[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.

Synd att jag måste vänta en massa dagar innan jag kan säga "Vad var det jag sa"

Renault är livrädda för skummi, de skulle aldrig utala sig som de gör annrs. Det är F1 vettu:)

Och med tanke på att ferraris bil är typ helt ny model så finns nog all möjlighet. Var det inte ferrari som var 1,5 sec snabbare än renault på senaste testet:)

Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> BUMP! ! !
>
>
> Nu är det bara lite drygt 20 min till träningen=)

Hmm, har de 'live update' på web:en från träningen med?

Skummi körde 2 varv och var 4 tiondelar snabbare än alla andra!!

Även om inte renault var på banan så var både kimmi och montoya där:)

Ser bra ut=)

Ähh, scummi kör med lite soppa så det skall se bra ut på hemmabanan för höjdarna på Ferrari... ;)

Ja, kör man bara 2 varv så behöver man inte så mycket soppa;)

Det skall faktiskt bli mer spännande att se nästa träning vid 14:00. Men det är ju lite kul att det inte är en 3:e förare som är på snabbaste tid första träningen.

Vem har du varmast om hjärtat då fööörtiotvåååhertz.

Ville skrev:
> Ja, kör man bara 2 varv så behöver man inte så
> mycket soppa;)

:)

> Vem har du varmast om hjärtat då
> fööörtiotvåååhertz.

Det säger jag inte!
Men i Formel1 håller jag på Kimi såklart! Vore ju skoj om det gick bra för Rosberg oxo.

Baah!

skomakarn ligger bara två efter andra träningen. Han kör dock garanterat med fyld tank då tiderna är sämre än första åket. Hoppas för alonsos skull att han gör det med.

Massas är snäppet snabbare än fissi oxå så bilarna verkar rätt lika. Kan bli spännade på lördag och söndag:)

Jag sa redan förra säsongen att schumi var slut... ;)

Schumachers missar 2006
Bahrain: Efter det andra depåstoppet på det 40:e varvet trycker sig Fernando Alonso förbi Schumacher och vinner loppet. Alla ställer sig frågan, var Schumi för feg?
Resultat: 2:a.

Malaysia: Problem med motorn som fick bytas och Michael Schumacher flyttades tillbaka tio platser i starten.
Resultat: 6:a.

Australien: Problem med däcken och regnet. Schumacher klarade inte av att ta sig till den sista omgången av kvalet. Under loppet jagade han Button, men på 33:e varvet kom han för långt ut i en kurva och kraschade i muren.
Resultat: Bröt.

Det där är väl ingenting, hur många gånger rasade inte Kimi:s motor förra säsongen och han kom tvåa totalt?

Ville skrev:
> Synd att jag måste vänta en massa dagar innan jag
> kan säga "Vad var det jag sa"

Vad var det du sa...

Vilket oerhört tråkigt race, inte en enda omkörning under hela jäkla racet på banan (bortsett från starten). Bildproduceringen var något av de sämsta jag sett, heeela tiden på Schumacher och Alonso, oavsett vad som hände runt resten av banan. Trots att Kimi låg 0,3 sekunder bakom Massa i mer än 10 varv fick man inte se en skymt av den fajten!!!

Ascberg asså, ja blir riktigt upprörd när ser honom i studion. Min mormor kan mer om F1 än han, och hon vet inte vad vad förkortningen F1 står för...

Ja Ascberg lär vara en av de sämsta tänkbara programledarna som finns på TV3, han ska göra sina tråkiga skitprogram.

Sen är det ju underbart att kung Schumi äntligen fått till det! En underbar vårdag.

achberg är bra på sin sak, vilket inte är F1 program, utan program med lite debatt osv. så som insider. även i robinson var han bra. men inom sport så passar han inte för fem öre.

Vi får vänta och se hur det blir med Tore och Grynning sen.. Ska ju börja vara med och sända från och med tyskland har jag för mig..

håller även me att inte achberg passar för f1.

Annars då?
Vad tyckte ni om loppet`?

Det är synd att M.Schumacher befläckar sin karriär med sån här skit. Ok att han gjorde fula saker '94-'95, men det skulle han kunna skyllt på att han var ung och dum, men nu är han så gammal att han borde vara klokare. Han ser han bara ut som en riktigt patetiskt dålig förlorare.

Senast redigerad av en moderator:
Ähhhh lägg av:). Att han i all hetts skulle få för sig att fejka en avåkning så snyggt när han är mitt uppe i ett av de mest krävande kvalen. Så snabbtänkt tror jag inte han är.

Om han hade velat fejka en avåkning hade han nog kunnat offra en vinge.

Nog tror jag han skulle klarat att få i backen och flyttat bilen om han ansträngt sig? :)

Han är ju ingen stor talare men jag tyckte allt han verkade taffligare än vanligt när han skulle förklara vad som hände på presskonferensen :)

Fast allvarligt så verkar det otroligt att det skulle vara medvetet. Får se vad domarna säger men det lär ju inte gå att bevisa något.

/Johan

avsiktligt eller inte, det går inte att bevisa något o därmed kan inte dommarna göra nått, även om de personligen skulle vilja strycka honom från pole.

personligen måste jag hålla med ville, så snabbtänkt ä han inte, o lite riskabelt sätt o i så fall göra det på.

FIA kan kräva att få ut all telemetri från hans Ferrari-bil, allt som han gjorde finns loggat.
Försökte han verkligen få i backen? Fick han motorstopp "med flit"? Ändrade han bromsbalansen så att han omöjligt skulle klara inbromsningen?

Vi lär väl aldrig få veta om det var ett genuint misstag eller inte, men visst finns tvivlen där..
Faktum kvarstår att han har pole då ingen lär kunna bevisa att det fanns uppsåt för denna incident.
Man skulle kanske kunna säga att han gör vad som behövs för att vinna (eller i detta fallet, för att ta pole) och det är vad som krävs av en 7-faldig världsmästare, en sjuhelvetes motivation och en uppfinningsrikedom av sällan skådat mått...
Nå, Renault är ju alltid snabba i starten så han kan säkert passera Schumi där, men som en Ferrari-fan så hoppas jag ju inte på det !!

Forza Ferrari !!!!!

Nu har jag tittat på M.Schumachers "miss" i slow-motion massor med ggr på hårddisk-inspelaren och är övertygad om att det var med flit.

Det syns tydligt på bilden ovanifrån och ännu bättre bilden innifrån cockpit, inte lika tydligt på bilden från sidan av banan. Jag kan inte se någon anledning till att han slutar styra in i kurvan och istället väljer att styra tillbaka mot muren, annat än att han vill vara där för att blocka.

Samtidigt som han gör det trycker han på en knapp på ratten högst upp till höger som får alla lampor på ratten att börja lysa, jag skulle bra gärna vilja veta vad det är för knapp...

Min uppfattning är att det är ett solklart fall av fusk - jag hoppas bara att domarna också uppfattar det som det, för annars är det här en riktig fars.

Självklart var det med avsikt som han "missade" sista kurvan!

Det visar väl bara än en gång med eftertryck vem som är den taktiske mästaren i fomel 1. Sedan kan man givetvis diskutera om det är sportsligt/omorraliskt osv. men faktum är att det enda som räknas är att vinna och är det ett "misstag" av den här typen som krävs för att göra just det så kommer han att göra det. Det finns väl ingen i F1-cirkusen som på de senaste 15 åren visat sådan hänsynslöshet när det gäller att vinna som MSC - men så är han ju sjufaldig värlsmästare oxkså...

Steel har svaret! Nästa gång ska jag fråga dig. Vi kan ju omöjligt veta exakt hur det ligger till. Ni är bara avundsjuka!

För mig var det solklart att schumi gjorde det med flit. en så rutinerad förare som han gör tabbar, men inte en så solklar tavla som idag! Som den svenske kompentatorn (eje) sa; Schumacher borde vinna ett pris i filmfestivalen i Cannes.

Det var som tusan. Trodde jag faktiskt inte. Ser lite mörkt ut för Ferrari med båda bilarna längst bak på griden.

/Johan

kanske bara ä jag som tycker det ä tråkigt, nu kommer det ju verkligen inte bli nån fight i toppen. schumi o kimmi är ju de ända som typ kan utmana alonso. jag vill se fight, inte ett meslopp.gissar på att ferrari tankar upp bilen rejält nu när de lixom inte kan bli nerflyttade mer

Får de verkligen tanka mer då sista kvalomgången ska köras med den mängd bränsle man ska starta med?
Håller däcken för en enstoppare?

/Johan

Jag tycker detta är ett klockrent bevis på att Schumi inte är kung längre. För två år sedan hade de aldrig övervägt att placera honom sist om han gjort detta.

Nu får han stå sitt kast.

Men Massa, är inte han bara en stor sopa som kör över sin förmåga? Blir spännande att se vem Ferrari ska ha i andrabilen bredvid Kimi nästa år.. :)

Det är bra av FIA att våga ta beslutet, inte ens Schumacher står utanför lagen! Troligtvis så kom FIA över telemetri från bilen och såg något ovanligt, för de kan knappast ha dömt 7mi bara utifrån tv-bilderna.

Hur som helst, det är lite bäddat för en fajt mellan Alonso och Kimi, bara Kimi kommer förbi Webber (som förresten gjorde en strålande insats) i starten... Jag håller tummarna för en dubbel McLaren idag!

Baltazar skrev:
> som jag sa, skittråkigt lopp

spännande tills Kimi:s motor brann upp.. han såg rätt van ut..

visst var det ett "skittråkigt" lopp, men ett rättvist sådant. Schumacher fick vad han förtjänade. Hade han inte fuskat så kanske han hade startat tvåa och tagit Alonso på starten. Ett långfinger åt Schumacher och ett pekfinger åt Jean Todt.

Ja vet inte ritigt vad man ska säga om dagens lopp.. Allt ifrån skummis fusk till kimis motor..

Tycker synd om kimi. Han hade tagit alonso om inte det var för motor.

Såg precis loppet i repris. Slemproppen vann igen och kimi körde som vanligt.

Själv undrar jag vilka bevis det finns för att shummi verkligen fuskade. Fanns det tex något radiosamtal där shummi får veta vart på banan allonso var?

Jaja, 5:e platts och spöade allonso med en halv sekund på snabbaste varv visar ju vart skåpet igentligen står.

Nu när slemproppen seglar ifrån i resultatlistan på liknande sätt som Kungen gjorde 2003 och 2004 är det ingen som gnäller. Nej, skitlopp och synd att räkan inte kan få en bil att hålla ihop. Hoppas verkligen att han inte kommer till Ferrari nästa år och kör sönder deras motorer också. Nää.. Kungen håller förhoppninsgsvis på ett år till och Massa vid hans sida, men Massa måste skärpa sig.

Tillbaka
Topp