(OT ) Hockey ( och damhockey & e-hockey)
Det har varit match idag, va? đ
Uppsala HC som spelat?
Det har varit match idag, va? đ
Ja, har ni spelat?Det har varit match idag, va? đ
Ahhh, pÄ vÀg upp...
Jepp, eller pĂ„ Torsdag.Ăr det idag klubblagshockeyn tar slut i det hĂ€r landet?
FÄnigt att hÄlla pÄ lÀngre nÀr VM stÄr för dörren.
Jag lovar, har ju rĂ„kat avslöja att jag föddes i VĂ€rmland pĂ„ vischan vid sjön Sjönsjö, mina minnen Ă€r dock lite fragmentariska av detta första levnadsĂ„r men jag kĂ€nner att nu har jag inget val, heja FĂ€rjestad. đ đ Vi fĂ„r ocksĂ„ hoppas att Colorado vinner Stanley Cup i Ă„r, vĂ€ldigt massa bra hockey nu, zombie varning pĂ„ mornarna.
Jag tror nog din sÀsong Àr slut sedan lÀnge.IkvÀll hejar man vÀl pÄ LuleÄ?
Jepp, eller pÄ Torsdag.
Allsvenskan Ă€r vĂ€l slut sen lĂ€ngeđ€
Edit: va visst pÄ torsdag
Kunde blivit om inte LuleÄ dragit pÄ sig en utvisning i bytet efter reduceringen.SpÀnnande
Tack, bra hejat!
Ăr det idag klubblagshockeyn tar slut i det hĂ€r landet?
FÄnigt att hÄlla pÄ lÀngre nÀr VM stÄr för dörren.
Vi fĂ„r nog vara lite ödmjuka , tĂ€nk pĂ„ att Stockholmare jĂ€mför med allsvensk hockey.Ăr vĂ€l bĂ€ttre med A-lagshockey Ă€n B-lags turneringen VM?
Grattis dĂ„! đ»
Var det inte vĂ€ntat đđđđ@Manurhin2 gĂ„r sĂ€kert helt bananas nu.![]()
Detta Àr ett pÄstÄende som jag Àr medveten om att jag eventuellt kommer att fÄ Àta upp, men just nu kÀnner jag mig 100% sÀker pÄ att LuleÄ chokar pÄ torsdag.
Punktmarkering verkar inte vara speciellt uppskattat iaf.......Sedan Àr det bara att konstatera att Omark Àr nÄgot överskattad. Det fanns tyvÀrr en anledning till att han hade det mycket svÄrt att platsa i ett dÄligt Edmonton Oilers som ung och han fick sannerligen mÄnga chanser.
För lite "jÀvlar anamma", ("grit" som man sÀger pÄ engelska) och drift att vinna enligt mitt intryck, jobbar ofta för dÄligt i försvaret, relativt dÄlig/svajig i det fysiska spelet, kan försvinna i matcher. Lite svajig nivÄ ocksÄ, svÄrt att veta var man har honom, typ hattrick i en match och sedan helt borta i en annan.
Nu Àr jag "lite" partisk men kÀnslan Àr att LuleÄ har haft 5x mer hopslags/slump-mÄl Àn fbk. FÀrjestads problem Àr ju lite att det ska vara snygga mÄl vilket det ocksÄ varit i större utstrÀckning Àn LuleÄ.Trodde faktiskt FÀrjeby skulle vinna. DÀremot trodde jag LuleÄ skulle göra första mÄlet, typ i 1a perioden eller sÄ.
VÀrt att notera Àr att FÀrjestads 2 mÄl hemma i 6e matchen och första i 7e var efter "hopslag" eller Àndra riktning av touch pÄ försvarares klubba. Men tycker ÀndÄ att FÀrjestad haft snyggare spel fram till mÄlen genomgÄende i finalen. Passningar till rena mÄlchanser.