[OT] Byta lager i tvättmaskin...

kais01

Aktiv medlem
(ot) dags att plocka ur. några grövre attilraljer letade sig upp i överkorgen denna gång.

skönt kunna mata maskinen hylla för hylla utan ett evigt in och utdragande av olika våningsplan. man tar sig för pannan varje gång man möter en trevåningsmaskin. hur kunde det bli så korkat?
.
08E3F917-F023-45B3-B79A-C9DA4BC5931F.jpeg

perzzon

Aktiv medlem
Det är verkligen spännande att se din totala avsaknad av förståelse för andras behov och likaledes totala övertygelse om att endast du har sett ljuset.

Muntis

Aktiv medlem
(ot) dags att plocka ur. några grövre attilraljer letade sig upp i överkorgen denna gång.

skönt kunna mata maskinen hylla för hylla utan ett evigt in och utdragande av olika våningsplan. man tar sig för pannan varje gång man möter en trevåningsmaskin. hur kunde det bli så korkat?
.Visa bilaga 480507
Jag som trodde att diskborsten var för handdiskning. Det är där knepet ligger i att få en effektiv diskmaskin, att köra diskmaskinen med en diskborste i. :)

johfo

Aktiv medlem
även vår diskmaskin från 96 har värmeväxlare. dessutom har den självklarheten två identiska hyllplan som vart och ett rymmer både bestick, tallrikar och glas.

tre hyllor för olika saker är verkligen oergonomiskt och tidskrävande. kommer inte över tröskeln i mitt hem.
Jag var initialt ganska skeptisk till bestickshylla högst upp då det tar en del höjd i maskinen.
Men efter att ha haft en sån maskin ett par år nu känns det ännu jobbigare att tömma en bestickskorg där allt står blandat och huller om buller. Barnen har lärt sig att man sorterar när man lägger in och så tar man alla gafflar i en hand och knivar i den andra och sen skedarna i en andra vända och sen är man nästan klar. Plocka ur diskmaskinen och hänga tvätt är bland de tråkigare hushållssysslor jag vet och bestickshyllan har faktiskt lindrat mitt hat mot det jobbet.
3-fasmaskiner har jag också sett. Vi hade en Miele som körde på 7 minuter i lunchrummet på jobbet förut. En sån hade varit bekvämt hemma. Tittade då när vi bytte då jag inte orkade felsöka mer på Electroluxen från 2007 (som körde med allt för lite vatten och det troligen var något med pressostaten, men de delarna var i dyraste laget för att köpa och testa bedömde jag och familjen hade inte så mycket tålamod med min felsökning), men de kostade typ 25+moms och vi har ingen trefas där...så det fick bli en långsam men med bestickhylla i alla fall.
Den första med betickhylla, en Bosch 6-serie...byggd i Tyskland(!) (det var visst wow enligt säljaren) satt inte ihop i fronten, så plastdelarna hoppade ur läge när man öppnade och man böjde displayen. Konstruktionen var helt enkelt så dålig att det inte gick att lösa, så Bosch köpte tillbaka den. Då råkade det vara kampanj på en Miele konsumentmaskin i XXL-utförande (tror jag det hette)...en del pengar kvar efter rabatt, men den hade väldigt praktiskt och robust inredning jämfört med alla andra vi tittade på och den är 40mm högre än standard och det gör gott i korgarna. Då kan man köra stora tallrikar och höga glas samtidigt trots bestickhylla.
De kök som är yngre än 20-25 år eller så har ju hyfsat höga bänkar, så för att få en normalmaskin upp till bänkskivan måste man ju skruva upp den 60-70 mm eller nåt sånt och det tomrummet under är ju svårt att nyttja. Synd att utbudet med höga maskiner är så skralt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer