(OT ) Hockey ( och damhockey & e-hockey)

Manurhin2

Aktiv medlem
Screenshot_20230304_135808_Instagram.jpg

weldion

Aktiv medlem
Heja Brynäs!
I framkant när det gäller matchställ med nästan inga sponsorloggor alls. Kan NHL, så kan SHL också köra utan sponsorer på matchställen.

MrSthlm

Aktiv medlem
"Intressant" rubriksättning på Aftonblaskan, mobbning? (De letar alltså upp en bild där han ser halvgalen ut och sätter rubriken, schysst.)
1678373607868.png

MrSthlm

Aktiv medlem

De har åtminstone damerna att glädja sig åt.

Men oj 🙃
"Det har ingen betydelse vem som tränar Brynäs utan klubbens problem sitter så mycket djupare än så."

Dock kan jag tycka att det är lite fegt av Sanny Lindström att inte kritisera att man gjorde Johan Larsson av alla till SHLs högst betalda spelare.

Senast ändrad:

fedde

Aktiv medlem
Dock kan jag tycka att det är lite fegt av Sanny Lindström att inte kritisera att man gjorde Johan Larsson av alla till SHLs högst betalda spelare.

Men de värvade ju såklart Johan Larsson för att han ska glänsa i kvalspelet (eller var det slutspelet?).
Dom kan inte slösa bort honom i grundserien.

Enligt de uppgifter som är tillgängliga saknas inte
resurser, ex spelarbudgeten är inte precis den minsta i SHL.
Så var finns/vad är problemen?
Det kanske är som vissa experter påstår, att problemen är
djupt rotade i organisationen på olika sätt.

ooms

Aktiv medlem
Lite konstigt att en klubb med ”problem djupt rotade i organisationen” klarar av att ha ett damlag som parkerar sig i toppen år efter år…

Nä, rätt att göra en förändring nu, så kanske det kommer in ny energi i spelartruppen och de skärper till sig. Det funkade ju för 2 år sedan, och är nog vad som behövs nu också.

Manurhin2

Aktiv medlem
Tycker att dom hade kunnat vänta till efter kval med att sparka Manner. Och om man ändå gör sig av med tränaren så är väl ändå inte Ove Molin rätt man att ta över. Vad har han lyckats med som tränare?
Nja, tycker att det är rätt att byta nu för att försöka skaka liv i liket.
Blev extremt förvånad när man förlängde med Manner innan årsskiftet dock.
Sanny har nog en del poänger ändå, sparkar man tränare efter tränare efter att själva inte värvat en trupp som kan prestera så är det åtminstone annorlunda.
Värvningen av Berglund var det som fick mig att inse hur illa det är eftersom han hade utmärkt sig negativt redan i DIF.

Gravelisten

Aktiv medlem
Nja, tycker att det är rätt att byta nu för att försöka skaka liv i liket.
Blev extremt förvånad när man förlängde med Manner innan årsskiftet dock.
Sanny har nog en del poänger ändå, sparkar man tränare efter tränare efter att själva inte värvat en trupp som kan prestera så är det åtminstone annorlunda.
Värvningen av Berglund var det som fick mig att inse hur illa det är eftersom han hade utmärkt sig negativt redan i DIF.
En ordentlig storstädning efter säsongen, oavsett hur det går, borde vara prio 1 för den klubben.

Fredrik S

Aktiv medlem
Brynässpelarna är oerhört skickliga på att "hjälpa domarna" att se när man blir hakad, trippad eller att motståndarens klubba snuddar vid visiret. Där är man ljusår före övriga lag i ligan och det har redan betalat sig en gång i den här matchserien.

Manurhin2

Aktiv medlem
Eftersom sannolikt mer än hälften i tråden håller på fbk så bjuder jag på en gammal actionbild, såhär kan det gå för frölundas stjärnor😅

Screenshot_20230314_190506_VF.jpg

Topp