Mankebank skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en stark känsla av att Ferrari har mycket
> fler "fototillfällen" än övriga stall, men
> visst, det är bara en känsla.
fast känsla o fakta är väll två olika saker? jag har en känsla att jag är bäst i världen i fotboll, betyder ju inte att jag är det :D
>
> Renault klarade sig genom att sparka Symonds och
> Briatore och antagligen spelade det in att
> säsongen sedan länge var slut när det
> avslöjades.
så avslöjas det inte förän efter säsong så äre okay? :D då gäller det bara att hålla det hemligt en säsong, o sen sparka nån som får agera syndabock :D
>
> McLaren fick 100 miljoner dollar i böter och blev
> fråntagna alla VM-poäng och alltså
> konstruktörstiteln som de annars vunnit
> överlägset. 0 poäng och sist gjorde väl att de
> förlorade en hel del TV-intäkter för följande
> år. Nej, inte riktigt Ferrarinivå på den
> bestraffningen.
men det där var två säsonger sen eller så, den händelse jag tänker på var inför denna säsong eller efter förra.
> Det är väl bara att konstatera att Alonso inte
> blev nedflyttad för att ha kört på Lewis medan
> Lewis blev det för att Han vinglat framför
> Alonso varvet innan. På pappret fick de samma
> straff men det slog en smula olika hårt. Jag
> tycker att båda gärningarna var klart otydligare
> fel än stallordern förra året som ju som vi
> konstaterat inte bestraffades alls. Eller, ja, det
> gjorde ju inte Alonsos påkörning heller. Eller
> hans vinge. Och det var ju det som liksom var min
> poäng.
20 sek är 20 sek. o visst kan de slå olika, men en likväl äre samma straff, och helt rätt, så vida man utnyttjar det åt alla håll, alltså att om samma sak händer nästa gång, så kan alonso vara förloraren på det. du skriver det som om det var två olika straff. frågan är då, skulle du resonerat lika om situationen varit omvänd, om det var Alonso som förlorade en plats på straffet. låt mig ställa högst tveksam till det :D :D jag tror inte du nämnt det då, men det är ju bara en ren spekulation från min sida :D
Vill minnas att Alonso låg tvåa o slutade 6:a pga. incident. så på sätt o vis påverkades han ju.
>
> De andra stallen ifrågasatte något listigt
> precis som vanligt i liknande fall. Ibland bedöms
> det vara fel och de listiga får ändra, i andra
> fall är det ok och övriga försöker kopiera.
hehe, känns ju som en lite klen förklaring, me tanke på hur du skjuter skarpt för nått så litet som att två förre får lika straff när de båda anses lika delaktiga i sammanstötning.
bara för att förtydliga, jag är absolut inget fan av Alonso, snarare tvärt om, jag har svårt för honom. men som sagt, jag tycker du drar stora växlar på det hela. känns lite väl långsökt att det blev just 20 sek bara för att ge Alonso en fördel o Hamilton en nackdel. Denna gång förlorade Hamilton mer på det, men likväl kunde det ju lika gärna varit Alonso som var den större förloraren på det, det är ju bara slumpen som slog sig som så att Alonso var längre ifrån närmaste bakom.
jag tycker ändå tidstillägg ä bättre än nedflyttning i plasering, för man straffar föraren som gjort felet, inte prisar han bakom för att föraren framför gör ett misstag/fel.