[OT] Bilder på kyrkor utanför Norden (regler i första inlägget)

Domestique

Aktiv medlem
Parocchia San Lorenzo-kyrkan i Pinzolo klädd i Interfärger. Fotad under samma sväng till Madonna di Campiglio som förra kyrkan.

Pinzolo.jpg

Domestique

Aktiv medlem
Började kolla igenom alla tusentals bilder och hittade några kyrkor till.

Chiesa dei Santi Pietro e Paolo Apostoli i Arabba, precis nedanför Passo Pordoi. Dolomiterna. Juli 2014

ChurchArabba-0856.jpg

Domestique

Aktiv medlem
Chiesa S. Michele Arcangelo i Ronzo Chienis, Trentinoregionen på väg upp mot Passo Bordala. Juli 2014

ChurchBordala2014-0178.jpg

Domestique

Aktiv medlem
Chiesa di San Lorenzo i Castellano, ovanför Rovereto. På väg ner från Passo Bordala mot Rovereto i Juli 2014.

ChurchBordala2014-0200.jpg

Domestique

Aktiv medlem
Parrocchia di San Giacomo Maggiore i Pieve di Livinallongo i Dolomiterna. Jag parkerade bilen här och cyklade sen en runda med Passo Falzarego/Valparola och Campolongo via Arabba och tillbaka hit. Juli 2014.

ChurchDolomiti2014-7949.jpg

Domestique

Aktiv medlem
Kyrka en bra bit upp mot Passo Falzarego. Står bara "Chiesa" i Google maps, så jag vet inte vad den heter.

ChurchFalzarego2014-7979.jpg

Domestique

Aktiv medlem
Och söderut till ett av Italiens bästa vindistrikt. Cattedrale del Santissimo Salvatore i Montalcino, Sienaprovinsen Toscana (som jag såg gorans också besökt). Juli 2014 det också. Var på producentbesök hos Col d´Orcia och passade på att cykla lite.

ChurchMontalcino-9940.jpg

Domestique

Aktiv medlem
Pieve di San Michele Arcangelo i den lilla byn Sant'Angelo in Colle, strax söder om Montalcino

ChurchMontalcino-0201.jpg

Domestique

Aktiv medlem
En av dom coolaste kyrkor jag sett. Santuario Madonna della Corona, Monte Baldo i Veronaprovinsen.
Halvfusk på denna för när jag cyklade förbi så var det så kallt och regnigt att jag inte pallade fota men platsen var så häftig så jag tog bilen dit någon dag senare.

Church2014-7921.jpg

GoranS

Aktiv medlem
En av dom coolaste kyrkor jag sett. Santuario Madonna della Corona, Monte Baldo i Veronaprovinsen.
Halvfusk på denna för när jag cyklade förbi så var det så kallt och regnigt att jag inte pallade fota men platsen var så häftig så jag tog bilen dit någon dag senare.

Visa bilaga 485735
Minst sagt cool! Åkte direkt in på listan på platser att besöka den dag det blir av att cykla Monte Baldo. Har haft det i planerna ett par gånger men båda gångerna har det fallerat.

Domestique

Aktiv medlem
Minst sagt cool! Åkte direkt in på listan på platser att besöka den dag det blir av att cykla Monte Baldo. Har haft det i planerna ett par gånger men båda gångerna har det fallerat.
Den rekommenderas!
Jag blir hyfsat sugen på att åka ner igen när man sitter och kollar gamla bilder! Måtte denna pandemi försvinna snart! :)

Sambal Oelek

Aktiv medlem

Visa bilaga 485735
Årets kyrkfoto! Vilket bygge!

GoranS

Aktiv medlem
Hm, har suttit en bra stund och utan framgång försökt identifiera en kyrka jag har på en bild från Scanno men jag ger upp så jag tar denna istället som var lättare:

Chiesa Parrochiale di Santa Maria Assunta, Villetta Barrea, Abruzzo, Italien
En kyrka med samma namn låg ursprungligen mitt i byn. Den förstördes dock i jordbävningen 1915 och denna byggdes upp vid vägen genom byn. Var klar 1927.
P1080463 (Large).jpeg

GoranS

Aktiv medlem
Basilica di Santa Maria Assunta, Castel Sangro, Abruzzo, Italien
Fanns på platsen redan på 500-talet en kyrka. Den ersattes på andra halvan av 900-talet med en annan kyrka som i stort förstördes i jorbävningen 1456. Nuvarande kyrka byggdes 1695-1725 och den upphöjdes 1856 till basilika.
Kyrka.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Chiesa di San Vincenzo Martire, Gioia Vecchio, Abruzzo, Italien
Ursprungligen uppförd 1749. Kraftigt skadad i jordbävningen 1915 och mer eller mindre totalförstörd i bombningar under andra världskriget. Återuppbyggd fr.o.m. 1955 i enlighet med ursprungliga designen. Färdigställd 1970.
P1080517 (Large).jpeg

JPL

Aktiv medlem
(Garmisch) Partenkirchen.
Pfarrkirche Maria Himmelfahrt, väckarklockan!
Tagen från hotellrummet 2015-07-15, omklädd och klar inför morgontur på MTB. (Räknas väl som ”under cykeltur”?)
E339A6C4-7651-4F2E-A4A2-630005F23A8F.jpeg

JPL

Aktiv medlem
Antica Pieve di San Giacomo e San Cristoforo (Grigno). Taget 2022-07-13. Under en runda på företrädesvis cykelvägar i området.
D5DFC949-F08D-4DCD-AD54-00B1515E76AF.jpeg

Kondomautomaten och kyrkan mitt i byn.

JPL

Aktiv medlem
Chiesa di S Anotnio, Pergine Valsugana. Taget 2022-07-15 på väg mot en klättring med slutmålet Lenzi Stefani
6DEFEC86-D5C2-49FE-8F37-DD4AB3418FB3.jpeg
.

Topp