i Tokyo 2021
Man kan ju undra....
Screenshot_20210726-224543.png

Plush

Moderator
Forumvärd
OS i Tokyo 2021
Och med tanke på hur långt han ändå flyger så hade rampen inte gjort varken eller för att rädda den där nose diven han gjorde...

Wekeendrider

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Trodde bad-cykel-joggarna skulle köra på uci-vidriga ufocyklar men ser ju ut att vara vanliga räsers med tempopinnar. Är det någon sprintvariant som kräver vanligt bockstyre och inte tillåter PX?
Banan är ju ganska knixig, längsta rakan några hundra meter och rejäla 180-gradare på ett par ställen. Ingen fördel med ufo-cyklar och aeroflaskor då. En del hade inte ens tempopinnar.

Cinder2i40

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Vore inte omöjligt om det blir brittiskt eller österrikist imorgon med. Det förutsätter visserligen att inget blir som det borde. Men det är så det verkar funka med cykling och os 2021

InlineOla

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Banan är ju ganska knixig, längsta rakan några hundra meter och rejäla 180-gradare på ett par ställen. Ingen fördel med ufo-cyklar och aeroflaskor då. En del hade inte ens tempopinnar.

Fördel eller ej, dom får inte köra tempocyklar på olympisk distans, det är linjehojjar med korta tempopinnar som gäller. Eftersom man får köra i klunga skippar vissa tempopinnarna helt då dessa mest gör skillnad om man ligger längst fram i vinden o borrar.

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Banan är väl inte perfekt för Lecomte och då är det väldigt öppet imho.
Å andra sidan har hon ju vunnit alla fem VC-tävlingarna i år och det har ju varit viss variation på banorna där. Nu såg jag inte loppet igår så jag vet inte hur OS-banan ser ut, men spontant känns det för mig som att det behövs en förändring i formförhållandet mellan Lecomte och någon/några av de övriga toppåkarna för att det det bli "väldigt öppet". Och det kan ju mkt väl ha skett. Är ju några veckor sedan de tävlade senast. Hoppas hur som helst på ett spännande lopp och gärna med blått och gult långt framme.

NLC

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Gårdagens helikoptersurr ersatt med mickat syrseljud, blandade visselpipeblås och totalt slumpmässigt bildklipp. Vet inte vad som är mest spännande, att se racet eller gissa nästa bildsekvens.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer