(OT ) Hockey ( och damhockey & e-hockey)

Manurhin2

Aktiv medlem
Jag känner att vi behöver gå till botten men det här. 🙃

Du menar att så länge det sker på planen är det ok att göra vad man vill men ger man sig på en skylt, då jäklar är det över gränsen? (Jag delar inte denna uppfattning.)
Nej.
Men, känslor hör till sporten men det är mellan lagen och sker på planen. Jag gillar tom känslor mellan supportrar.

Att börja slå sönder döda saker i båset framför barn är bara dåligt.

Steffeman

Aktiv medlem
Hmmm, har BIK Karlskoga något officiellt samarbete med Färjestad? Ligger i och för sig närmare Örebro.

BIK Karlskoga känns (kanske är?) lite som Värmlands motsvarighet till BP för fotbollen i Stockholm.
Osäker på hur det ser ut idag, samarbetet med Karlstad var i alla fall starkt förr, kanske finns en riktig Boförsare här i forumet som har grym koll. Ser fram i mot nästa vecka, att slå två Sthlm lag på en vecka är aldrig fel 🙃
Hmmm. Att låna in en aggressiv målvakt hipp som haver är väl aldrig ett vinnande koncept :-)

MrSthlm

Aktiv medlem

Manurhin2

Aktiv medlem
Spännande att t.o.m. den egna klubben stänger av spelaren:
Om man skäms otroligt mkt så borde det innebära att han inte har koll alls på vad han gör?
Vad är det då mer man inte har koll på?

MrSthlm

Aktiv medlem
OT: Jag kommer ihåg en gång när jag spelade fotboll i yngre tonåren att jag skrek åt en motståndare att han filmade men att jag då istället blev utvisad, det tyckte jag var orättvist. :cautious: Mina lagkamrater var dock roade, kul för dem (vi vann matchen ändå).

simson

Aktiv medlem
OT: Jag kommer ihåg en gång när jag spelade fotboll i yngre tonåren att jag skrek åt en motståndare att han filmade men att jag då istället blev utvisad, det tyckte jag var orättvist. :cautious: Mina lagkamrater var dock roade, kul för dem (vi vann matchen ändå).
Jag har blivit utv för att jag sa idiot till mig själv efter att gjort ett kast beslut på isen , ni vet motståndarna kommer två mot en , man är drillad välj en så målvakten kan koncentrera sig på den andra , men nä jag hamnar självklart i mitten , kasse i baken asförbannad på mig själv så säger jag tydligen det ganska högt, hör signalen och ”nummer fem två minuter för osportsligt uppträdande .
När jag åker mot båset så åker domaren med mig å förklarar, det står ett ungdomslag bakom sargen å tittar ”är det snyggt det du sa , de vet inte att du sa till själv, då trillade poletten ner.
Åter till ämnet jag tycker att det är stort av Modo,
sen måste jag nog pudla lite efter den tidigare diskussionen vi hade om sönderslagna reklamskylten😜🙏
Mange

Manurhin2

Aktiv medlem
Jag har blivit utv för att jag sa idiot till mig själv efter att gjort ett kast beslut på isen , ni vet motståndarna kommer två mot en , man är drillad välj en så målvakten kan koncentrera sig på den andra , men nä jag hamnar självklart i mitten , kasse i baken asförbannad på mig själv så säger jag tydligen det ganska högt, hör signalen och ”nummer fem två minuter för osportsligt uppträdande .
När jag åker mot båset så åker domaren med mig å förklarar, det står ett ungdomslag bakom sargen å tittar ”är det snyggt det du sa , de vet inte att du sa till själv, då trillade poletten ner.
Åter till ämnet jag tycker att det är stort av Modo,
sen måste jag nog pudla lite efter den tidigare diskussionen vi hade om sönderslagna reklamskylten😜🙏
Mange
Angående reklamskylten så var det en insändare i lokalblaskan idag skriven av en som tyckte exakt som Jag.
I övrigt är det helt tyst och boven själv gjorde klart innan en intervju att han inte tänkte svara på frågor om skadegörelsen.
Jag verkar alltså ha fel om händelsen eftersom vi verkar vara 2 st, kanske 3 med dig, i hela Sverige som tycker lika.
Det innebär inte att jag ändrar mig🙂

Manurhin2

Aktiv medlem
20230228_183749.jpg

simson

Aktiv medlem
Kommer rivaliteten med Brynäs göra att Leksand viker sig mot HV imorgon eller är det viktigare med top-6?
Lif har en sämre period och hv håller på att spela till sig en bättre form så för att hålla sin egen plats i ledet så tror jag de går för vinst men samtidigt bor ju svärföräldrarna i och ungarnas kusiner i Jönköping , och jag gillar inte Brynäs heller så en liten tumme på småland imorgon 😜

MrSthlm

Aktiv medlem
Och vi vann!
Grattis alla FBK-supportrar, @weldion , @mhenry , @MrSthlm (& @simson borde också få en FBK-pryl😅)

Ja, mina Glava vibbar på fädernet är starka nu, sist men inte minst min långväga koppling till Löfbergs. LoL Vad är det man säger på engelska när man bara följer lag som vinner, "bandwagoner"? 🙃 😅

Men jag glädjer mig samtidigt oerhört åt Brynäs förlust. Jag har ju ett hjärta till Luleå också och det var hemskt när Brynäs vände 0-2 underläge till 3-2 i matcher i finalen för ca 30 år sedan. En helt traumatiserad stad, människor som grät öppet, krälande på marken skrikande, ja det här verkar ha satt spår i mig, det var hemskt att uppleva. Det blir en väldigt spännande avslutning i år.

Topp