Luthman Photography
Aktiv medlem
[OT] Chans att rädda karriären?
Det kan man kalla byte av karriär.
Jobba som?eketjall sa:Vilken tillfällighet att den här tråden dyker upp igen just nu.
För att svara på frågan i titeln;
Jag hoppas att det var just det, räddade karriären, jag gjorde nu när jag precis var inne hos chefen och sa upp mig efter drygt 17år.
Nog för att jag delat en hel del åsikter och tankar med geologen genom tråden, men jag är glad att jag kanske inte var lika "fyrkantig" i mina föreställningar om i hur en rekrytering "ska" gå till.
Pratade med en gammal polare (gammal i bemärkelsen att vi inte direkt umgåtts något på flera år, knappt hörts av) för en knapp månad sedan. Han sa dom egentligen skulle behöva folk, "någon som mig". Jag skrattade lite och sa "För all del; hör av dig om det dyker upp något". 1,5v senare äter jag lunch med nämnda polare och hans chef. Ytterligare 2v senare har jag ett avtal i min hand.
Begärde ungefär 15% mer i lön än jag har nu. Fick inte det utan istället nästan 20% mer. Någon har varit mer fucked än hen trodde.
Framtiden ser ljus ut. Om en månad börjar en anställning som definitivt kommer vara mer inspirerande och utvecklande, på många plan, än det senaste åren på mitt nuvarande jobb.
Det nya är servicetekniker inom traverser, telfrar etc. Det gamla var/är med magnetutrustning för fastspänning/lyft.Tomcaten sa:Jobba som?eketjall sa:Vilken tillfällighet att den här tråden dyker upp igen just nu.
För att svara på frågan i titeln;
Jag hoppas att det var just det, räddade karriären, jag gjorde nu när jag precis var inne hos chefen och sa upp mig efter drygt 17år.
Nog för att jag delat en hel del åsikter och tankar med geologen genom tråden, men jag är glad att jag kanske inte var lika "fyrkantig" i mina föreställningar om i hur en rekrytering "ska" gå till.
Pratade med en gammal polare (gammal i bemärkelsen att vi inte direkt umgåtts något på flera år, knappt hörts av) för en knapp månad sedan. Han sa dom egentligen skulle behöva folk, "någon som mig". Jag skrattade lite och sa "För all del; hör av dig om det dyker upp något". 1,5v senare äter jag lunch med nämnda polare och hans chef. Ytterligare 2v senare har jag ett avtal i min hand.
Begärde ungefär 15% mer i lön än jag har nu. Fick inte det utan istället nästan 20% mer. Någon har varit mer fucked än hen trodde.
Framtiden ser ljus ut. Om en månad börjar en anställning som definitivt kommer vara mer inspirerande och utvecklande, på många plan, än det senaste åren på mitt nuvarande jobb.
Hålla ut för Guldklocka?Skogling sa:Jag skulle vilja/behöva byta jobb jag med. 11 år räcker..
Ja, tvåsiffrigt skulle inte jag vilja komma upp i. Är inne på mitt sjunde nu, om jag kan räkna.Skogling sa:Jag skulle vilja/behöva byta jobb jag med. 11 år räcker..
Starta eget - in for a dime, in for a dollar ... for life! :)Skogling sa:Jag skulle vilja/behöva byta jobb jag med. 11 år räcker..
Så kan man jobba 11 år på sex år sen! Och avsluta karriären med en fin hjärtinfarkt.selstam sa:Starta eget - in for a dime, in for a dollar ... for life! :)Skogling sa:Jag skulle vilja/behöva byta jobb jag med. 11 år räcker..
Man kan göra så, men det är inte rätt! :)geologen sa:Så kan man jobba 11 år på sex år sen! Och avsluta karriären med en fin hjärtinfarkt.selstam sa:Starta eget - in for a dime, in for a dollar ... for life! :)Skogling sa:Jag skulle vilja/behöva byta jobb jag med. 11 år räcker..
Sitta och ha ångest för att du inte får nån kund?Skogling sa:Som egenföretagare, vad skall jag göra?
Elallergi?geologen sa:Men på mer allvar så har jag lite känningar just nu. Vi får se vad det leder till.
Haha!Akoa sa:Elallergi?geologen sa:Men på mer allvar så har jag lite känningar just nu. Vi får se vad det leder till.
Vem debiterar jag 2000/h då?dardos sa:Sitta och ha ångest för att du inte får nån kund?Skogling sa:Som egenföretagare, vad skall jag göra?
Plåta stålfåglar. Dricka öl. Rinse, repeat.Skogling sa:Som egenföretagare, vad skall jag göra?
Du menar vanligt bankarbete, dvs bedrägerier gentemot oss kunder...Tomcaten sa:Häromdagen kommer en intresseförfrågan från en bemanningsfirma om att arbeta med bedrägerier på Bank
Nä.Frankenstein's Bike sa:Blev det något av de andra känningarna?
Efter hela den här tråden så blev jag inte heller det.geologen sa:Kände redan under samtalet att jag skulle få ett nej, så jag blev inte förvånad.
Dax för en tempohoj då! 1mil är ju kanon!marr sa:Min tur nu. Sa upp mig igår efter drygt 12år på mjölkfabriken (fabrikerna) blir helt nytt med drift och underhåll av robotar på automatlager.
Kommer få 1mil till jobbet istället för 8. Bland annat :)
Wish me luck.
Kommer gå hur bra som helst. Grattis till jobb, mer fritid och bra nettoekonomi. Miljövänligare också om man förutsätter 8 mil i bil.marr sa:Min tur nu. Sa upp mig igår efter drygt 12år på mjölkfabriken (fabrikerna) blir helt nytt med drift och underhåll av robotar på automatlager.
Wish me luck.
Med tanke på skiften har det varit 16mil dagligen i bil ja.Hasse#7 sa:Kommer gå hur bra som helst. Grattis till jobb, mer fritid och bra nettoekonomi. Miljövänligare också om man förutsätter 8 mil i bil.marr sa:Min tur nu. Sa upp mig igår efter drygt 12år på mjölkfabriken (fabrikerna) blir helt nytt med drift och underhåll av robotar på automatlager.
Wish me luck.
marr sa:Med tanke på skiften har det varit 16mil dagligen i bil ja.Hasse#7 sa:Kommer gå hur bra som helst. Grattis till jobb, mer fritid och bra nettoekonomi. Miljövänligare också om man förutsätter 8 mil i bil.marr sa:Min tur nu. Sa upp mig igår efter drygt 12år på mjölkfabriken (fabrikerna) blir helt nytt med drift och underhåll av robotar på automatlager.
Wish me luck.
Nu är planen att cykla, alltid, varje dag! Om det inte är snöstorm.
Det stora, nyaste.Miss Lycka 2.0 sa:Grattis! Vilket lager är det?
Jag måste definitivt yxa ner på antalet podcasts jag följer iallafall.Luthman Photography sa:Det här blir nog inte bra. Snart saknar du att sitta i bilen och lyssna på motorbuller och radio.
Ungefär som jag gjorde för snart 1 år sedan. Cyklar nu 7 km ist för 7 mil enkel resa med bil. Bättre hälsa och ca 40k mer i plånboken per år.marr sa:Min tur nu. Sa upp mig igår efter drygt 12år på mjölkfabriken (fabrikerna) blir helt nytt med drift och underhåll av robotar på automatlager.
Wish me luck.
Lycka till!marr sa:Min tur nu. Sa upp mig igår efter drygt 12år på mjölkfabriken (fabrikerna) blir helt nytt med drift och underhåll av robotar på automatlager.
Wish me luck.
Hur räknar du då? Körde du med en Hummer?Bergsmannen sa:Cyklar nu 7 km ist för 7 mil enkel resa med bil. Bättre hälsa och ca 40k mer i plånboken per år.