[ot] det lilla strecket på iphone

Peth

Aktiv medlem
Måste vara detta streck som avses:
BA05A1A5-638A-4509-AA46-BFF613DD8B29.jpeg

anders_

Aktiv medlem
De borde lägga in en funktion som döljer sträcket vid alla tillfällen då övre statuslisten är synlig. Jag menar om man kan se klockan och batteriikonen så kan de flesta lista ut var nederkanten på skärmen är.

me.I.am

Aktiv medlem
Hehe, min ligger framme.

Köpt 1991-92, funkar fortfarande.
Jag har inte riktigt blivit van vid icke-rpn sedan dess.
Använder fortfarande min Casio fx-180P, lite osäker på när den köptes, sent 70-tal eller tidigt 80-tal.
Inte OT, man kan räkna i ett sträck.

EDIT: började visst tillverkas '85 så tveksamt om jag köpte den sent 70-tal.

Senast ändrad:

Earlslick

Aktiv medlem
Fick under tidigt -90tal en 48gx eller om det var en sx av en kompis på HP, det var ett garantiutbyte som med all sannolikhet skulle destrueras, där en pixelrad till vänster inte tändes, enda problemet var när/man skulle spela Pong och inte såg den vänstra paddeln som gick precis där. Annars en underbar räknare, kör fortfarande emulatorn på telefonen av gammal vana.

Emil777

Aktiv medlem
Fick under tidigt -90tal en 48gx eller om det var en sx av en kompis på HP, det var ett garantiutbyte som med all sannolikhet skulle destrueras, där en pixelrad till vänster inte tändes, enda problemet var när/man skulle spela Pong och inte såg den vänstra paddeln som gick precis där. Annars en underbar räknare, kör fortfarande emulatorn på telefonen av gammal vana.
Jag körde Casio under hela universitetstiden. De som hade såna där HP48 la ju in tenta-fusk hela tiden!
Usch !

Jag provade precis formeln (n+1) på min Casio. batterierna funkar otroligt nog.
Casio spottade ur sig "dirt bike"! Helt säkert...

kais01

Aktiv medlem
Jag körde Casio under hela universitetstiden. De som hade såna där HP48 la ju in tenta-fusk hela tiden!
Usch !

Jag provade precis formeln (n+1) på min Casio. batterierna funkar otroligt nog.
Casio spottade ur sig "dirt bike"! Helt säkert...
(ot) jag hade (har) hp-67 och minns en gång under gymnasietiden hur den en smula oegentligt hjälpte mig med en tredjegradare på en fysikskrivning. preskriberat nu hoppas jag.

har senare skaffat även en 48, men blev aldrig vän med den. en 45a ligger och skräpar någonstans och var egentligen den skönaste liraren. ganska lik emulatorn ovan.

Emil777

Aktiv medlem
(ot) jag hade (har) hp-67 och minns en gång under gymnasietiden hur den en smula oegentligt hjälpte mig med en tredjegradare på en fysikskrivning. preskriberat nu hoppas jag.

har senare skaffat även en 48, men blev aldrig vän med den. en 45a ligger och skräpar någonstans och var egentligen den skönaste liraren. ganska lik emulatorn ovan.
Du har absolut sonat brottet !

Hade den en sån där lyxig graf-ritare ?
Köpte en sån: Casio tre färger på pixlig display. Men den höll bara en månad innan jag tappade den och LCDn sprack. Sen tillbaka till min "fx-4500p".
Helt otroligt, displayen visar low battery. Var säkert 15år sen jag bytte batterier.

C1D3D63E-FDF8-4222-9329-915511C2816C.jpeg

MrSpock

Aktiv medlem
Jag hade en HP15c när jag pluggade på tekniska högskolan, men sen snodde någon den på jobbet. Snyft.

15c3q.jpg

Här finns fler godbitar (HP museum):

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer