OT. Det blev en tjej till, då var det klart..

MR hyde

Ny medlem
Borde jag sluta leta delar på nätet om vattnet gär på min bättre halva ??

// Förvirrad

Senast redigerad av en moderator:
Lite olika.
Allt mellan 30 min och 30 timmar är normalt. Det är värkarna du ska gå på.

Lägg din beställning så du slipper grunna på det när du ska ratta lustgasventilen. :)

Jag servade mitt baknav samma dag som jag och min hustru åkte in på BB. Jag blev lite förvirrad när doktorn så att vi skulle blir föräldrar om ett par timmar eftersom det var två veckor för tidigt och jag tänkte att mitt nav inte var ihopbyggt ännu. Som tur var fick jag annat att tänka på sen.
Massor av annat. Svein (för du heter väl så Mr Hyde?) gå inte på niten att byta första blöjan. Jag har gjort det båda gånger och det är först nu jag förstår vad en egentlig beckbyxa är för något.

Fjärdebrunn skrev:
-------------------------------------------------------

> Lägg din beställning så du slipper grunna på
> det när du ska ratta lustgasventilen. :)

Lustgas, har jag kommit på efter att noga ha iakttagit min fru under förlossningen av vår dotter, hjälper inte ett pillemuck mot smärta. Allt är ett listigt påhitt! För när det födande objektet andas i masken dämpar den senare hennes skrik mycket effektivt, vilket förhindrar att förlossningsavdelningarna låter som ett primalskriksperformance av en konstfacksstudent.

Den 22/7 i år födde min fru en liten "Mini-Hoven". max 5 min efter det att vattnet gick så var ungrackarn ute.

Fjärdebrunn är mer rätt ute om att det är värkarna som räknas. Det kan hända så att barnmorskorna får hjälpa till att sticka håll på hinnan. När frugan födde första barnet så råkade hon ut för det.

Hoven

Fjärdebrunn skrev:
> Lite olika.
> Allt mellan 30 min och 30 timmar är normalt. Det
> är värkarna du ska gå på.
>
> Lägg din beställning så du slipper grunna på
> det när du ska ratta lustgasventilen. :)

+1
eller +2 egentligen, efter två förlossningar som protokollförare av värk-frekvenser.

Vi fick åka hem igen massor med vatten men inga värkar som är viktiga för att det ska sätta igång än ..
Så nu är man här ve datorn igen ;) Så jag får väl fylla min trötta hjärna med fina cykel filmer så länge under tiden man väntar ..

Hoppas iaf att det här går fort så det inte stör min planerade åre resa ;)

Lugn grabbar är van med det här har ett koppel med barn från för, därav min lugna style över det här ..Men tack för alla fina råd det uppskattas

Ja Mattias jag heter Svein

// S

Spännande, själv borde jag sova nu, eftersom vårt barn är planerat vilken dag som helst nu. Men kaffet från Shell i Stora Wäsby som jag köpte på vägen hem från DN-Galan har kickat in, så nu sitter jag och kollar in en underbar morgon över ängarna hemma i Gävles utkanter.

Lycka till med förlossningen (främst riktat till din fru!;) )

5 min mellan värkarna nu så det är väl upploppet som gäller nu så jag forsöker trycka i mamma lite redbull och powerbars så hon orkar hela vägen ..

//svein

Perfekt läge att fråga om du får lägga den där beställningen du drömt om. Hon lär vara så upptagen med sitt att hon bara säger; "jaja, kom hit nu"

Bra tips, ska förbereda en beställnig på ett par Zipphjul, så det bara är att klicka på Confirm, när det är dags att åka till förlossningen!

Senast redigerad av en moderator:
Hos min tjej gick inte vattnet. Efter 3 dagar på sjukan med sammandragning och värkar blev hon igångsatt. Efter det tog det 7 timmar så var den ute. Sen blev det ytterligare 4 dygn på sjuka huset.

Hoppas det går bra för er.

Hur går det Mr Hyde?

Hur kalla lyckades ni rutinerade farsor hålla er när det blev dags för er? Jag tror att jag kommer bli lätt hysterisk och springa runt och packa med så mycket extra saker som jag tycker är jätteviktiga just då.

En kompis till mig ställde sig och paketerade köttfärs och fläskfilé som de storhandlat tidigare på kvällen, för det var jätteviktigt tyckte han just då, samtidigt som hans tjej stod med väskan i handen och ville komma iväg till förlossningen.

Jag tror det tog 53 timmar från vattnet gick hemma till våran sån föddes på Södertälje sjukhus... Eftersom jag hade firmabil hemma fick jag köra den till jobbet och cykla hem vilket nog resulterade i personbästa hem från jobbet :-) T

Åter hemma igen om det inte händer nått fram till måndag morgon blir hon igångsatt .

men tack för alla uppmuntrande ord samt råd ;)

// Svein

TAckar *micke*

jopp, nu är den där lösa gröten rena "barnleken" =D
Barnbajsprat på happy är det nya becksvarta...

Morfum skrev:
> TAckar *micke*
>
> jopp, nu är den där lösa gröten rena
> "barnleken" =D
> Barnbajsprat på happy är det nya becksvarta...

*sätt in pengarna * blir utbytt nu med *byt blöjan då*

//svein

Morfum skrev:
> TAckar *micke*
>
> jopp, nu är den där lösa gröten rena
> "barnleken" =D
> Barnbajsprat på happy är det nya becksvarta...

Grönsvartbrunklistriga menar du va ? ;-) T

Tjena min fru fick värkar utan att vattnet gick och började känna ett tryck neråt...fixade bb med 20min marginal grabben blev född med segerhuva (vattnet gick inte förens utanför...) lycka till med hoj & barn

08.29 3060g 480mm i vecka 36
Välkommen till det riktiga livet Liv Theres Magnussen
Kram pappa

Hmm samma vikt som min 888 måste va ett tecken

Mr hyde: Grattis!!! Alltid så kul med tillökningar!

Själv sitter jag lite i samma sits som er typ fast med förhandlingsläget i andra änden...

Vi har nu en Volvo V70 2,5t som iofs är helt ok och går bra, men jag vill ha en Toyota Landcruiser dom är så grymma tycjer JAG. Stopp säger frugan!!! Men om vi skaffar en till mini knådding räcker inte stolarna till i vår v70 då vi nu har tre barnstolar av olika storlek... Lösningen måste bli då att utöka kullen med en fjärde junior??? Och de håller frugan med på, om eller när vi skaffar e fjärde då blir det en kunglig Toyota Landcruiser!!!

Dessutom är ju ungar helt fantastiska, till o med nästan när deras humör svänger om till fel sida. Och ju fler vi är i detta forum som förökar oss desto större är sannolikheten att starfälten blir större framöver i cykelloppen... :-)

Mr Hyde: Fint namn ni valt!

Tillbaka
Topp