[OT] Discgolf

mcperand

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Jo, det är nog värt det. Det handlar ju inte om några summor heller så jag har köpt Premium nu.
Jag har hittills i stort sett bara spelat här på hemmabanan så det har liksom inte funnits något större behov tidigare. Dessutom har mina kompisar hållit koll på poängen så jag har bara coastat med, men jag såg nu att man kan dela scorecard så att jag kan få i dem i min app även om jag inte är den som för bok.

Hittade även info om mitt problem med scorecards från den gamla appen. Tydligen ska det synkas till den nya automatiskt, så jag får kanske ge det någon dag och se om det löser sig.

Visa bilaga 565852
Nu var mitt problem att synka diskarna och inte scorekort, men för mig tog det ett tag innan det hände, typ ett drygt dygn. Det verkar inte ske kontinuerligt utan mer stötvis.

Håkan1

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Nytt försök i tisdags, denna gång på Lillsjöns 18-hålsbana. Först de nio första hålen, sedan en stunds bad på badplatsen för att därefter ta de nio återstående hålen. Lika j***a svårt som första gången trots att jag kollat på ett antal YouTube-videos innan. Discen vill inte gå dit jag vill och jag vet knappt hur många träd jag lyckades träffa 🙄.

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Nu var mitt problem att synka diskarna och inte scorekort, men för mig tog det ett tag innan det hände, typ ett drygt dygn. Det verkar inte ske kontinuerligt utan mer stötvis.

Nu är det drygt en vecka sedan jag uppgraderade till den nya appen, men mina gamla scorecard syns fortfarande bara i den gamla versionen. Lite irriterande, men jag antar att det helt enkelt är så det får vara.

WSMC

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Testade Tyresö DG förra helgen, som enligt Udic ska var Sveriges bäst rankade gratisbana.
Trevlig bana med blandade skogs och öppna hål. Rätt kort men ändå helt klart värt att testa.
1657920105265.jpeg

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Testade den andra 18-hålsbanan här i Örebro (Brickeberg) för första gången idag. Vet inte om det bara beror på att det var första gången men den kändes mer utmanande än den banan jag spelat på hittills.
Långa hål, höjdskillnader och mycket hinder. Skoj, men bitvis rätt svårspelat. .

En positiv sak är att nu vet jag var alla träd står längs banan, så nästa gång kanske jag kan kasta discen bredvid åtminstone ett par av dem.
Helv1 vad snårigt det var på sina håll.

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Testade den andra 18-hålsbanan här i Örebro (Brickeberg) för första gången idag. Vet inte om det bara beror på att det var första gången men den kändes mer utmanande än den banan jag spelat på hittills.
Långa hål, höjdskillnader och mycket hinder. Skoj, men bitvis rätt svårspelat. .

En positiv sak är att nu vet jag var alla träd står längs banan, så nästa gång kanske jag kan kasta discen bredvid åtminstone ett par av dem.
Helv1 vad snårigt det var på sina håll.
Jag har bara spelat bb och hästhagen ett par gånger var. Jag trivs helt klart bättre i skogen på bb. Riktigt trevlig (men svår) bana. Fin kombo med, hälften Park, hälften skog.

Brevens bruk en bit söderut har jag bara hört gott om. Inte fått tillfälle att pröva den än.
Men blir säkert lite örebro jobb i höst. Då får vi ta nån runda @Bonzo

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Nu iväg till Hässleholm. C-tier tävling idag. Blev helt förnedrad av banan för nån helg sen. Inga höga tankar runt frukostbordet idag... Ge mig styrka!

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Jag har bara spelat bb och hästhagen ett par gånger var. Jag trivs helt klart bättre i skogen på bb. Riktigt trevlig (men svår) bana. Fin kombo med, hälften Park, hälften skog.

Brevens bruk en bit söderut har jag bara hört gott om. Inte fått tillfälle att pröva den än.
Men blir säkert lite örebro jobb i höst. Då får vi ta nån runda @Bonzo
Har också hört bra saker om Brevens Bruk. Jag hade ett litet jobb i närheten härom året så tanken var att jag skulle ta en runda där i samband med det, men det blev aldrig av.

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Tävling i Helsingborg idag. Banan är svår, gynnar distans rätt mycket på en del hål iallafall.
Kass första runda. Bra andra runda. (975 rated), slutade mitt i pro open ungefär.

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Jag har spelat så lite på sistone så den enda discen som är inköpt de senaste 3-4 åren är Teebirden som bara är ett par veckor gammal.

Utkast om 25, vi ses i dimman.
Gjorde årets näst bästa runda på första rundan, trots 6 bärs och tre besök till OB-flaskan.
Vet inte om det säger mer om dagens omgång eller tidigare rundor i år.

VKruger

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Spelade Valby parken i Köpenhamn igår, positivt överraskad! Mycket folk men helt klart värt ett besök. Riktigt smidigt med tre olika tee’s utifrån nivå :)

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Jag testade en 9-håls korthålsbana i stan igår. Kul som omväxling att bara fokusera på inspel och puttar.
Dessutom ligger den ca 5 min cykelväg hemifrån, så det blir nog fler besök framöver.

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Hur går discgolfandet vänner?

Jag blev rätt enkelt trea på km igår. Ingen vidare chans att hota uppåt heller. Kastade bort chanserna med en 10!a ja 10! På ett par 5 första rundan....
Den rundan slutade också på plus 5. Andra rundan spelade vi inte den extremlånga teen, då fick ja ihop en -4 runda. Det var hyggligt. Men svårt att spela på, låg i ett vacuum.

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
@Bonzo jag gjorde ett väldigt spontant besök på brickeberg i veckan med. Träffade några locals och kastade in en -6 (kort tee) . Aldrig spelat kort tee där innan. Men den är riktigt kul den med, precis som den långa. :)

[OT] Discgolf
Hallå! Rätt ny på forumet då man precis ska köpa första mtbn. Kul att det även är en del disckstare här :) själv bor jag i Sundsvall och kastar mest häromkring, men även på tävlingar från husum till Gävle typ

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
@Bonzo jag gjorde ett väldigt spontant besök på brickeberg i veckan med. Träffade några locals och kastade in en -6 (kort tee) . Aldrig spelat kort tee där innan. Men den är riktigt kul den med, precis som den långa. :)
Körde långa tee på Brickebacken idag. Det gick inget vidare, men det var kul ändå.
-6 känns väl som ett ganska bra resultat även på kort tee?

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Alla hål går ju att birda på kort tee känns de som. Men klart nöjd för att inte spelat den innan.
Så är det kanske, men för mig som fortfarande får fler bogeys än birdies är skillnaden mellan möjlighet och verklighet rätt stor.

Jag skulle nog egentligen kanske behöva spela från kort tee, men vi har alltid kört på långa så det känns lite fel att ändra på det nu.

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Så är det kanske, men för mig som fortfarande får fler bogeys än birdies är skillnaden mellan möjlighet och verklighet rätt stor.

Jag skulle nog egentligen kanske behöva spela från kort tee, men vi har alltid kört på långa så det känns lite fel att ändra på det nu.
Det ena utesluter ju inte det andra. Det är som att spela olika banor. Jag rekommenderar att varva mellan de båda.

Bonzo

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Det ena utesluter ju inte det andra. Det är som att spela olika banor. Jag rekommenderar att varva mellan de båda.
Ska försöka börja med det. Det har varit rätt enkelspårigt hittills och vi har ju precis alldeles nyss börjat testa andra banor över huvud taget.

Var ner och tog en runda på korthålsbanan i lördags också. Behövde ändå ta en promenad med hunden så vi knallade ner till banan, tog 9 snabba hål, och gick hem igen. Rätt trevligt faktiskt även om hunden inte riktigt förstår varför han måste vara still när jag ska kasta.

WSMC

Aktiv medlem
[OT] Discgolf
Lirade en runda i eftermiddags och blev påmind att jag inte behöver nedanstående discgolfbag.
Då jag endast spelar med tre discar per runda blir den överflödig.
Är det någon som är sugen på den så hojta till så löser vi det.
Om jag har kikat rätt så är det här bagen på bilden. Rymmer 8(!) discar och en (vatten) flaska.
Discbag.JPG

marr

Moderator
Forumvärd
[OT] Discgolf
Lirade en runda i eftermiddags och blev påmind att jag inte behöver nedanstående discgolfbag.
Då jag endast spelar med tre discar per runda blir den överflödig.
Är det någon som är sugen på den så hojta till så löser vi det.
Om jag har kikat rätt så är det här bagen på bilden. Rymmer 8(!) discar och en (vatten) flaska.
Visa bilaga 577221
Packade bagen för tävling imorgon. 23discar....... Jag önskar jag kunde spela med 3..

Topp