Nej, finns inga fördelar att ha pengar kvar, då dyrare saker generellt drar in mer poäng.
Det finns en poängtabell att studera under FAQ, kolla gärna in den och tänk ett fiktivt resultat så ser ni ungefär hur mkt poäng förare/chassi ger. Problemet är ju att det är i princip omöjligt att förutse hur många omkörningar folk gör, vem som sätter snabbaste varv (är ju sällan den som leder utan snarare den som jagar) etc.. Dessutom brukar första racen vara svåra att förutsäga och ge en del otippade placeringar pga haverier.
Men generellt så kan man väl säga att han som vann förra året satsade på två bra förare, två billiga förare, två bra chassin och två billigare. Sen var det köp/sälj därifrån för att försöka byta sig upp. Men i år är det svårare med prisbilden, RB kostade samma som McL och Ferrari förra året vilket gjorde valet lättare. Nu kostar det ju smäck att ta med Vettel/RB, oklart om det är värt det..
Själv är jag kluven hur jag ska fördela degen.. inväntar nog P2/P3 innan jag bestämmer mig! Har några olika options. Enklast vore ju om RB såg skitdåliga ut på träning och Williams lyser. ;)