(OT) Bygga stor TV/skärm av 4st LCD 40-50 tummare

Pellefa

Medlem
Har någon nyligen byggt sig en stor TV medelst 4st vanliga/prisvärda LCD paneler? Söker tips på lämpliga "TV apparater" med hyfsat liten ram runt....

uandt

Aktiv medlem
Hittar du ett gäng paneler från samma tillverkningsserie, som gått lika länge,som du får gratis,kör hårt! Annars kommer det se ut som skit eller bara kosta pengar.

Pellefa

Medlem
Hittar du ett gäng paneler från samma tillverkningsserie, som gått lika länge,som du får gratis,kör hårt! Annars kommer det se ut som skit eller bara kosta pengar.
Så att köpa 4 st samtidigt från samma handlare är sannolikt inte bra nog då...?

tfbuy

Ny medlem
Så att köpa 4 st samtidigt från samma handlare är sannolikt inte bra nog då...?
Äsch, åsikter är åsikter. Det som "ser ut som skit" för andra kan vara helt ok för dig. Jag personligen hade nog haft svårt för korset mitt i blickfånget oavsett kantbredd. En tanke: 4*50" är 100" = vanlig storlek för projektor. Skulle det kunna vara ett alternativ kanske?

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Du behöver en rätt seriös dator för att driva 4*4k, men visst du får ju faktiskt 8k. Men jag hade ändå gått på den 86" jag länkade ovan, eller projektor.

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Hur är det med projektorer nuförtiden? Finns det några som inte låter som flygplan och som kan ge en tv en match i ljusare förhållanden?

WSMC

Aktiv medlem
Har inte hunnit plöja hela tråden, men har någon tipsat om en projektor?

perzzon

Aktiv medlem
Det är väl knappast för att få 8k.
Ramen I mitten skulle ju förstöra upplevelsen oändligt mycket mer än den högst teoretiska förbättringen 8k ger.
Redan 720 till 1080 är det många som inte ser på normala avstånd.

Pellefa

Medlem
Hej inte ute efter 8k, bara storlek, ljusstark o kontrastrik... ska nog överväga projektor efter råden här...

tfbuy

Ny medlem
Hur är det med projektorer nuförtiden? Finns det några som inte låter som flygplan och som kan ge en tv en match i ljusare förhållanden?
Allt är relativt men nej en projektor i någotlunda prisklass ~10k kan inte mäta sig i ljusstyrka med en led tv. Men den kan vara klart ok beroende på behov. Ljudstyrka eller oljud är väl kanske inte knäpptyst men långt ifrån flygplan. 25-35db

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer