Fattiglapp
Aktiv medlem
[OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"
Mercedes sticker numera ut negativt vad gäller känsla. De känns smäckiga och interiören är... tja för den som gillar porrklubbsbelysning är det nog snyggt.Skulle nog säga att Mercedes inte heller känns finare eller mer välbyggda invändigt.
Samtliga Kia jag kört har känts bättre. Med marginal. Sen har Meecedes andra styrkor kvar.
De verkar tro de kan leva på gamla meriter. Och min erfarenhet från senasre Volvo och nu Audi är att europeerna inte klarar av att hänga med. Det kommer gå allt sämre nu nör iPad-generationen blir köpare.När totalkostnaden blir betydligt lägre så har jag svårt att se att de inte kommer ta en allt större del av marknaden om inte Europas bilindustri gör nåt radikalt för att konkurrera. Nuvarande strategi är dömd att misslyckas. Fler och fler kommer göra som jag och slänga bort sina lättviktiga principer när det blir tydligt att produkten sammantaget är konkurrenskraftig och samtidigt billigare. De har ju redan tagit tillverkningsindustrin vad gäller väldigt mycket annat - får har moraliska problem med att köpa en tv eller telefon från Kina.