[OT] dejtingsajter
Det finns hyfsat många, men det är svårt att bilda sig en uppfattning om vilken som är bäst för mina behov. Det finns jämförelsesajter, men de hjälper bara delvis. Vissa är dessutom sponsrade. Läser man omdömen på Trustpilot får man intrycket att alla dejtningssajter är skit. Många som skriver där är, antagligen på goda grunder, irriterade på abonnemangsavgifter som förlängs när de inte vill det och ibland till betydligt högre kostnad. Vissa klagar på matchningsfunktionaliteten på en så dyr sajt som Elitsinglar. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter - antingen här i tråden eller via PM? Nedan en sammanställning av vad jag söker och om mig.
Jag söker:
* En kvinna för en seriös relation
* En livskamrat. Jag tänker mig att en relation har två ben, ett känslo- och ett vänskapsben. Vänskapsbenet har haltat lite i mina tidigare relationer. Baserat på det ser jag därför gärna att hon är välutbildad, har ett kvalificerat arbete, har ett visst samhällsintresse och gillar att röra på sig
* Ålderspann 47-60 år
* Helst bor i Stockholm eller Uppsala-området
* Har barn, men de börjar bli eller är självständiga
Jag är:
* Man 57 år
* Vältränad. Hälsoaspekten, upplevelsen och att det är roligt är viktigare än prestationer
* Välutbildad och har ett kvalificerat arbete
* Har många intressen, men helt dominerande i praktiken är träning och till det kopplade naturupplevelser (tänk alpcykling och långfärdsskridskoåkning)
* Bor i norra Stockholm
* Har barn som är någorlunda självständiga
Jag söker:
* En kvinna för en seriös relation
* En livskamrat. Jag tänker mig att en relation har två ben, ett känslo- och ett vänskapsben. Vänskapsbenet har haltat lite i mina tidigare relationer. Baserat på det ser jag därför gärna att hon är välutbildad, har ett kvalificerat arbete, har ett visst samhällsintresse och gillar att röra på sig
* Ålderspann 47-60 år
* Helst bor i Stockholm eller Uppsala-området
* Har barn, men de börjar bli eller är självständiga
Jag är:
* Man 57 år
* Vältränad. Hälsoaspekten, upplevelsen och att det är roligt är viktigare än prestationer
* Välutbildad och har ett kvalificerat arbete
* Har många intressen, men helt dominerande i praktiken är träning och till det kopplade naturupplevelser (tänk alpcykling och långfärdsskridskoåkning)
* Bor i norra Stockholm
* Har barn som är någorlunda självständiga