[OT] Göttetråden... 🥤🍿🍬🍭🍫🍩🧁🎂🍰🥧🍦🍨🍧🥞

Sambal Oelek

Aktiv medlem
spännande. Måste prova på fabrikscaféet sedan.

Nu när det blivit så varmt så testade jag nya Cornetto. Salty caramel and double waffle. Den var riktigt smarrig. 20kr, lagom pris också.

Jimel

Aktiv medlem

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Testade den nya Magnum med vit choklad och cookies. Riktigt smarrig faktiskt!

IMG_20190516_114725.jpg

Klavikel

Aktiv medlem
Cheesecake på digestivekexbotten med passionfruktsglace och jordgubbar
Screenshot_20190608-090155.jpg

Sambal Oelek

Aktiv medlem
På väg hem från Sweden Rock blev det ett besök till Max, tog och lyxade till det rejält. Skulle ha provat hjortron-shaken men den fanns inte längre :( den här banan-lyxen var god också iofs.

IMG_4212.jpg

Snuten

Aktiv medlem
Ingen bild men vill tipsa om amarettogrädde (kallar det så men det stämmer nog inte) för de som inte redan känner till det.

Kör en påse cloetta mandelbiskvier i mixern så det blir smulor. Vispa 3 dl grädde. Rör ihop mandelbiskvismulor och grädde med vispen (obs gör nu inte smör av det!).

Passar till bla glass. Mkt beroendeframkallande!

GoranS

Aktiv medlem
Är det verkligen ok att tipsa om saker som är beroendeframkallande på detta forum, cykling självfallet undantaget? ;-)

Snuten

Aktiv medlem
Borde kanske kollat med UCI först. Förmodligen OK om man inte injicerar det...

Jimel

Aktiv medlem
Snuten sa:
Ingen bild men vill tipsa om amarettogrädde (kallar det så men det stämmer nog inte) för de som inte redan känner till det.

Kör en påse cloetta mandelbiskvier i mixern så det blir smulor. Vispa 3 dl grädde. Rör ihop mandelbiskvismulor och grädde med vispen (obs gör nu inte smör av det!).

Amaretto är väl en likör? Väldigt god att ha i just grädde dock ?

Snuten

Aktiv medlem
Jimel sa:
Snuten sa:

Jo, amarettogrädde är nog egentligen vispgrädde med amarettolikör i. Av ngn anledning har min fru kommit att kalla vispgrädde med mandelbiskvismulor för amarettogrädde. Orkar inte ta reda på hur det hänger ihop.

Jimel

Aktiv medlem
Snuten sa:
Jimel sa:
Snuten sa:

Jo, amarettogrädde är nog egentligen vispgrädde med amarettolikör i. Av ngn anledning har min fru kommit att kalla vispgrädde med mandelbiskvismulor för amarettogrädde. Orkar inte ta reda på hur det hänger ihop.
Viktigaste är ju att det är gott, kanske smakar likadant också :)

clnr

Aktiv medlem
Mandelbiskvi på italienska heter Biscotto Amaretto.

me.I.am

Aktiv medlem
Coolt att italienarna namngett en likör efter en svensk gräddblandning.

Jimel

Aktiv medlem
Kul att även bakverken följer med i utvecklingen, här har vi robotdammsugaren :D
rob.jpg

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Haha. Så gott. Första gången jag ser den annat än i tidningsartikel. Måste prova en sådan.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Kolla! Favorit-läsken har kommit som isglass!! Den var.... läskande. Men något blaskig kanske. Helt ok iaf, lär bli fler sådana.

TrocaderoIsglass.jpg

Jimel

Aktiv medlem
Sambal Oelek sa:
Kolla! Favorit-läsken har kommit som isglass!! Den var.... läskande. Men något blaskig kanske. Helt ok iaf, lär bli fler sådana.
Håller med om att den är lite blaskig, jag avskyr allt med sötningsmedel då det smakar konstigt men denna går faktiskt att äta.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Blev glasspremiär igår minsann! En ny sorts Cornetto! (den var sådär faktiskt)

IMG_20200321_174217.jpg

Klavikel

Aktiv medlem
Då var det dags igen.
Kollegan som fyllt år bjöd på hemgjord tårta... 🙏🏻😊

Screenshot_20200323-143445.jpg

Fishy

Aktiv medlem
Har varit helt fri från socker- och sötningingsmedel i 24 dagar nu..jiihaaaa!
Känns så förbannat bra!
Men, varför gick jag in i denna tråd med alla läckra bakverk som är min svaghet.?! 🤣 Ska iaf. unna mig en konjaksbåge och en prinsessbakelse första april.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer