Lejon
Aktiv medlem
[OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"
Jag tittade på den där i höstas när den presenterades. Idén är ju lite attraktiv på sitt sätt, om camperversionen som de visat som koncept blir verklighet så skulle jag bli lite sugen trots allt. Att ha värme och allt från batteriet känns smidigt. Men den lär ju tömma batteriet snabbt i farter över 70. Så vintertid blir det nog många långsamma laddstopp på längre resor. Tyvärr var inredningen lite på versionen som finns osmidig, baksätet var ivägen en del när fällt bland annat.Kan ju försöka. Någon som testat eldriven minibuss? Känns kul att kunna köra eldriven långresa för att cykla och sova i bilen men måste vara väldigt svårt att bygga en effektiv buss? Vw lockar inte men däremot Kia. Eller en London Cab-med dieselmotor som stöd. Usel idé att ha det som äventyrsbil? Högst teoretiskt för har inte pengar eller behov av en sådan bil egentligen.
Visa bilaga 816465
![]()
Prov: Kia PV5 – soft power - Elbilen
Äntligen kommer en värdig utmanare till Volkswagen ID Buzz. Kia PV5 väljer sylvass futuristisk design och ett förbluffande mjukt chassi som tydligaste skillnader. Men det finns mer! Joakim Dyredand har provkört i Sydkorea. Seoul har cirka 25 miljoner invånare. Det märks knappast i tunnelbanan...elbilen.se
Utseendet är modernt och eget om man uttrycker sig neutralt. Jätteful kan man säga annars.