[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.

marr

Moderator
Forumvärd
Däremot hade mercedes gjort något uttalande till RTL att det var tack vare Aitken som Russell blev snuvad på segern. Tycker det är ganska orättvist att säga när man själv satt på fel hjul på bilen tex.... :/ lågt.

stenmark

Aktiv medlem
Och att perez inte har en f1 ratt att hålla i nästa år. Helt sjukt.
Dom hostar väl upp några hundra mille för Vettel nästa år och Sergio tar in några hundra mille.
Och Vettel ser ju helt slut ut.
Det valet kan dom inte vara nöjda med nu.
Hoppas innerligt att perez sitter och badar i energidryck nästa år.

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Däremot hade mercedes gjort något uttalande till RTL att det var tack vare Aitken som Russell blev snuvad på segern. Tycker det är ganska orättvist att säga när man själv satt på fel hjul på bilen tex.... :/ lågt.

De hade inte ens behövt gå in i depå under SCn utan bara styrt loppet från spets på de hårda däcken.
övriga hade inte kunnat utmana.

marr

Moderator
Forumvärd
Perez bör ha kört hem en RB ratt de två senaste helgerna.
Allt annat är helt uppåt väggarna.
Absolut, men ja tycker han borde fått stanna i RP. Fasen vad han gjort mycket för det där teamet de senaste åren. Men så är det politik och pengar...
Vad Helmut tänker är svårt att förutse, kanske blir Illott som kör den andra rbr? :p

stenmark

Aktiv medlem
Om Hamilton slutar när lite ungt friskt motstånd tonar upp sig underifrån.
Så lär hans legacy försvagas. " han körde bara bästa bilen"
"Han hade inte kunnat mäta sig mot dom andra bästa på griden"
Etc

Han borde ju vilja undvika det och tvåla till ungdomen.
Men det kan ju gå som för Vettel då....

stenmark

Aktiv medlem
Har inte koll på deras däckålder.
Men bottas hade väl 20ish varv i sina.
Och det är ju fullt möjligt att de hade kunnat bygga en buffer från fronten till de sista varven när däcken tappade.

Men det kändes ändå som rätt val att ta in dom.

marr

Moderator
Forumvärd
Har inte koll på deras däckålder.
Men bottas hade väl 20ish varv i sina.
Och det är ju fullt möjligt att de hade kunnat bygga en buffer från fronten till de sista varven när däcken tappade.

Men det kändes ändå som rätt val att ta in dom.
Hade de inte fuckat upp så hade de vunnit 1-2. Även med smygpunkan för Russell.

stenmark

Aktiv medlem
Och det eländiga spelet, förra året gjorde jag bara bra val.
I år har jag inte gjort ett enda bra val, hade gått bättre om jag inte bytt någonting tror jag.
Hopplöst sist.

Men i detta racet hade jag Perez iaf...Men Verstappen som kapten, så...

och på tal om Verstappen, när jag tittar på repriser så det ut som att han inte ser att avåkningszoonen är grus, för han bromsar sig inte ur situationen ut det ser ut som han accelererar ut i sandfållan. Men det hörde man inte honom prata om,utan bara att "i ran out of space trying to go around the others" snack.

marr

Moderator
Forumvärd
Intressant att se om Perez kan klä sig i den där RBR bilen. Säga vad man vill om Albon och ja Gasley, de är fan inte dåliga på att köra bil. Men den verkar ju vara exceptionellt svårkörd för alla utom Verstappen.

stenmark

Aktiv medlem
Tror Verstappen krossar sina team kamrater mer än bara på banan också. Säkert inte jättelätt att ha å göra med.
Både Albon och Gasly körde ju bra i början för RBR.

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Då kom svaret på däckmysteriet.

Bilagor

• FBF5F28E-5144-4A12-9655-519CD287AC50.jpeg
    FBF5F28E-5144-4A12-9655-519CD287AC50.jpeg
    82.8 KB · Besök: 129

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Visa bilaga 458791
Inte min bästa säsong men 62:a får väl duga med tanke på att jag bytte bort mig rejält ett par gånger.
Snyggt spelat Roger, hoppas på revansch nästa år :)
Pink Mercs usla avslutning plockade bort mig från en möjlig pallplats. 🤷‍♂️😂
Hela planen var inför förra helgen att Russel skulle få de två sista loppen vilket jag offrade lite för i den rundan, så jag istället skulle ha budget till att få in två RedBull bredvid mina två Mercedes nu i sista.
Men det grusade de duktigt och jag får vara nöjd med en 6:e plats som är steget bättre än tidigare års noteringar. 👌

men som vanligt måste man vara med från omgång 1... annars hamnar man hopplöst efter och har ordentligt svårt att komma ikapp.

Källis

Aktiv medlem
Inte F1 men ändå riktigt grymma bilar som rustar för en ny säsong FIA European Hill Climb Champion.

Synd att ingen kanal sänder hela säsongens race.

Riktigt brutala byggen i touring car klassen.

df628c0ce973c3d8fca61964e7072f5b~2.jpg
s7-bmw-320-irl-evo-edlinger-un-bel-outil-pour-la-course-de-cote-193459.jpg
2012_0331.jpg

Chassis: based on a BMW 320 (E30), race-ready weight 860Kg (regulations), implementation of the suspension components according to latest findings

Engine: GM V8 with 3.5 liters coming from the American racing series „Indy Racing League (IRL)”. Nominal power: 570hp at 11.300rpm

Transmission: PROST F1 respectively X-Trac 6 — speed gearbox with variable differential lock system. Initially used in Formula 1, electro-hydraulically actuated.

Akronym

Aktiv medlem
Hur kollar ni andra?
Kör f1tv eftersom det är den enda sporten jag följer men är redigt besviken på att deras app inte stödjer AirPlay/Chromecast...ska tydligen komma senare under året dock

Vernersson

Aktiv medlem
F1TV har vad jag har kunnat läsa mig till dragits med stora tekniska problem.
Hur ligger det till med detta enligt ERT tycke som kör detta?

Personligen inte intresserad av annan motorsport så Viasat Motor går bort för min del.

Och OM det nu är aktuellt att välja F1TV är det isf Pro eller TV Access paketet som man ska välja?

marr

Moderator
Forumvärd

Personligen inte intresserad av annan motorsport så Viasat Motor går bort för min del.

Och OM det nu är aktuellt att välja F1TV är det isf Pro eller TV Access paketet som man ska välja?
Access sänder inte live.

Grogu

Medlem
Jag kör F1TV på tvns internet app vilket har funkat skitbra förra året. Nu verkar de funka sämre men delar från datorn!

Kommentatorerna på F1TV är ju halva nöjet! Lättsamma, snabba i käften och roliga britter! Fruktansvärt torra och tråkiga svenskar på viasat..

Akronym

Aktiv medlem

Som Marr skriver så är det Pro du vill ha.
Dom kör 7 dagar gratis nu om man signar upp.

Har kollat fp1 och fp2 idag. I Chrome på stationära datorn funkar det ok. När jag valde högsta upplösning istället för Auto så hängde sig sidan 2-3 gånger. (Får ut 250mbit på den datorn så bör inte vara bandbredden som är problemet)

I app funkar det ännu bättre men kan inte casta till tv då som sagt

F1tv verkar ju överlägset prismässigt och du kan ju välja kameror själv under loppet

Senast ändrad:

rekrevs

Aktiv medlem

Första året så funkade det ganska så dåligt, fick dock en del pengar tillbaka efter sändningarna krånglat. Förra året var det mycket bättre. Vill du se live så är det Pro som gäller.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer