Olika färg, vikt eller plast?Jag hade en problemlösardisc med lite udda flygtal och plast från en lite mindre tillverkare som inte blev använd så ofta så den var inte hårt spelad och sliten alls. Jag skriver hade för förra helgen åt vattengudarna på Ultunabanans tolfte hål upp den vilket man väl får räkna med då och då. Hur som, det var inte värre än att jag köpte en ny disc av samma modell från samma affär. Det är ingen storsäljare så jag skulle kunna gissa på att den kom från samma sändning som min ursprungliga.
Den nya flyger helt annorlunda! Den ser helt normal ut, inga skador eller andra synliga defekter. Jag vet att discar ändrar sig lite när man spelat in dem, men den gamla var som sagt väldigt lite använd (men suverän när den verkligen behövdes). Har ni några erfarenheter av discar som beter sig så? Två discar, ska vara samma men beter sig väldigt olika![]()
Precis samma! Som sagt, de hade nog kommit från samma batch i samma sändning till affären. Enligt det jag sparat i Udisc om den gamla ska de två väga på grammet samma, men jag har inte vägt dem själv utan jag har litat på etiketten. Det gäller en disc från Yikun så det kanske är lite si och så med kvalitetskontrollen. Eller så kommer alla discar ändå från samma fabrik i Kina oavsett märke.Olika färg, vikt eller plast?
Testa att köpa en tredjePrecis samma! Som sagt, de hade nog kommit från samma batch i samma sändning till affären. Enligt det jag sparat i Udisc om den gamla ska de två väga på grammet samma, men jag har inte vägt dem själv utan jag har litat på etiketten. Det gäller en disc från Yikun så det kanske är lite si och så med kvalitetskontrollen. Eller så kommer alla discar ändå från samma fabrik i Kina oavsett märke.
Gick några banor i Hästhagen idag innan regnet blev för intensivt. De har gjort om layouten en del inför kommande lag-SM (tror jag att det var) som går av stapeln om ett par veckor. Kul med lite förändring och om det blir uppehåll i morgon så blir det en hel runda.
Jag tog både brickerberg och hästhagen i torsdags.Spelade en runda på SM-banan i Hästhagen i onsdags. Vissa hål är justerade inför kommande tävling och 5-6 hål är helt nya. Kul med lite variation på en bana man spelat på i flera år.
Hade dessutom ovanligt bra ordning på puttarna vilket var trevligt då de inte funkat alls för mig på sistone.
Med tanke på hur mycket som var OB längs vägen enligt skylten hade jag nog slutat på 5 över par…😳Idag spelade jag det längsta hålet jag någonsin har spelat. Kul men svårt!
Visa bilaga 583394
Jag påbörjade en runda i HH i onsdags, men fick en låsning i ryggen efter första 9 hålen så jag var tvungen att avbryta. Hade givetvis ett av årets bästa resultat så långt, så det var riktigt surt att behöva avbryta men det var på håret att jag över huvud taget tog mig hem. Så jävla ont!Jag tog både brickerberg och hästhagen i torsdags.
-3 på båda har jag för mig. Fanns mycket mer att hämta på hh. Men var rätt sliten.
Nice spelat!Gick en runda i Hästhagen idag och noterar mitt första resultat under par någonsin. Var visserligen på SM-slingan, som är lättare än vanliga sträckningen, men jag är ändå jäkligt nöjd.
Lyckades träffa 7 birdies och slutade på -3 till slut. Tidigare PB på samma bana var +6, så det är en rätt så skaplig förbättring.
Jo, det blir mörkt tidigt nu så jag har bara spelat på helgerna de senaste 2-3 veckorna.Nice spelat!
Jag ska till örebro i veckan. Men får nog ta med glowdiscarna..
Har väskan fullmed glow. Skickar ett pm om de blir en runda. Tar nog örnsköldsparken isåfall. Fullt tillräckligt i mörker.Jo, det blir mörkt tidigt nu så jag har bara spelat på helgerna de senaste 2-3 veckorna.
Grattis.Årets första ace.
Ti buzzz på vallåsen hål13. Gäckat mig länge den där. Haft några korgträffar och hotet om att hålet ska rivas hängandes över mig.
77meter, lite nedförs, helt blint.
Visa bilaga 604984
Lycka till!Grattis.
Jag känner på mig att 2023 är året då jag gör mitt första ace. Kanske redan i helgen.
Jag tror på dig!Lycka till!
Själv tänkte jag försöka på Kaknäs, Högdalen och Tanto imorgon.
Än så länge har det bara blivit ett ace på måånga år, så oddsen är inte på min sida imorgon, eller...??
Nope, inget ace igår. Träffade utsidan av korgen på ett 80m inspel, men i övrigt var det dåligt med höjdpunkter.Grattis.
Jag känner på mig att 2023 är året då jag gör mitt första ace. Kanske redan i helgen.
Blev inget ace igår på någon av banorna.Lycka till!
Själv tänkte jag försöka på Kaknäs, Högdalen och Tanto imorgon.
Än så länge har det bara blivit ett ace på måånga år, så oddsen är inte på min sida imorgon, eller...??
Hänger gärna på nån gång när jag är i sthlm. Kaknäs har jag spelat, men vore nice och testa några av de andra mindre banorna också :DBlev inget ace igår på någon av banorna.
Träffade metall på två av hålen.
Bara att fortsätta så kommer det nog ett till framöver.
Visa bilaga 605422
Visa bilaga 605423
Ptjaa.. Ingen bra bana att spela blind. Typ 85%av hålen är helt blinda. Du kan inte ens skymta korg från tee...Min första tävling någonsin nästa helg, Lindberg i Varberg.
Något speciellt att tänka på? Har inte hunnit provspela banan alls. Har en plan att försöka gå för par på samtliga hål.
Tror inte du missade något nä.Var tvungen att skippa pga. Inkallad på jobb. Men kan inte säga att jag tyckte det var så synd😁
Elme open 1a April är enda inbokade.Så första individuella tävling blir Skatås 26e mars och sedan Ale gul vid påsk. Ska du spela något? @marr
Är det någon som har tips om en portabel eller åtminstone semiportabel korg?
Xxl hade någon Innova travel häromdagen men den såg väl portabel ut…
Hur ser det ut på all time? :pTävling på båda 18-hålsbanorna i helgen så jag gick några rundor på 9-hålaren i Örnsköldsparken. Hyfsat enkel bana, men jag är inte så duktig så det är ändå kul att jag lyckade smälla till med två rundor som hamnade på topp 5 för året. Vi får väl se hur länge det dröjer innan jag blir nerpetad.
Visa bilaga 621532
Väldigt många som gått runt på banrekordet 18 kast (9 under par), så jag har en liten bit kvar innan jag syns där.Hur ser det ut på all time? :p