OT(fast ändå viktigt): Det mest hållbara formatet inom ljud

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Nej.

Ett format för allt, det ska fungera.
Det där är ju ungefär lika vettigt som ”ett däcktryck överallt, det ska fungera”. Cyklar du räser har du ett däcktryck, cyklar du stig ett annat.

Sitter du i soffan hemma kör du ett format för musik, i bilen kör du Spotify (eller någon av deras konkurrenter) i telefonen och blåtand-skjuter musiken till stereon.

Stervelo

Aktiv medlem
Japp, nas med flac/wav hemma, samma flac/wav i bilen, med sticka/streaming till egen nas, skaffa fast ip, öppna brandväggen med rätt säkerhet påslagen, klart, så kan du stream till ditt hembibliotek, eller som sagt en usb sticka, det måste gå att spela i en ny bil?

Stervelo

Aktiv medlem
Ok, jag skulle ändå inte rekommendera någon att bygga framtiden på cdskivor.

Ett tips kansk är Roon? Rippa, med Roon får många tillbaka den "taktila" känslan, fast du får den digitalt.
Jag ids inte med roon och deras fulmodell för licens själv.

jonte987

Aktiv medlem
Japp, nas med flac/wav hemma, samma flac/wav i bilen, med sticka/streaming till egen nas, skaffa fast ip, öppna brandväggen med rätt säkerhet påslagen, klart, så kan du stream till ditt hembibliotek, eller som sagt en usb sticka, det måste gå att spela i en ny bil?
Tycker att en bra integration med bilens mediapaket borde vara viktigare än att kunna strömma hela biblioteket. Några 100G på en sticka måste väl räcka i bilen tycker jag.

Oskar

Aktiv medlem
Det mest hållbara formatet är naturligtvis noter. Track record på flera hundra år.

E27C67B1-3CF8-4F0A-88EB-270541175D2A.jpeg

F0807977-2ADF-4E23-9D4E-3FCD8C1D0FA8.png

AD48DDE6-9148-4FC7-A95E-A0800C4BD17F.jpeg

Tomcaten

Aktiv medlem
Det där är ju ungefär lika vettigt som ”ett däcktryck överallt, det ska fungera”. Cyklar du räser har du ett däcktryck, cyklar du stig ett annat.
Tänka sig att det gör jag faktiskt och eftersom ni inte är på min "page" angående mina bilval så utelämnar vi modell och märke hädanefter!

jonte987

Aktiv medlem
Själv gav jag upp och nöjer mig med Spotify. Streaming är här för att stanna. Tyvärr.
Får räcka att försöka organisera hundratals G ljudböcker.

Ska ligga ett SD kort med julskivor någonstans som vi hade i passaten. V90 har inbyggd Spotify och förra julen blev det strömning och ingen hade någon tanke på något annat.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer