[OT] Göttetråden... 🥤🍿🍬🍭🍫🍩🧁🎂🍰🥧🍦🍨🍧🥞

nieves

Aktiv medlem
20211117_211308.jpg

Lakrits från Bülow och Calvados, semestern har börjat.

Senast ändrad:

MagerValp

Aktiv medlem
IMG_4240.jpeg

För kultiverade människor med ryggrad och god smak som aldrig skulle får för sig att äta en semla innan nyår, man är ju inte någon grottmänniska, så finns det som tur är Maritozzo. Heter det på italienska kan det ju inte vara en semla.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Nuså!

Igår på lucia var jag och handlade julklappar för jag tyckte det var en ganska bra idé. Det var det, ganska lungt i butikerna, lagom med folk.

Med idag så köpte jag lussebullar, fick ju såklart på jobbet igår. Men tänkte jag skulle försöka den mytomspunna saffranssemlan, och det fanns på favoritbageriet Cumpane:

IMG_20211214_145804.jpg

IMG_20211214_145750.jpg

Den hette nånting väldigt likt Marzocchi faktiskt :) fruktansvärt god!!! Det var med lite apelsin i också

---

Sedan just nu väl hemma intas efterätten, en sorts saffransbulle med lingon och mandelmassa. Också rysligt god (men den förra var bäst)

IMG_20211214_163606.jpg

me.I.am

Aktiv medlem
Fredag kväll 23, för sent att laga mat, för tidigt att lägga sig, så vad gör man...
(och äntligen fick jag ordning på havrekakorna, inte lätt med glutenfritt mjöl)

DSC_4481.JPG

Pfaff

Aktiv medlem
Årets första. Och sista åts idag.
Räknas det som en eller två?

//j
Fettisdagen infaller uppenbart den 1. mars. Lite tidigt att äta semla nu. Men du kanske äter hetvägg då?
Sedan infaller annandag fet ju den 2:a.
Och fösste tossdan i mass den 3:e. Blir mycket vispgrädde de dagarna!

jesperC

Aktiv medlem
Fettisdagen infaller uppenbart den 1. mars. Lite tidigt att äta semla nu. Men du kanske äter hetvägg då?
Sedan infaller annandag fet ju den 2:a.
Och fösste tossdan i mass den 3:e. Blir mycket vispgrädde de dagarna!
Blir inga fler i år.
Framåt januari/februari nästa år så har jag nog glömt bort att de egentligen är ganska äckliga så då kan det vara dax för nästa.

//j

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer