Får väl kontra med kapellet uppe vid Madonna del Ghisallo nordost om Como i Lombardiet, Italien. Byggdes 1632. La Madonna del Ghisallo utsågs 1949 av påve Pius XII till cyklisternas beskyddare/skyddshelgon.Cyklisternas kyrka ( Radfahrerkirche ) i Stadt Wehlen ( Saxiska Schweiz - Niedersachsen ) !!! Visa bilaga 461472
Radwegekirchen - Alle
Mehr als 800 geöffnete Kirchen in Deutschland finden Sie auf dieser Internetseite - mit den jeweiligen Öffnungszeiten und zusätzlichen Informationen. Dazu kommen einige deutsche Auslandsgemeinden weltweit.www.radwegekirchen.de
Tycker jarek996 gör ett ganska gott jobb med att hjälpa mig fylla på i tråden.Tror GoranS i reglerna glömde nämna paragrafen som säger att bara GoranS får skriva i tråden 😉
Piazza dei Miracoli!Då bidrar jag med denna, biketouring ITA för längesen. Behöver väl inte skriva var det är...
.
Visa bilaga 461590
Ännu maffigare på lite avstånd, så man ser hur enorm den är!
Saint-Michel d'Aiguilhe kyrka, Le Puy-en-Velay
Bra där, två nya länder. Kul med geografisk spridning.Little Belfry chapel, Glenbeigh, Irland.
Visa bilaga 461941
St. Mary’s church, Dingle, Irland.
Visa bilaga 461942
St. Andrew’s by the lake church, Toronto Islands, Kanada.
Visa bilaga 461943
The cathedral church of St. James, Toronto, Kanada.
Visa bilaga 461944
St. Michael’s cathedral basilica, Toronto, Kanada.
Visa bilaga 461945
Menar du 1998-2002 eller har vi att göra med världens mest segdragna renovering!?Mosteiro dos Jerónimos/Igreja Santa Maria de Belém
Kyrkan närmast
Belem Lissabon
byggår 1501-1601
Överlevde jordbävningen 1755 (8,4 på Richterskalan) med små skador
finns bl.a. Vasco da Gamas grav
Renoverat 1198-2002
Visa bilaga 461952
Visa bilaga 461953
skrivfel! Det ska givetvis vara 1998-2002Menar du 1998-2002 eller har vi att göra med världens mest segdragna renovering!?
Du ligger nog förvisso bra till vad gäller tidiga kyrkor. Dock tror jag vi ska försöka hålla oss till reglerna vad gäller cykeltursanknytning. Är visserligen en OT-tråd men då det är ett cykelforum tycker jag ändå det är rimligt med det kravet. För min del tappar tråden lite poängen om det blir en samling av bilder från alla möjliga semesterresor.Den heliga gravens kyrka : byggd 335 !!!
Kanske en av viktigaste helgedomarna i kristendomen.
Det var INTE en cykelfärd precis , men jag och min sambo hyrde cyklar en dag (tyvärr INTE i Jerusalem , men i
Tel Aviv ) så vi kan blunda lite ;-) Visa bilaga 461971 Visa bilaga 461974 Visa bilaga 461976 ,
Alltså, jag uppskattar verkligen dina bidrag med kyrkor från alla möjliga "udda" länder. Ville bara stämma lite i bäcken.Jag erkänner , det ( Israel ) var INTE cykelsemester ( men vi cyklade en hel dag på lånecyklar !!! ) 😞 .
På alla andra resor , cyklade jag 99% av sträckan !!!
Finns något liknande i Frankrike.
Land? Fransktalande?Eglise de Morgins : Visa bilaga 462186