[OT] Dags för lunch, vad ska ni äta?

kaxe

Medlem
Jag käkade också köttbullar idag...

DSC_2757.jpg

...och sköljde ner dom med en (jul)öl.
Och så förstås en kopp kaffe på maten...

DSC_2759.jpg

...allt i en solig glänta ute i skogen

JTF

Ny medlem
Thai-kycklinggryta gjord med kokosmjölk, paprika, vitlök, stark färsk chili, limesaft, fisksås, m.m. med fluffigt basmatiris, fetaost, och ananasbitar till.

rln

Medlem
Kokade fransyska i hemgjord kalvfond i 90 minuter, sedan tillsattes lammfett. Kort därefter ungnötslever ner i grytan ett par minuter. Sist i med en äggula för att reda av grytan.

Spacekitty

Aktiv medlem
ooms sa:
Örjan Lax sa:
Kycklingbröstfilé i ekologisk kokosmjölk med vitlök, färsk och stark chili, lime, ananas, fisksås och lite jordnötter och rostade pumpafrön. Med en stor hög fullkornsris.

Tack till Spacekitty för inspiration-> https://happyride.se/forum/read.php/1/2567244/3629546#msg-3629546 men jag justerade min rätt en aning.?
Men för h-e karlslok, du kan ju inte äta frukostmat till lunch!
I Danmark säger man frokost om lunch, så det går nog bra.

Spacekitty

Aktiv medlem
WSMC sa:
OT Blev lite nyfiken på vad som ska utföras och vad som ska lämnas.
OnT: Ser supergott ut!
OVK besiktning. Dom vill att jag ska lämna nycklar till nåt hjon på morgonen, efter besiktningen lägger hjonet nycklarna i brevlådan (standard grön med lock) utanför dörren, så att vem som helst kan ta nycklarna och gå in och stjäla allt.

ooms

Aktiv medlem
Spacekitty sa:
WSMC sa:
OT Blev lite nyfiken på vad som ska utföras och vad som ska lämnas.
OnT: Ser supergott ut!
OVK besiktning. Dom vill att jag ska lämna nycklar till nåt hjon på morgonen, efter besiktningen lägger hjonet nycklarna i brevlådan (standard grön med lock) utanför dörren, så att vem som helst kan ta nycklarna och gå in och stjäla allt.
Det är nog fullt ok att vara hemma och släppa in hjonet också. Fastighetsägaren skulle nog helst slippa OVK:n, men våra politiker har ju lagstadgat att det måste utföras så att vi stackare som bor i lägenhet inte ska kvävas.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer