Belse
Aktiv medlem
[OT HiFi]
(ungefär lika illa som att sätta framslangen bak på knarren)
Ungefär lika illa som att ha sommarluft i vinterhjulen...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
(ungefär lika illa som att sätta framslangen bak på knarren)
o ja, herregud vad jobbigt det blir då. Det är väl dags att byta luft snart förresten? Eller sköt de fram det två veckor. Kan vara därför det går lite trögt på pendlingen :(Ungefär lika illa som att ha sommarluft i vinterhjulen...
Då sitter man på en riktig dator och inte svarar per telefon.Ska jag öppna igen?
Jag har redan gjort det en gång, dessutom bjöd jag in dig för att inspektera.
Skicka ett PM när du kommer till tjabostan så löser vi det.
Möjligt att listan är lång, men ALLA är inte med på den.Då sitter man på en riktig dator och inte svarar per telefon.
https://www.audioasylum.com/usr/1/14633/xover1.jpg b&w matrix 802s2
Listan går att göra hur lång som helst det många tror bara för att man köper ett känt märke så tror man att det sitter bra grejor i filtren/kablar .
Mest gör hur dom är vinklade i förhållande till bredd och avstånd till lyssningsplats.Det är väldigt mycket viktigare att högtalaren är bra konstruerad än att det sitter "fina" filterkomponenter i den. Filter och kablar gör så sjukt lite i sammanhanget jämfört med vad som händer om du flyttar högtalaren 50cm åt ena eller andra hållet...
//Avdankad hifinörd som hängde på Faktiskt en massa år...
Sorry, jag hade hjärnsläpp, det var ett par Boston Acoustic. Lite skämsmössa. :)Då sitter man på en riktig dator och inte svarar per telefon.
https://www.audioasylum.com/usr/1/14633/xover1.jpg b&w matrix 802s2
Listan går att göra hur lång som helst det många tror bara för att man köper ett känt märke så tror man att det sitter bra grejor i filtren/kablar .
Ingen alls faktiskt, mina är "hard-wired" alla komponenter sitter på samma träbit och är ihoplödda med varandra, men har fortfarande lampsladd till högtalaren :)Vad är det för kvadrat på kopparbanorna på delningsfiltrets kretskort?
Det där med trådlös ström går jag inte på, kittlar så obehagligt när man kliver på 220 kabeln
Behöver man något annat än lampslad.Ingen alls faktiskt, mina är "hard-wired" alla komponenter sitter på samma träbit och är ihoplödda med varandra, men har fortfarande lampsladd till högtalaren :)
Vad menas med grymt ljud? Att den låter som en gris eller att det är något för alla lägervakter som skall hålla internerna vakna dygnet runt?
Det där med trådlös ström går jag inte på, kittlar så obehagligt när man kliver på 220 kabeln
Det är att man får lyssna på när den distar så öronen slokar.Vad menas med grymt ljud? Att den låter som en gris eller att det är något för alla lägervakter som skall hålla internerna vakna dygnet runt?
:-)
/Martin
Jag antar att de inte är billiga med med all lysande plexi som får det att se ut som en cool landator från 2003 så är det lätt att luras.
Jag antar att de inte är billiga med med all lysande plexi som får det att se ut som en cool landator från 2003 så är det lätt att luras.
Wow jag är imponerad till ännu en liten orm produkt.Det finns grova felaktigheter i presentationen.
De grejerna jag har Naim QB och Naim Mu-So kolla här och du kan göra klipp om man köper naim begagnat. Googla och kolla priser.
Vad menar du?Wow jag är imponerad till ännu en liten orm produkt.Det finns grova felaktigheter i presentationen.
Går det att köra konsert nivåer med den.
Det är när man kör i samma nivå som en riktig konsert.Vad menar du?
Det är väl skitlätt. Gör som ALLA, ta sämsta möjliga komponenter och sätt ihop med lite 0,75kabel och sälj dyrt.Slutsats. Kan fan inte vara lätt att sitta och vara produktutvecklare på ett gammalt hifimärke idag...
Du glömde det viktigaste, klistra på Premium-märket på apparaten!Det är väl skitlätt. Gör som ALLA, ta sämsta möjliga komponenter och sätt ihop med lite 0,75kabel och sälj dyrt.
Du glömde det viktigaste, klistra på Premium-märket på apparaten!
Undermedvetet gör jag denna koppling fortfarande trots att det var länge sedan stormarknaderna bytte namn.Och då gäller det verkligen att hålla tungan rätt i mun:
Visa bilaga 409204
eller
Visa bilaga 409205
(minns ni dom?)
Dom har höjt vissa märken som är rena skiten till skyarna och då är det med klisterlappen premium.Om ni gillar stereoprylar, men ogillar Snake oil, kolla på Audioholics på Youtube. De testar och diskuterar stereo- och hemmabioutrustning, och de utför mätningar på det de testar. Och de hatar dyra kablar, kabellyftare och andra bluffprylar. De är elektroingenjörer och vet vad de pratar om.
Ok. Kanske säljer de dessa märken. Det är i så fall tråkigt.Dom har höjt vissa märken som är rena skiten till skyarna och då är det med klisterlappen premium.
You tube är inte ens värd att pissa på så dåligt är det. Det bästa är att läsa användar recensioner på olika forum så som avs forum hometeater schack.Ok. Kanske säljer de dessa märken. Det är i så fall tråkigt.
Om du har något bra tips på någon trovärdig Youtube-kanal som avhandlar ljud så mottas det gärna:)
Blev du lite purken för att dina kunskaper inte var så stora i HiFi träsket.Haha. TLAn förnekar sig inte i sina kategoriska uttalanden.
Naim, är det ännu en sån där produkt som slutar funka när det slutar komma uppdateringar?
Jag har några Sonos-prylar som jag alltid haft ett kluvet förhållande till. Jag tycker de har funkat bra, men köpte aldrig några fler för att jag inte gillade det ganska slutna ekosystemet.
Andra prylar som delvis dött uppdateringsdöden är förra bilens bluetooth-koppling som slutade fungera när telefonen fick en uppdatering, och bilen inte fick det. (Jag jobbade då på Sony Mobile och frågade en utvecklare, han sade att bilens BT inte följde standard om den slutade funka. Jag skickade även en fråga till Skoda, som svarade ungefär detsamma, telefonen följer inte BT...)
Jag har en TV och en förstärkare med inbygda ”smart”-saker, där smart-funktionerna inte fick uppdateringar efter bara två år. Dessa lever vidare som TV och förstärkare tillsammans med chromecast-donglar.
Jag är egentligen tech-intresserad, men när dyra saker får kortare liv pga av smartheten, så är det inte så bra. Speciellt om de inte kan fortsätta leva. Bilen, TV och förstärkare funkade ju vidare utan uppdateringarna genom ”workarounds”, men det verkar ju som att Sonos blir ”brickade” om jag inte uppdaterar de gamla sakerna tillsammans med de nyare (jag har två gamla och två nyare Sonos).
(Både TVn och förstärkaren var tidiga smart-saker, och var egentligen oanvändbara som smarties redan från början, så chromecast blev ju ett lyft oavsett. Premium-priset för smart-TVn jämfört med dess osmarta syskon var nog det sämsta köp jag någonsin gjort)
Och när jag säger sluta funka är det delvis för att det inte kommer säkerhetsuppdaterinngar och man därför inte vill ha den ansluten till nätet.
Var säljer jag ett par ljudapparater nuförtiden, nåt forum med köp och sälj?
DAC/hörlursförstärkare/förförstärkare. Effektförstärkare. Två XLR kablar att koppla ihop dom med.
Beroende på typ av DAC, kanske här. Saknar en till ena anläggningen. Om du orkar tala om vad du har kan du åtminstone få prisindikationer eller något sålt :)
Finns det något värde i en gammal Technicsstapel från tidigt 90-tal? Det var första stereon jag köpte och när det var nytt kostade den en halv årslön ungefär (10-12000:-).
(Jag var 17 år och tjänade alltså inte så mycket pengar.)
Under några år hade jag förstärkaren och högtalarna i garaget, men nu står de mest och tar upp plats i förrådet. Dessutom är det något tjall med stärkaren så den behöver ses över.
Till saken alltså; finns det någon marknad för sånt här eller är det lika bra att dumpa det i containern för elektronik på återvinningen?
Då skall du titta på deras hemsida sen och vad dom säljer det för, är det intressant hifi så får man bra betalt på beg marknaden.Jag kom på att Rehifi ligger nästgårds. Körde dit med allt och fick mer betalt än jag hoppats på. Snabbt och smidigt. Trevliga killar.
Marknad finns nog, frågan är väl hur mycket du får för det. :)
Test att sälja sakerna på tradera.Så är det kanske. Jag inbillar mig inte att det rör sig om så många kronor men det vore kul om prylarna kom till användning.
Det känns dock fel att annonsera på ett HiFi-forum och blocket eller Facebook brukar mest locka till sig intressenter som är rätt jobbiga att ha att göra med. Det slutar nog med att prylarna får ligga kvar i förrådet.