[OT] Bild på kyrka

BFS

Aktiv medlem
[OT] Bild på kyrka
Ja inte tusan ger vädret mycket inspiration till kyrkcyklande nu. Ska det bli några kyrkcyklingsbilder från min sida i närtid får det nog bli till att gräva i bildarkivet för cykelresor. Dock lite tveksam till om det verkligen är rätt att börja bomba tråden med en massa utländska kyrkor.
Nä, det känns lite orättvist mot våra svenska kyrkor. Kanske får vi acceptera färre kyrkor, men njuta av dem i vinterskrud istället?

ooms

Aktiv medlem
[OT] Bild på kyrka
En fördel såhär på hösten är att kyrkorna syns bättre. Har tänkt på det när jag passerat några som i somras knappt gick att se för alla lövklädda träd, nu framträder de i sin fulla prakt även på avstånd.

katten

Aktiv medlem
[OT] Bild på kyrka
Idag var det superväder här i Halmstad (om man gillar +2°)! Jag fotade tre av de kyrkor som passerades.
20201120_193331.jpg

Mariakyrkan - Svenska Kyrkan i Fyllningen, en förortskyrka.
20201120_152123_001.jpg

Precis granne med Mariakyrkan ligger den helt nybyggda serbisk-ortodoxa kyrkan. Verkar riktigt cool, skall försöka mig på ett besök inuti när corona passerat.
20201120_141612.jpg

Slutligen, Eldsberga kyrka. Värdet var som sagt vackert idag.

Med trötta ben orkade jag inte stanna för att fota Trönninge kyrka, men den har redan varit med i denna tråd.

/A

Bilagor

Sambal Oelek

Aktiv medlem
[OT] Bild på kyrka
...men precis. Vädret va! Jag var ut på långtur också. Cyklade förbi tre stycken, men endast denna liknande en kyrka och inte ett vanligt hus så det blev bara den. Tar två bilder.

Kilanda Kyrka (1200)

IMG_20201120_150144.jpg

IMG_20201120_150213.jpg

Har varit i krokarna några ggr men aldrig sett denna tidigare. Kul med ett nytt fynd i "närområdet" (3-4 mil bort). Den låg helt gudomligt fint som de flesta kyrkor gör men det var svårt att fånga så jag försökte inte ens.

GoranS

Aktiv medlem
[OT] Bild på kyrka
uandt: Tror du får studera regel 5 lite närmare! :sneaky:

Jag har helt utan några hämningar postat några pingstkyrkor tidigare i tråden och de var om något snarare fulare än den där. Sen verkar det finnas en förkärlek för pingstkyrkebyggare att inte satsa på någon vidare tilltalande exterör.

Pfaff

Aktiv medlem
[OT] Bild på kyrka
Jo även om det finns en viss skeptisk hållning till utländska kyrkor tänker jag inte undanhålla denn bild på Church of St Mary and all Saints som jag tog i Chesterfield för 5-6 år sedan. Det finns en del teorier om spiran som är från 1300talets mitt, min är att alkohol KAN ha varit inblandat.

79555A4C-F7E5-475B-8809-AFF4D42F5CCC.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer