[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.

rekrevs

Aktiv medlem
Detta blev mitt val
teamsmurf.JPG

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Grym start på året.
Inte helt nöjd med utgången kanske men säsongen är lång på min gambling.

men man undrar lite.
Hamilton snurrade utanför i kurva 4 i 90% av varven....men att bli omkörd där var tydligen inte ok. :confused:

Verstappen kanske bara skulle legat kvar i spets och tjafsat om en bestraffning efter istället.

Akronym

Aktiv medlem
Grym start på året.
Inte helt nöjd med utgången kanske men säsongen är lång på min gambling.

men man undrar lite.
Hamilton snurrade utanför i kurva 4 i 90% av varven....men att bli omkörd där var tydligen inte ok. :confused:

Verstappen kanske bara skulle legat kvar i spets och tjafsat om en bestraffning efter istället.
Lär väl bli en del snack om det ändå nu när han gav tillbaka platsen. Sen var väl Verstappen en bra bit längre ut ändå

marr

Moderator
Forumvärd
Jävla sjukt hur man i världens mest uppstyrda sport också kan ha de oklaraste reglerna. Antingen får man köra där, eller så inte. Nu verkar de ändra sig under racets gång.

Akronym

Aktiv medlem
Ja, och sjukt att dom tolkat det olika också, redbull och merc. Hamilton körde ju konsekvent utanför tills han blev varnad medan Verstappen blev tillsagd att köra längre ut efter halva racet

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Är just inkonsekvens som är deras stora problem.
Att det svänger fram och tillbaka under loppets gång.
Borde ju vara enklaste saken i världen att lösa.
1hjul innanför vita linjen oavsett.
3 strikes och du får 5sekunder...🤷‍♂️

i detta läget var snabbaste linjen att låta bilen drifta ut, utan att ha kört så hade Hamilton haft betydligt mindre lucka inför sista stoppet och blivit en mumsbit.
Men Merca är grymma på just detta, maximera även om de inte är starkast.

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
769p för ledning totalt och 30p mellan top 4 här inne säger nog allt hur jämt vårt lilla spel kommer att bli detta år.

Otroligt många variabler på vart poängen hamnar när fältet ändå är så jämt.

rekrevs

Aktiv medlem
Med tanke på att jag hade en förare och en bil som inte kom i mål så är jag ganska nöjd med poängen. Återstår å se om jag vågar ta in mer Ferrari framöver. Noterade även att det verkar vara möjligt med 3 byten mellan varje race numera.

stenmark

Aktiv medlem
Blir nog en toppensäsong i år med riktig fight om vinsten. Hoppas det håller i sig.
Mitt lag i manager spelet såg ju inte superbra ut efter kvalet där Mcl underpresterade. Men i race trim var dom bra, så nu är jag mer nöjd :)
Kommer finnas många options i år att spela med.

Pepperazzi

Aktiv medlem
Ja, lite skillnad från Monaco då det mest upphetsande var nån varning för att någon genade i chikanen.

Fick lite flashbacks från USA 2005 då det gällde däckhaverier. :)

andersson.n

Aktiv medlem
Va hände egentligen? Ser aldrig på f1 men såg faktiskt ett sammandrag på fb idag .. bromsa han bara på sig?
Han verkar av misstag ha råkat slå på nån funktion som har med att värma upp däcken att göra: Han hade funktionen påslagen under uppvärmningsvarvet inför omstarten, slog sedan av funktionen när racet skulle starta om men råkade därpå slå på den igen vid en uppväxling - sen flög han rakt fram!

Jag är nöjd, varken Lewis eller Max fick några poäng så spänningen i mästerskapet kvarstår! Och Perez-Vettel-Gasly-podiumet är en rolig rockad där Gasly tog Vettels bil (med några års mellanrum), varpå Perez tog Gaslys (med en förare emellan), och Vettel tog Perez'!

marr

Moderator
Forumvärd
Jävla märkligt race alltså. Merc gör sitt bästa båda för att döda redbull, men ändå göra det så svårt som möjligt för sig själva.

Magisk körning av Alonso med.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer