pontiuspilatius
Aktiv medlem
[OT] Göttetråden... 🥤🍿🍬🍭🍫🍩🧁🎂🍰🥧🍦🍨🍧🥞
Ja "mormors hosta" säger jag med.Mormors-hosta.
Har t.o.m hört en gamling säga "mormors f*tta"

Ja "mormors hosta" säger jag med.Mormors-hosta.
Nu snackar vi
1. WTF!Åh så gött fredags lyx frukost på jobbet , weinerbröd och fläsk Visa bilaga 552463
Haha ja det är frågan. Klart du ska prova1. WTF!
2. Antingen "fredagslyx, frukost", "fredagens lyxfrukost" eller mest troligt "fredagslyxfrukost".
3. WTF!? Men...I'm intrigued. Är det verkligen gott? Kanske måste prova![]()
Vissa särskrivningar kan man acceptera, men när det kommer till kakor så är gränsen passerad!Go fika med farsan idag, blev citronmaräng paj och kanelbulle för oss båda Visa bilaga 553745
Jau vissa har skrivsvårigheter :pVissa särskrivningar kan man acceptera, men när det kommer till kakor så är gränsen passerad!
Citronmarängpaj*
Sen tror jag du menade gofika också, men go fika funkar ju :P
Fan vad jag blev sugen på citronmarängpaj nu för övrigt :(
Förlåt på förhand..men har du smakat detta? Det är så sinnessjukt gott
Ledig dag (både från jobb och träning) . Farmors havrekakor med mörk choklad, pappas punchbollar och saltkola glassbåt ! Visa bilaga 554491
Har ingen egen bild just nu men dom här chokladbollarna med kexchoklad i är juvligt goda?
http://mykitchenstories.koket.se/2019/02/18/kexchokladbollar
Nä det är från kakkungen eller något såntOm det är typ Delicato så var det en väldigt tveksam gilla på den
![]()
Kexchokladbollar - My Kitchen Stories
Älskar ni också kexchoklad? Jag har väldigt många barndomsminnen associerade till kexchoklad och det gör nog att jag föralltid kommer att tycka om denmykitchenstories.se
Det va fint de! Min norska kollega bjöd då fan inte på tårta el någon fika överhuvudtaget!
Smålänningar va ?Brukar inte de äta typ lingonsylt i mjölk när de ska ha något sött?
Ska det inte vara götte i denna tråden?Köttbullemackor så snart frugan kommer hem.
Visa bilaga 556471
Halva bullar, toppen då kan man ju äta dubbelt så mångaFick fika på jobbet igår Visa bilaga 557563
Preeeccis jag åt 4 (halvor)Halva bullar, toppen då kan man ju äta dubbelt så många![]()
Coolt, aldrig testat det stället. Verkar bra. Får ta det snart.Från förra söndagens landsvägsrunda med Love...
Blev ett litet fikastopp med mazarinbakelse och belgisk våffla + sylt och grädde och en slurk kaffe...
Nääs fabriker mellan Lerum & Alingsås
5 av 5 tårtspadar...
Visa bilaga 559175
På distansrundan igår blev det go jävla fika . Men min mobil sparade inte bilderna som togs innan fikan va slut!. Det blev wienerbröd med choklad, äppelkaka med marzansås, samt kanelbulle/knut! Visa bilaga 559182