[OT] God alkoholfri öl?

Raggamuffin

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?
Mariestad är ok men har lite eftersmak imho.
Alkoholfri Carlsberg är inte bara den godaste alkoholfria ölen utan även den godaste ölen över huvud taget. Med brasklappen att jag inte fått händerna runt en alkoholfri Stella än.

svartamolnet

Ny medlem
[OT] God alkoholfri öl?
Störtebeker anser jag vara oöverträffad som ljus alkofri. Det är ett riktigt bra öl, what so ever. Drick den riktigt kall efter ett pass i skogen så ska du se att du känner dig alldeles lycklig, utan konstgjord hjälp! :giggle:

FredriCX

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?
Carlsbergs sockrade har jag väldigt svårt för.

Däremot hittade vi den för mig otippade Norrlands guld. Det är vår "standardöl" hemma nu för tiden. 6-pack och alu underlättar vardagshanteringen, även om det finns godare öl på flaska. Men Norrlands är förvånansvärt bra.

SIE

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?

Däremot hittade vi den för mig otippade Norrlands guld. Det är vår "standardöl" hemma nu för tiden. 6-pack och alu underlättar vardagshanteringen, även om det finns godare öl på flaska. Men Norrlands är förvånansvärt bra.
Håller med om Norrlands, köpte den först för att den kändes lagom billig och logistiskt enkel, men det visade sig bli en bra vardagsöl. De finare sorterna ger därmed lite helg-feeling när så önskas :)

gandhi

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?
ü.nn ipa (nr 1978 på Systembolaget) är riktigt bra.
Mikkeller och Brooklyn gör också bra alkoholfri varav den senare finns i vanliga mataffärer.

KONAmi

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?

Norrlands 6-pack är mitt standardval. Gillar inte IPA och andra beska sorter men tycker Brooklyn Special Effects är bra. Vill man lyxa till det så är Kronenburg Blanc min alkoholfria favorit.
För några årsdag var störtebecker favorit men så ändrade de karaktär till mer beska så den gav jag upp.

Bengt-re

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?

SIE

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?
Är positivt förvånad över gensvaret här, fördomsfull som jag är så hade den mediala bilden av flanellsportare i motljus med skäggstubb och en trippel-ipa i näven fått mig att tro att det var det som gällde ”överallt”.

Kneecap

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?
Är positivt förvånad över gensvaret här, fördomsfull som jag är så hade den mediala bilden av flanellsportare i motljus med skäggstubb och en trippel-ipa i näven fått mig att tro att det var det som gällde ”överallt”.
Tjena!

Alkoholfritt har ju ökat rätt markant senaste tre åren. Slutade att dricka för fyra år sedan (eller är det fem?) och utbud samt försäljning har ju ökat med oväntad hög takt.
Systembolaget hänger inte riktigt med i svängarna dock. Första bilden är från bolaget den andra är från en Maxi. Nu har ju Maxibutiken mer front, men det är nästan dubbelt så mycket i sortimentet.

IMG_20200409_173219989_BURST003.jpg

IMG_20200315_204708284.jpg

Pfaff

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?
Det finns ingen god alkoholfri öl. Det finns drickbar alkoholfri öl. Men, som en av mina morbröder konstaterade redan på 60-talet (sannolikt om lättöl), verkan är inte densamma.

Jocke77

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?
Känns som de flesta goda redan nämnts flera gånger i tråden. Dock var ju frågan om en ljus lager och jag tror inte jag sett någon nämna Peroni Libera, en iskall sån är riktigt gott efter träning eller en varm dag.

jonas-ni

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?
Clausthaler tycker jag smakar gött om man vill ha en ljus, enkel lager. Drack förvånansvärt många sådana när jag skulle ha en alkoholfri månad. :P

Dessutom står det ju "Premium" på den!

Visa bilaga 410079
Till mig närstående personer lär ha bjudit en ölkännare på denna och den fick bra betyg. Oklart om betyget ändrades när det visade sig att det var alkoholfritt ...

Edit: Drickbar var betyget.

Senast ändrad:

saarela

Aktiv medlem
[OT] God alkoholfri öl?
Tjena!

Alkoholfritt har ju ökat rätt markant senaste tre åren. Slutade att dricka för fyra år sedan (eller är det fem?) och utbud samt försäljning har ju ökat med oväntad hög takt.
Systembolaget hänger inte riktigt med i svängarna dock. Första bilden är från bolaget den andra är från en Maxi. Nu har ju Maxibutiken mer front, men det är nästan dubbelt så mycket i sortimentet.

Visa bilaga 410269

Visa bilaga 410271
Verkar vara ditt lokala systembolag som ligger efter.
Här i stan är det tvärtom även om tex ICA Maxi har ett väldigt bra utbud

cwh1973

Medlem
[OT] God alkoholfri öl?
mitt bidrag:
Birra moretti alkoholfri (Lidl sortiment)
Staropramen alkoholfri (City gross brukar ha dem för 5kr/st)
Glad Påsk

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer