[OT] Discgolf

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Jo, jag vet. I vanliga fall är det jag som säger åt andra att lugna sig och inte ta saker så allvarligt. Det är dessutom faktiskt flera år sedan jag avbröt en runda så jag vet inte riktigt vad det är som gjorde att jag tappade det idag.
Trist hur som helst med tanke på att det inte är ofta vi får ihop något allihop pga familjeliv och liknande.
Well, man blir inte bra på discgolf på att inte spela iallafall :p

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Igår var de tävling. Delad femma i open trots två rätt mediokra rundor. Kom aldrig igång riktigt. Sömnigt.

received_327803992842666.jpeg received_378692194083788.jpeg received_354708503243390.jpeg

VKruger

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Hade jag handlat väska idag hade jag antagligen köpt en likadan.

Självklart är Grip och European Birdies jäkligt feta för en ryggsäcksfetishist som mig men inte helt befogad kostnad ännu då jag bara spelat sedan september.

@Pelle Hå åk till Ugglans i Sävedalen och kika, de hade ett gäng ryggor inne. Så kan du klämma och känna innan köp

Skatteåterbäringen kom i veckan, tog mitt förnuft till fånga och inhandlade en Grip BX3 efter lite tjöt och prov hos Ugglan. Ångrar det inte en sekund, vilken skillnad!

WSMC

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
På Udisc hittar du banor. Tyvärr har jag inte så bra koll på södra Stockholms banor.

Pqz

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Vi har länge kört discgolf som familjeaktivitet, men på senare år har jag fått ont i axeln när jag kör backhand. Forehand funkar hjälpligt på bekostnad av precisionen. Någon som har något bra tips för att undvika smärta? Någon annan som kör forehand..? Har kört en del rehab och är smärtfri i perioder, men smärtan tenderar att komma tillbaka efter någon eller ett par rundor.

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Vi har länge kört discgolf som familjeaktivitet, men på senare år har jag fått ont i axeln när jag kör backhand. Forehand funkar hjälpligt på bekostnad av precisionen. Någon som har något bra tips för att undvika smärta? Någon annan som kör forehand..? Har kört en del rehab och är smärtfri i perioder, men smärtan tenderar att komma tillbaka efter någon eller ett par rundor.
Titta på youtibe, filma dig själv. Jämför. Beror förmodligen på dålig teknik.

Ja, många har forehand som go to.

BJS

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Sol och sommar! Finns det några trevliga korthålsbanor i södra Stockholm? Jag uppskattar den i tanto.

Den är bra (tycker jag)

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Gash. Tävling förra helgen med. Hygglig förstarunda, total meltdown på tre hål mitt i andra rundan.
Hässleholm är en tuff bana helt enkelt. Sänk bagen i dammen och gä vidare med livet bara :p

Nu blir de lite roadtrip och kasta lite olika banor. Någon sugen på en runda nära karlstad, gävle, sthlm och linköping de närmsta veckorna får hojta till.

WSMC

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
@WSMC har du koll på banorna norr om Sthlm? Ska bo i Upplands-Väsby tre nätter.
Järva är ju såklart riktigt bra(dock har de tappat lite sedan ombyggnaden). Greenfee
Åkersberga gillar jag. 18 hål blandad skog och parkbana. Gratis
Täby har en liten halvtrixig 9-hålare (skog) med bara par 3 hål som är helt ok. Gratis
Stocksund. Se beskrivning av Täby.
Två banor jag inte har spelat själv är Lillsjön och Bro Discgolf men har bara hört bra om dessa banor.

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Järva är ju såklart riktigt bra(dock har de tappat lite sedan ombyggnaden). Greenfee
Åkersberga gillar jag. 18 hål blandad skog och parkbana. Gratis
Täby har en liten halvtrixig 9-hålare (skog) med bara par 3 hål som är helt ok. Gratis
Stocksund. Se beskrivning av Täby.
Två banor jag inte har spelat själv är Lillsjön och Bro Discgolf men har bara hört bra om dessa banor.
Ungefär samma som min uppfattning då :)
Spelat alla du nämner utom 9hålarna.

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Det är inte helt ovanligt tror jag... Innan det vänder uppåt.
Hoppas på det.
Jag har stått stilla i utvecklingen rätt länge så jag har börjat försöka rätta till en del fel jag gjort som har hållit mig tillbaka tidigare. Nu gäller det bara att hitta rätt i justeringarna och att få dem att sitta i ryggmärgen.

Jag märker ändå att när det nya funkar så blir det väldigt bra, men det är alla de där kasten däremellan som ställer till det. 😁

BJS

Aktiv medlem
[OT] Discgolf

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Var ut på en runda ikväll. Trots regn, ett riktigt uselt utkast på hål 2 och ett totalt misslyckat inspel på hål 5 så gick det ändå rätt bra till en början. Låg på +1 efter 10 hål, men sedan vände det och började gå sämre så slutresultatet blev inget vidare.

Var ändå en väldigt kul runda och jag fick till en del riktigt bra kast. Satte ett par långa puttar och hade kedjeträff på ytterligare ett par stycken. Snart vänder det på riktigt, det är jag säker på.

Pelle Hå

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Hoppas på det.
Jag har stått stilla i utvecklingen rätt länge så jag har börjat försöka rätta till en del fel jag gjort som har hållit mig tillbaka tidigare. Nu gäller det bara att hitta rätt i justeringarna och att få dem att sitta i ryggmärgen.

Jag märker ändå att när det nya funkar så blir det väldigt bra, men det är alla de där kasten däremellan som ställer till det. 😁
Igenkänning på det!

Har gått och harvat på hemmabanan i över ett halvår med ungefär samma totalpoäng efter 18 hål. En dag för några veckor sedan så stämde allt (för att vara mig) och jag sänkte pb med 9 kast. Har inte vågat kasta sedan dess. :ROFLMAO:

Håkan1

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Jag och hustrun prövade för första gången igår i Ängsjö. Jädrar vad svårt det var. Sträckte en muskel i högerarmen gjorde jag också. Farlig sport det här 🙄

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Har en relaterad fråga:

Jag har haft appen UDisc installerad på telefonen sedan alltid, men idag märkte jag att det fanns en ny/uppdaterad version (troligtvis har den funnits ett bra tag).

När jag nu installerar den nya versionen så synkas inte mina gamla Scorecard till den nya appen trots att jag är inloggad med samma kontouppgifter. Hittar inget om det när jag googlar heller, så jag tänkte om någon här hade koll på hur jag ska göra för att få över de gamla resultaten i den "nya" appen? Det känns rätt onödigt att ha två appar installerade på telefonen, särskilt som de heter samma sak och därmed kommer skapa en del förvirring.

Ikonerna ser lite olika ut, den vänstra är alltså den "nya" versionen och den högra är den jag haft sedan tidigare.
UDisc.png

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Har en relaterad fråga:

Jag har haft appen UDisc installerad på telefonen sedan alltid, men idag märkte jag att det fanns en ny/uppdaterad version (troligtvis har den funnits ett bra tag).

När jag nu installerar den nya versionen så synkas inte mina gamla Scorecard till den nya appen trots att jag är inloggad med samma kontouppgifter. Hittar inget om det när jag googlar heller, så jag tänkte om någon här hade koll på hur jag ska göra för att få över de gamla resultaten i den "nya" appen? Det känns rätt onödigt att ha två appar installerade på telefonen, särskilt som de heter samma sak och därmed kommer skapa en del förvirring.

Ikonerna ser lite olika ut, den vänstra är alltså den "nya" versionen och den högra är den jag haft sedan tidigare.
Visa bilaga 565846
Ingen aning. Aldrig sett den äldre. Men har du premium? Lär inte syncas annars.

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Ingen aning. Aldrig sett den äldre. Men har du premium? Lär inte syncas annars.
Nae, jag har bara kört på gratisversionen. Var länge sedan jag använde appen, men jag kanske ska aktivera premium och se om det löser det.

Det är väl inget viktigt egentligen, men det vore lite kul att ha kvar scorecarden från 2014 och framåt.
Spoileralert: Jag hade bättre snittresultat 2014-2018 än jag haft de senaste två åren. Antar att det har att göra med att jag spelade betydligt mer på den tiden.

Edit:
Gjorde ingen skillnad att uppgradera till Premium. Testade även att installera om appen, men det är fortfarande tomt under scorecards. Gaddämmit!

Senast ändrad:

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Nae, jag har bara kört på gratisversionen. Var länge sedan jag använde appen, men jag kanske ska aktivera premium och se om det löser det.

Det är väl inget viktigt egentligen, men det vore lite kul att ha kvar scorecarden från 2014 och framåt.
Spoileralert: Jag hade bättre snittresultat 2014-2018 än jag haft de senaste två åren. Antar att det har att göra med att jag spelade betydligt mer på den tiden.
Kör man inte premium nu, så är appen typ oanvändbar... Man kan bara ha ett visst antal sparade scorecards och så.
Jag betalar gärna för pro iallafall. Ger så sjukt mycket när man ska hitta nya banor.

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Kör man inte premium nu, så är appen typ oanvändbar... Man kan bara ha ett visst antal sparade scorecards och så.
Jag betalar gärna för pro iallafall. Ger så sjukt mycket när man ska hitta nya banor.
Jo, det är nog värt det. Det handlar ju inte om några summor heller så jag har köpt Premium nu.
Jag har hittills i stort sett bara spelat här på hemmabanan så det har liksom inte funnits något större behov tidigare. Dessutom har mina kompisar hållit koll på poängen så jag har bara coastat med, men jag såg nu att man kan dela scorecard så att jag kan få i dem i min app även om jag inte är den som för bok.

Hittade även info om mitt problem med scorecards från den gamla appen. Tydligen ska det synkas till den nya automatiskt, så jag får kanske ge det någon dag och se om det löser sig.

1657199325851.png

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Precis kastat en runda i Helsingborg, på brohult. Där blir man kränkt av banan. Det är kul, svårt och ja, alldeles underbart.

Topp