[ot] det lilla strecket på iphone

Ustzeust

Aktiv medlem
Vet någon hur man får bort det lilla strecket som alltid är i nederkant på skärmen?

Var pga av sånt här jag bytte till Android för en herrans massa år sedan.

Hade inte förvånat mig om ip13 inte har den strecket och att det är ett försäljningsargument

Berk

Aktiv medlem
Har ingen iPhone, så vet inte precis vad du menar. Menar du typ streckan nedan som (inte) finns på Android?

Screenshot_20210917-065223.png

Berk

Aktiv medlem
Men hallå, jag har också android men mitt saknade streck ser inte likadant ut som ditt. Finns det flera streck som saknas? 🤔
Visa bilaga 513228

Vet inte. Tycker att det ser ut som din Android ser lite gamlare ut än min och din sträckan har tappat lite briljans och har töjats ut lite efter mycket användning.

EDIT: klart tid att köpa en ny Android!

Senast ändrad:

Ustzeust

Aktiv medlem
Tänk er den fullständiga paniken att byta från iphone för en herrans massa år sen för något som ett sånt här streck!

OCKSÅ FINNS STRECKET PÅ ANDROID OCKSÅ?!?!!!

Det kom iom att hemknappen togs bort på iphone x 2017
På Android har man alltid kunnat andra uin, med nova tex.

jonte987

Aktiv medlem
På tal om miljön var det en framtidsforskare på Vetenskapsradion i går. Jag hörde bara delar men fick uppfattningen att konsumtion av iPhone och Tesla var en mycket liten av den lösningen hon såg framför sig. Det var mer vadmal och rovor tror jag.

Jag tror hon kan ha rätt med skillnaden att hennes gröna dröm är min rödbruna mardröm.

kais01

Aktiv medlem
trollstrecket visar från vilket håll man skall svajpa för att återgå. det ersätter hemknappen.

det kan ligga nedtill eller åt sidan beroende på orienteringen av det som är öppet.

Berk

Aktiv medlem
trollstrecket visar från vilket håll man skall svajpa för att återgå. det ersätter hemknappen.

det kan ligga nedtill eller åt sidan beroende på orienteringen av det som är öppet.

Förstår det. Men man behöver dock ingen sträcka för att förstår att man ska swaipa från undersidan?

På en Samsung kan man trolla bort sträcken, säger Akronym, men jag har ingen Samsung.

kais01

Aktiv medlem
ja det är väl lite övertydligt det hela. men iphoneanvändare generellt tycks gilla detta koncept.

på köpet slipper man mycket av dubbelnegerande nysvenska ordvrängningar i diverse undermenyer, så som det framstår i andra system

Akronym

Aktiv medlem
Förstår det. Men man behöver dock ingen sträcka för att förstår att man ska swaipa från undersidan?

På en Samsung kan man trolla bort sträcken, säger Akronym, men jag har ingen Samsung.
Ska tydligen funka på android generellt men kanske har vissa tillverkare valt att ta bort det menyvalet i sina egna varianter av android

Rattnalle

Aktiv medlem
Jag med. Om de nu bara kunde göra en telefon med samma storlek som en gammal fyra men utan hemknapp så skulle ju ordningen vara återställd. Är det bara jag som vill ha telefonen i fickan utan att det känns som jag korvat ner en ipad där.
iPhone mini är väl inte så värst mycket större än en gammal fyra? Ryktet säger dock att den som släpps nu är den sista minin ( på ett tag isf ).

revben

Aktiv medlem
Jag med. Om de nu bara kunde göra en telefon med samma storlek som en gammal fyra men utan hemknapp så skulle ju ordningen vara återställd. Är det bara jag som vill ha telefonen i fickan utan att det känns som jag korvat ner en ipad där.
Bytte precis till en iPhone 12 mini efter att ha haft en samsung i plusstorlek i flera år som jag hade sönder nyligen. Rekommenderar den, den passar nog fan till och med i de löjligt opraktiska och minimala fickorna på mina norröna shorts skulle jag gissa.

nieves

Aktiv medlem
Bytte precis till en iPhone 12 mini efter att ha haft en samsung i plusstorlek i flera år som jag hade sönder nyligen. Rekommenderar den, den passar nog fan till och med i de löjligt opraktiska och minimala fickorna på mina norröna shorts skulle jag gissa.
Det är få som vill ha en "mini" i brallan, ett idogt svajpande kan dock hjälpa.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer