(OT ) Hockey ( och damhockey & e-hockey)

Maakus

Aktiv medlem
Glömde att skriva.

hv71_till_SHL.png

Stumpy

Aktiv medlem
Är det idag klubblagshockeyn tar slut i det hĂ€r landet?
FÄnigt att hÄlla pÄ lÀngre nÀr VM stÄr för dörren.

MrSthlm

Aktiv medlem
SkĂ€rp er nu @weldion @MrSthlm och @mhenry och heja ordentligt 😍🏒😍
Jag lovar, har ju rĂ„kat avslöja att jag föddes i VĂ€rmland pĂ„ vischan vid sjön Sjönsjö, mina minnen Ă€r dock lite fragmentariska av detta första levnadsĂ„r men jag kĂ€nner att nu har jag inget val, heja FĂ€rjestad. 🙃 🙂 Vi fĂ„r ocksĂ„ hoppas att Colorado vinner Stanley Cup i Ă„r, vĂ€ldigt massa bra hockey nu, zombie varning pĂ„ mornarna.

me.I.am

Aktiv medlem
Är inte jĂ€tteengagerad, men om jag skall vĂ€lja sĂ„ tror jag att jag hĂ„ller pĂ„ LuleĂ„. Kanske en ryggmĂ€rgsreaktion frĂ„n FĂ€rjestads kaxiga glansperiod.

DÀremot sÄ kÀnns det lite som att LuleÄs mÄl Àr lite mer tillfÀlligheter, genomgÄende i den hÀr finalserien. FÀrjestads kÀnns mer som "spelmÄl", med nÄgon snygg sista-passning. Dock Àr LuleÄ bra pÄ att skapa tryck, och pÄ nÄgot sÀtt förtjÀna "tillfÀlligheter".

Hoppas pÄ en jÀmn game seven med mycket nerv.

MrSthlm

Aktiv medlem
TvÄ starka hemmalag, trodde inte FÀrjestad skulle vara i final sÄ snart efter giganten och den krÀvande vinnarskallen HÄkan Loob lÀmnade organisationen men jag hade fel.

Masjevel

Aktiv medlem
BÄda lagen Àr jÀkligt starka hemma sÄ jag tippar att LuleÄ tar det pÄ torsdag.
Heja den som vinner, byxorna försvinner!
đŸ’™đŸ€

MrSthlm

Aktiv medlem
Ja, slÄr man LuleÄ pÄ bortaplan i en avgörande final Àr man sannerligen vÀrda vinnare, oerhört imponerande. FÀrjestad har en vinnarkultur som LuleÄ saknar (enbart vunnit 1 guld men varit riktigt vassa mÄnga sÀsonger).

Masjevel

Aktiv medlem
Grattis FBK!
VÀrdiga vinnare sÄklart men oerhört lite som skiljer lagen Ät ikvÀll. 1-0 kommer efter ett hopslag som stÀller mÄlvakten som inte ser pucken. 2-0 föregÄs av en ribbtrÀff av LuleÄ.

Fredrik S

Aktiv medlem
Detta Àr ett pÄstÄende som jag Àr medveten om att jag eventuellt kommer att fÄ Àta upp, men just nu kÀnner jag mig 100% sÀker pÄ att LuleÄ chokar pÄ torsdag.

Grattis alla FBK supportrar, nu hoppas vi pÄ en final mellan HV och FBK nÀsta sÀsong, som pÄ den gamla goda tiden nÀr HV var bra.

Lider med LuleÄspelarna och supportrarna, men det Àr som det Àr.

ooms

Aktiv medlem
Man fÄr vÀl gratulera FÀrjestad att ha uppnÄtt 10 SM-guld. Endast 42 Är efter att BrynÀs gjorde det...

gandhi

Aktiv medlem
Som vÀrmlÀnning fÄr jag förklara mig som nöjd med resultatet Àven om jag tyckte att LuleÄ var snÀppet vassare igÄr.
Grym finalserie! De tvÄ bÀsta lagen i ligan. Schysst spel över lag. SuverÀna mÄlvakter.

Kanske behöver mÄlvaktsskydden krympa lite för att öppna upp matcherna lite. Lagen Àr sÄ duktiga och disciplinerade i försvarsspelet att det stod 0-0 efter nÀstan 50 minuters spel igÄr.

MrSthlm

Aktiv medlem
Sedan Àr det bara att konstatera att Omark Àr nÄgot överskattad. Det fanns tyvÀrr en anledning till att han hade det mycket svÄrt att platsa i ett dÄligt Edmonton Oilers som ung och han fick sannerligen mÄnga chanser.

För lite "jÀvlar anamma", ("grit" som man sÀger pÄ engelska) och drift att vinna enligt mitt intryck, jobbar ofta för dÄligt i försvaret, relativt dÄlig/svajig i det fysiska spelet, kan försvinna i matcher. Lite svajig nivÄ ocksÄ, svÄrt att veta var man har honom, typ hattrick i en match och sedan helt borta i en annan.

Manurhin2

Aktiv medlem
Sedan Àr det bara att konstatera att Omark Àr nÄgot överskattad. Det fanns tyvÀrr en anledning till att han hade det mycket svÄrt att platsa i ett dÄligt Edmonton Oilers som ung och han fick sannerligen mÄnga chanser.

För lite "jÀvlar anamma", ("grit" som man sÀger pÄ engelska) och drift att vinna enligt mitt intryck, jobbar ofta för dÄligt i försvaret, relativt dÄlig/svajig i det fysiska spelet, kan försvinna i matcher. Lite svajig nivÄ ocksÄ, svÄrt att veta var man har honom, typ hattrick i en match och sedan helt borta i en annan.
Punktmarkering verkar inte vara speciellt uppskattat iaf.......

Manurhin2

Aktiv medlem
Bakfull och pundare och flagga stÀmmer dÄligt men jag har cyklat idag och skulle vara ganska bortkommen om jag var i Uppsala, sÀkert tom efterlyst av frugan.

me.I.am

Aktiv medlem
Trodde faktiskt FÀrjeby skulle vinna. DÀremot trodde jag LuleÄ skulle göra första mÄlet, typ i 1a perioden eller sÄ.

VÀrt att notera Àr att FÀrjestads 2 mÄl hemma i 6e matchen och första i 7e var efter "hopslag" eller Àndra riktning av touch pÄ försvarares klubba. Men tycker ÀndÄ att FÀrjestad haft snyggare spel fram till mÄlen genomgÄende i finalen. Passningar till rena mÄlchanser.

me.I.am

Aktiv medlem
Expressen: "Drömstart för Tre Kronor – körde över Österrike i VM-premiĂ€ren"
Undrat ibland vart Bagdad-Bob tagit vÀgen, men dÄ vet jag.

Manurhin2

Aktiv medlem
Trodde faktiskt FÀrjeby skulle vinna. DÀremot trodde jag LuleÄ skulle göra första mÄlet, typ i 1a perioden eller sÄ.

VÀrt att notera Àr att FÀrjestads 2 mÄl hemma i 6e matchen och första i 7e var efter "hopslag" eller Àndra riktning av touch pÄ försvarares klubba. Men tycker ÀndÄ att FÀrjestad haft snyggare spel fram till mÄlen genomgÄende i finalen. Passningar till rena mÄlchanser.
Nu Àr jag "lite" partisk men kÀnslan Àr att LuleÄ har haft 5x mer hopslags/slump-mÄl Àn fbk. FÀrjestads problem Àr ju lite att det ska vara snygga mÄl vilket det ocksÄ varit i större utstrÀckning Àn LuleÄ.

Senast Àndrad:

Köp & SÀlj

Topp