[OT] dejtingsajter

BikeLove

Medlem
[OT] dejtingsajter
Det finns hyfsat många, men det är svårt att bilda sig en uppfattning om vilken som är bäst för mina behov. Det finns jämförelsesajter, men de hjälper bara delvis. Vissa är dessutom sponsrade. Läser man omdömen på Trustpilot får man intrycket att alla dejtningssajter är skit. Många som skriver där är, antagligen på goda grunder, irriterade på abonnemangsavgifter som förlängs när de inte vill det och ibland till betydligt högre kostnad. Vissa klagar på matchningsfunktionaliteten på en så dyr sajt som Elitsinglar. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter - antingen här i tråden eller via PM? Nedan en sammanställning av vad jag söker och om mig.

Jag söker:
* En kvinna för en seriös relation
* En livskamrat. Jag tänker mig att en relation har två ben, ett känslo- och ett vänskapsben. Vänskapsbenet har haltat lite i mina tidigare relationer. Baserat på det ser jag därför gärna att hon är välutbildad, har ett kvalificerat arbete, har ett visst samhällsintresse och gillar att röra på sig
* Ålderspann 47-60 år
* Helst bor i Stockholm eller Uppsala-området
* Har barn, men de börjar bli eller är självständiga

Jag är:
* Man 57 år
* Vältränad. Hälsoaspekten, upplevelsen och att det är roligt är viktigare än prestationer
* Välutbildad och har ett kvalificerat arbete
* Har många intressen, men helt dominerande i praktiken är träning och till det kopplade naturupplevelser (tänk alpcykling och långfärdsskridskoåkning)
* Bor i norra Stockholm
* Har barn som är någorlunda självständiga

Belse

Aktiv medlem
[OT] dejtingsajter
Har provat några olika, men är några år sedan, den som funkade bäst för mig var Hapopypancake, såhär 12 år senare så bor vi fortfarande ihop. Några av dom andra var helt värdelösa, fick intresseanmälningar från några st, som inte alls matchade min profil, och när man svarade tillbaks så hade dom inte alls skickat nåt, det var sajten som skickade egna matchningar på måfå och fick det att låta som att det var riktiga mail som kom, detta sänkte då mitt förtroende för dom sidorna ganska duktigt. Sen är väl ett stort problem som kille på dessa sidor att alla av honkön blir nerlusade med mer eller mindre skamlösa förslag från alla möjliga olika äckel så det är svårt att komma igenom "äckel"-filtret så dom ser att man är seriös..

BikeLove

Medlem
[OT] dejtingsajter
Har provat några olika, men är några år sedan, den som funkade bäst för mig var Hapopypancake, såhär 12 år senare så bor vi fortfarande ihop. Några av dom andra var helt värdelösa, fick intresseanmälningar från några st, som inte alls matchade min profil, och när man svarade tillbaks så hade dom inte alls skickat nåt, det var sajten som skickade egna matchningar på måfå och fick det att låta som att det var riktiga mail som kom, detta sänkte då mitt förtroende för dom sidorna ganska duktigt. Sen är väl ett stort problem som kille på dessa sidor att alla av honkön blir nerlusade med mer eller mindre skamlösa förslag från alla möjliga olika äckel så det är svårt att komma igenom "äckel"-filtret så dom ser att man är seriös..

Min förra relation började via Mötesplatsen tror jag det var, så att nätdejtning fungerar är jag övertygad om. Jag är lika övertygad om att det är det mest rationella sättet att dejta. Det försvåras tyvärr, som du skriver, av att kvinnor drabbas av en massa skitförslag. Numera finns ju rena otrohetssajter, så man skulle hoppas att det har flyttat dit, men det har jag ingen aning om.

BikeLove

Medlem
[OT] dejtingsajter
Annars är det väl Tinder som gäller idag låter det som, bara att swipa vänster så är det klart eller nåt sånt...

Av vad jag har hört så drar jag slutsatsen att den primära målgruppen är yngre, det är ytligt och att många är där bara för att få bekräftelse. Känns som bortkastad tid, därför försöker hitta rätt kanal från start.

BikeLove

Medlem
[OT] dejtingsajter
Bump

Någon har väl färskare erfarenheter än mina och Belses drygt 10 år gamla?

Jag sticker ut och cyklar nu. Jag hoppas att någon/några delar med sig av sina erfarenheter under tiden.

[OT] dejtingsajter
Vad har du testat för sidor idag då? Min erfarenhet är att det gäller att ha tålamod. Samt att det är oerhört viktigt att inte slösa tid på att skriva utan träffa dem så fort som möjligt. Den personen man träffar kan kännas helt annorlunda mot den man skriver eller telefonerar med.

Jag har haft god framgång med Facebook Dating och Bumble. Bumble är många utländska på som flyttat hit då det är större utomlands. Men man behöver mycket tålamod och nyfikenhet.

BikeLove

Medlem
[OT] dejtingsajter

BikeLove

Medlem
[OT] dejtingsajter
Vad har du testat för sidor idag då? Min erfarenhet är att det gäller att ha tålamod. Samt att det är oerhört viktigt att inte slösa tid på att skriva utan träffa dem så fort som möjligt. Den personen man träffar kan kännas helt annorlunda mot den man skriver eller telefonerar med.

Jag har haft god framgång med Facebook Dating och Bumble. Bumble är många utländska på som flyttat hit då det är större utomlands. Men man behöver mycket tålamod och nyfikenhet.

Jag har inte testat något alls idag, utan försöker sålla och hitta den/de sajt/er som verkar bäst för mina behov.

Min erfarenhet sen tidigare är densamma som din, dvs att det är bäst att träffas så fort som möjligt. Ska kolla på Bumble. Historiskt har jag inte haft svårt att få till dejter. Det svåra är att få till dejten med rätt person som gör att man aldrig mer vill dejta.

Spacekitty

Aktiv medlem
[OT] dejtingsajter
Nu har annonsnätverket vaknat till liv och hittat att här finns en datingtråd.

88B40B64-1FBB-4BDA-AAF8-59D5BED3558D.jpeg

jonte987

Aktiv medlem
[OT] dejtingsajter
Ja, det är inte mer än rätt. Algoritmen verkar dock ofullständig. Om alla intresse och värderingar matchar med en kristen livspartner.

REPDRAG

Medlem
[OT] dejtingsajter
Happy funkade alldeles utmärkt som dejtingsajt för 10-15 år sedan. Svårt att tro att det skulle vara sämre idag. Om det inte finns forumregler som pajar det? Knappt nödvändigt med OT-märkning om man söker cyklist?

BikeLove

Medlem
[OT] dejtingsajter
Försöker med samma upplägg en gång till, då det fungerade bra förra gången, dvs jag sticker ut och cyklar och ni lämnar er feedback om olika dejtingsajter.

Primärt är jag intresserad av sajterna Elitsinglar, AcademicSingles och sajter som har 50+ som främsta målgrupp, men är givetvis tacksam för all input jag får.

BikeLove

Medlem
[OT] dejtingsajter
”nya vänner och partners

Dåligt förslag - jag har tydligt skrivit att jag är man och att jag söker en kvinna. Förtydligar väl för säkerhets skull med att jag inte är bisexuell.

jonte987

Aktiv medlem
[OT] dejtingsajter
Tinder fanns inte när jag var ogift men skulle bli förvånad om det inte finns 50 åringar där...det är väl bara att testa..och inte ge upp pga av en rejection eller 100.

Skruff

Aktiv medlem
[OT] dejtingsajter
Jag laddade ner tinder förra veckan, är det någon som vet hur man ställer in svårighetsgraden? Tror den måste vara på hard eller något..

Joem

Aktiv medlem
[OT] dejtingsajter
Ok, fattar grejen, vi har haft en pandemi, stängda dörrar och begränsad fysisk kontakt med de flesta. Därtill är väl de flesta, lite till mans, lite fega i att våga facea någon man attraheras av. Om inte annat bekväma. Men ärligt, är dejtingsajter verkligen grejen? Vad hände med den klassiska jakten, i butiken, på jobbet, på föräldramötet?! Det måste väl funka lika bra nu som då? Man ska inte underskatta vad en spontan komplimang eller uppriktig fråga kan resultera i, visst kräver lite guts, men vadå, ger man sig fan på det så är det efter några gånger det nya normala. Menar inte på något sätt att det är fel att använda dejtingsajter, undrar dock om man inte begränsar sig en aning. Eller så kanske det är tvärtom. Man kanske kör både och🤔

Har aldrig testat och är gift vilket jag hoppas få vara ett tag till. Men skulle man komma ut på marknaden så vete fasen om det inte blir till att putsa upp lakritsbalkarna och bränna iväg till närmsta buggkurs.

Slut på raljerande. Lycka till allihop ❤️

Skruff

Aktiv medlem
[OT] dejtingsajter
Vi som varken dansar eller gör ovälkomna närmande i butiker måste ju försöka någonstans.
Problemet är nog ofta inställningen "nu ska jag ut och träffa någon" som både gör situationen onaturlig samt gör lämpliga partners till rena villebråd. Har man en social livsstil så finns det stor chans att det löser sig själv. Improteatet, yoga, cykelgrupper, klättring, buggkurs, quizkvällar, språkcafe. Njut av mänsklig gemenskap så kommer rätt som det är tycket som ett brev på posten.

Skruff

Aktiv medlem
[OT] dejtingsajter
Men visst.. Funkar dejtingssjter så kör! Jag vill verkligen inte dissa någons väg till att finna lycka. Alla vägar som funkar är bra vägar. Så länge de för folk närmre varandra på ett respektfullt sätt så är jag positiv, även om jag inte använder det själv.

jonte987

Aktiv medlem
[OT] dejtingsajter

Köp & Sälj

Topp