Makten
Aktiv medlem
[OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"
Där har vi det igen alltså. Drönandet. Entusiasterna kör medan drönarna åker.Jag kör ofta i en väl trafikerad t-korsning. Jag kommer "nerifrån" i T:et och skall vänster eller höger. Från mitt vänster kommer många, tätt. Nästan alla skall svänga höger (upp på motortrafikled). Nästan ingen blinkar. Detta gäller oavsett bilmärke. Jag står alltså regelbundet och väntar både 30 och 40 s helt i onödan. Medan min hjärna kokar över samlar jag på mig statistik. Alla bilmärken är usla på att blinka. BMW är varken bättre eller sämre än Volvo. Möjligen kan jag skönja att entusiastbilar är aningen bättre. Då räknar jag inte nyrika i sina 911:or som är vanliga där, det är oftast inte en entusiastbil för dem, men Morgan, gamla 911:or, Miator mm sköter sin ofta.
Ärligt talat borde de ha saftblandare på taket. Sjukt många farliga situationer som kan uppstå på grund av att man misstar en A-traktor för en bil.Vid de tillfällena har man blivit lurad av flertalet A-traktorer med, de borde ha triangel fram också.