Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var ju just det man sa om Max. Man flyttade upp honom så långt det gick för att man annars var rädd att han skulle gå till ett annat (läs Ferrari) stall.gerrardsdobbar sa:Sainz tillhör RB-gruppen och kommer inte flytta.
Fältprästen sa:Det var ju just det man sa om Max. Man flyttade upp honom så långt det gick för att man annars var rädd att han skulle gå till ett annat (läs Ferrari) stall.gerrardsdobbar sa:Sainz tillhör RB-gruppen och kommer inte flytta.
I RB finns just nu (och förmodligen inte på några år) ingen plats ledig.
Var menar du att Sainz skulle få plats i så fall?
gerrardsdobbar sa:Mercedes kommer ju antingen ta en förare från de egna leden (Wehrlein, exempelvis), eller ta någon från teamen man levererar motorer till (Williams/FI). Wolff inser nog att om han sätter Wehrlein bredvid Lewis nästa år kan det slo väldigt fel och riskera att krascha guldkalvens karriär redan nu. Bottas är ett stabilt val och låter sig inte imponeras. Ett tryggt val.
Detta kan kanske, eventuellt, med drösvis med flyt, ge Felix en Manorplats. Men jag tvivlar.
Sainz tillhör RB-gruppen och kommer inte flytta.
DeLiQ sa:gerrardsdobbar sa:Mercedes kommer ju antingen ta en förare från de egna leden (Wehrlein, exempelvis), eller ta någon från teamen man levererar motorer till (Williams/FI). Wolff inser nog att om han sätter Wehrlein bredvid Lewis nästa år kan det slo väldigt fel och riskera att krascha guldkalvens karriär redan nu. Bottas är ett stabilt val och låter sig inte imponeras. Ett tryggt val.
Detta kan kanske, eventuellt, med drösvis med flyt, ge Felix en Manorplats. Men jag tvivlar.
Ta från egna leden och ersätt ROS med ROSenqvist. Det tycker jag vore ett bra val.
gerrardsdobbar sa:DeLiQ sa:gerrardsdobbar sa:Mercedes kommer ju antingen ta en förare från de egna leden (Wehrlein, exempelvis), eller ta någon från teamen man levererar motorer till (Williams/FI). Wolff inser nog att om han sätter Wehrlein bredvid Lewis nästa år kan det slo väldigt fel och riskera att krascha guldkalvens karriär redan nu. Bottas är ett stabilt val och låter sig inte imponeras. Ett tryggt val.
Ta från egna leden och ersätt ROS med ROSenqvist. Det tycker jag vore ett bra val.
Skitbra. Sparar vi lite jobb för TV-Mupparna som knappar in förkortningarna också. :-)
Ja, ingen kan slå den regerande mästaren nästa år.marr sa:Hamilton lär vara svinförbannad :p han får ikke sin revansch.
+1. Exakt så tror jag också att det ligger till. Många kallar hans beslut "modigt", själv lutar jag mer åt "fegt".Kiske sa:Orsaken att han slutade är ju att han vet att han inte kan slå en revanchsugen Hamilton om Hamilton inte har samma oflyt igen. Med det skall jag också säga att jag inte är direkt störtförtjust i Hamilton men han vart helt klart rånad i år. Nästan vilken som helst av F1-förarna på gridden hade kunnat vinna i Nicos bil i år.
Crossmax sa:+1. Exakt så tror jag också att det ligger till. Många kallar hans beslut "modigt", själv lutar jag mer åt "fegt".Kiske sa:Orsaken att han slutade är ju att han vet att han inte kan slå en revanchsugen Hamilton om Hamilton inte har samma oflyt igen. Med det skall jag också säga att jag inte är direkt störtförtjust i Hamilton men han vart helt klart rånad i år. Nästan vilken som helst av F1-förarna på gridden hade kunnat vinna i Nicos bil i år.
Kiske sa:Orsaken att han slutade är ju att han vet att han inte kan slå en revanchsugen Hamilton om Hamilton inte har samma oflyt igen. Med det skall jag också säga att jag inte är direkt störtförtjust i Hamilton men han vart helt klart rånad i år. Nästan vilken som helst av F1-förarna på gridden hade kunnat vinna i Nicos bil i år.
Fast enligt honom själv så hade han fortsatt köra även nästa år om han inte hade vunnit titeln i år. Vad säger det om hans prioriteringar egentligen?marr sa:Crossmax sa:+1. Exakt så tror jag också att det ligger till. Många kallar hans beslut "modigt", själv lutar jag mer åt "fegt".Kiske sa:Orsaken att han slutade är ju att han vet att han inte kan slå en revanchsugen Hamilton om Hamilton inte har samma oflyt igen. Med det skall jag också säga att jag inte är direkt störtförtjust i Hamilton men han vart helt klart rånad i år. Nästan vilken som helst av F1-förarna på gridden hade kunnat vinna i Nicos bil i år.
Kan man verkligen kalla någon som prioriterar barn o familj för feg?
Crossmax sa:Fast enligt honom själv så hade han fortsatt köra även nästa år om han inte hade vunnit titeln i år. Vad säger det om hans prioriteringar egentligen?marr sa:Crossmax sa:+1. Exakt så tror jag också att det ligger till. Många kallar hans beslut "modigt", själv lutar jag mer åt "fegt".Kiske sa:Orsaken att han slutade är ju att han vet att han inte kan slå en revanchsugen Hamilton om Hamilton inte har samma oflyt igen. Med det skall jag också säga att jag inte är direkt störtförtjust i Hamilton men han vart helt klart rånad i år. Nästan vilken som helst av F1-förarna på gridden hade kunnat vinna i Nicos bil i år.
Kan man verkligen kalla någon som prioriterar barn o familj för feg?
Nico har haft oflyt tidigare år.Kiske sa:Orsaken att han slutade är ju att han vet att han inte kan slå en revanchsugen Hamilton om Hamilton inte har samma oflyt igen. Med det skall jag också säga att jag inte är direkt störtförtjust i Hamilton men han vart helt klart rånad i år. Nästan vilken som helst av F1-förarna på gridden hade kunnat vinna i Nicos bil i år.
gerrardsdobbar sa:Hade Lewis inte sumpat starterna hade han antagligen vunnit VM.
Vic sa:gerrardsdobbar sa:Hade Lewis inte sumpat starterna hade han antagligen vunnit VM.
...eller inte blivit rammad av Nico i Barcelona.
Jag antar att du inte vet vad rammad betyder.Vic sa:gerrardsdobbar sa:Hade Lewis inte sumpat starterna hade han antagligen vunnit VM.
...eller inte blivit rammad av Nico i Barcelona.
RockyM sa:http://www.skysports.com/f1/news/12538/10242229/2016-dhl-fastest-pit-stop-award
Sky har listat vem som är snabbast! (eller dhl)
Hamilton 3 gånger
Vettel 3 gånger
Daniel R 4 gånger
nico R 6 gånger
Kanske skulle maila listan till B, E, R på viasat..
Kiske sa:Hamiltons missade starter är troligen inte hans eget fel. Det finns inte en chans att han helt plötsligt tappat förmågan att få rullning på bilen efter alla år. Mercedes har ju själv sagt att de har haft problem med en inkonsistent koppling.
gerrardsdobbar sa:Hamilton har erkänt att han klantade till det själv vid ett flertal tillfällen i år.
Det har ju varit ett annat system i år jämfört med tidigare år. Förut körde man ju med ett mer eller mindre automatiskt system där förarinsatsen var minimal. De behövde bara släppa upp ena paddeln så var de iväg. I år var de tvungna att använda kopplingen på ett traditionellt sätt (slira på kopplingen) där föraren hade större betydelse.Kiske sa:Hamiltons missade starter är troligen inte hans eget fel. Det finns inte en chans att han helt plötsligt tappat förmågan att få rullning på bilen efter alla år. Mercedes har ju själv sagt att de har haft problem med en inkonsistent koppling.
Fältprästen sa:Det har ju varit ett annat system i år jämfört med tidigare år. Förut körde man ju med ett mer eller mindre automatiskt system där förarinsatsen var minimal. De behövde bara släppa upp ena paddeln så var de iväg. I år var de tvungna att använda kopplingen på ett traditionellt sätt (slira på kopplingen) där föraren hade större betydelse.Kiske sa:Hamiltons missade starter är troligen inte hans eget fel. Det finns inte en chans att han helt plötsligt tappat förmågan att få rullning på bilen efter alla år. Mercedes har ju själv sagt att de har haft problem med en inkonsistent koppling.
RockyM sa:Roger_Edvinsson??
Om nu Daniil Kvyat i sin Toro Rosso satte snabbast varvtid med 1:26.948 på det 53 varvet i Spanien..
Ska hans tid då strykas för att han är från Ryssland? Utveckla..
Kan vara bra för Mackan, om han drar jämnt eller är bättre än Wehrlein över den kommande säsongen.gerrardsdobbar sa:Wehrlein klar för Sauber, enligt autosport.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/127604/sauber-agrees-wehrlein-deal-for-2017
Så, Bottas till Mercedes, då?
Hoppas du inte inbillar dig att om Hamilton slår Bottas (vilket han kommer göra, med råge) så är förklaringen att stallet är "byggt" kring honom. Det är det dessutom inte, han och Rosberg hade lika förutsättningar under sin tid i stallet.gerrardsdobbar sa:Bottas är snabb under kvalen, men har inte riktigt racecraften. Nu hamnar han ju dessutom i ett stall som är byggd runt Hamilton.
Inte enligt Hamilton själv.Crossmax sa:Det är det dessutom inte, han och Rosberg hade lika förutsättningar under sin tid i stallet.