[OT] Erfarenhet av bredband/mobiloperatörer, Penny.se men även andra

rois

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av Penny bredband/mobiloperatör? Det är Tele2's lågprisoperatör som använder ComHem för bredband, och Tele2 för mobil. Hemsidan är skral, det finns ingen vettig support. På deras facebook sida är det nästan bara klagomål och frågor, inga svar. Dock är de billiga. Någon som har provat? Är intresserad av deras bredband, då det blir mer än 40% billigare än ComHem.

rois

Aktiv medlem
låter inte värt det, hur mycket är 40% besparning i kronor?
180 kronor. Det är inte speciellt mycket, men jag är irriterad på ComHem's prishöjningar. Jag har råkat ut för ett flertal småhöjningar de senaste åren, så ett kombinerat bredband/ip-telefoni har ökat i pris ca 110-120% på 4-5 år. Det verkar som om ComHem höjer tills kunderna upplever en smärtgräns, och jag ligger snart på den.
Nätet i sig är säkert stabilt, men den bristande kontaktmöjligheten avskräcker. För att ställa en fråga om tjänsterna kan man alltid skaffa tjänsten, och sedan ställa frågorna via deras app eller webbkonto. Lite bakvänt.

Senast ändrad:

Mandusson

Ny medlem
VARNING! De fungerar inte och det finns ingen support. Jag har erfarenheter från; Comviq, Fello, Hallon, Halebop och Vimla bland lågprisbolag. Penny är en katastrof! Noll support och rörig app som strular jämt. Välj bort Penny!

robber

Ny medlem
Jag skaffade Penny bredband hemma för drygt en månad sen eftersom ComHem ville dubbla min månadskostnad eftersom jag inte ville binda upp mig i 12 månader till.

Allt funkar kanon, modemet kom hem på någon dag, bara att koppla in i väggen och sen vidare till wifi-routern. I princip är det halva priset mot ComHem. Har typ aldrig haft problem med ComHems nät innan så tror/hoppas inte jag ska ha några problem nu heller.

Men håller med om att hemsidan/appen har en del att önska.

JSP

Medlem
Jag skaffade Penny bredband hemma för drygt en månad sen eftersom ComHem ville dubbla min månadskostnad eftersom jag inte ville binda upp mig i 12 månader till.

Allt funkar kanon, modemet kom hem på någon dag, bara att koppla in i väggen och sen vidare till wifi-routern. I princip är det halva priset mot ComHem. Har typ aldrig haft problem med ComHems nät innan så tror/hoppas inte jag ska ha några problem nu heller.

Men håller med om att hemsidan/appen har en del att önska.
Vet du om man får flera publika ip-adresser med Penny precis som man får på ComHem?

Klavikel

Aktiv medlem
Har haft Vimla under ett antal år och är väldigt nöjd med dom.
Bor i GBG men har även funkat bra när jag cykelsemestrat i Halland, Skåne och besökt vänner och familj i Dalsland.

Gillar funktionen att man själv via deras app kan pausa och starta abonnemanget.
Skitbra när man vistats utomlands under längre perioder för jobb etc. och sedan kommer hem några veckor o för att sedan dra iväg igen.

Alltid fått svar relativt snabbt. Man kan både maila och chatta med dem.

Edit: Dom tillhör Telenor så det är deras nät som dom använder.
Är ni nöjda med deras täckning så är det inget att fundera på.

Bytte från Telia som är sjukt överprisat plus att dom mutar diktatorerna döttrar och ställer till skandaler i Turkmenistan

Edit: nr. 2
Ska nog vara Uzbekistan.
Eller var det Azerbajdzjan? 🤔
Anyways, same shit different country🤷‍♂️

Senast ändrad:

rickards

Aktiv medlem
Behålla ComHem men ring och pruta? Har haft ComHem i drygt 10 år. Var ggn abbonemanget löper ut ringer jag och förlänger det om jag får pruta. Har enbart bredband, och sänkte avgiften senast från typ 400 kr till 219 kr/månad m ett telefonsamtal.

robber

Ny medlem
Jo var ju det jag försökte men iom att jag inte ville binda upp mig på 12 månader eftersom det är på gång med fiber i fastigheten så ville ComHem inte gå med på att jag behöll samma pris som innan (vilket fortfarande var dyrare och långsammare än Penny) så då tyckte ComHem det var bättre att "förlora" en kund. Men eftersom det är samma "nät" som ComHem så förväntar jag inte att det ska bli några problem. Bra med Penny är ju att man "bara" köper ett billigt modem. Med ComHem måste man ju väl köpa/hyra ett dyrt modem/wifi-router och det vill man ju ändå inte använda eftersom det man har är (oftast) bättre.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer