[OT] Bilder på kyrkor utanför Norden (regler i första inlägget)
Denna tråd med bilder på kyrkor startades ju tidigare i år. Reglerna sa inget om att det skulle vara svenska kyrkor. Bortsett från några norska kyrkor och ett fåtal andra är det dock bilder på svenska kyrkor som förekommer i den tråden. Tänkte att det kunde vara kul med bilder på utländska kyrkor också. Dock känns det dumt att börja posta dem i den tråden. Därav skapandet av denna tråd.
Som trådskapare tar jag mig rätten att bestämma följande regler:
Angående regel 3 kan den kanske låta lite hård. Jag tycker dock att utan den informationen går lite av poängen förlorad.
För att få igång tråden bifogar jag denna italienska kyrka.
Chiesa Parrocchiale di Sant'Ermete Martire, Gabicce Monte, Italien (några mil söder om Rimini). Kyrkan omnämnd första gången år 909.
Som trådskapare tar jag mig rätten att bestämma följande regler:
1) Bilden ska vara från cykelfärd. Du ska ha genomfört färden. Du ska ha tagit bilden. 2) Kyrkan får inte finnas i Norden. 3) Du ska ange land där kyrkan finns. Plats i landet ska anges, t.ex. ort. Tydlighet uppmuntras. 4) Namn på kyrkan är mkt önskvärt. Hittar man det inte kan det utelämnas. 5) Ange gärna ålder. Ange gärna annan intressant data. Ska ej vara några långa texter. 6) Kyrka tolkas som religiös byggnad. Behöver ej ha kristen anknytning. Undvik konstiga sekters byggnader. 7) Per person: ej samma kyrka i flera inlägg. OK att ta med kyrka som annan person postat.Angående punkt 1 så är det OK om man gått en bit från platsen man där man lämnade sin cykel. Bilden ska dock vara tagen samma dag som man cyklade till eller från platsen och man får inte ha använt något annat färdmedel än sina egna ben för att ta sig från cykeln till kyrkan.
Angående regel 3 kan den kanske låta lite hård. Jag tycker dock att utan den informationen går lite av poängen förlorad.
För att få igång tråden bifogar jag denna italienska kyrka.
Chiesa Parrocchiale di Sant'Ermete Martire, Gabicce Monte, Italien (några mil söder om Rimini). Kyrkan omnämnd första gången år 909.
Senast ändrad: