[OT] Hur många lussebullar har du ätit idag?

Henrik_E

Aktiv medlem
Semlor kan man ju känna lustar till men lussebullar är ju vansinnigt tråkiga. De symboliserat allt som var trist, kvävande och stelt med det gamla svenska folkhemmet i sin oerhörda slätstrukenhet. En torr jävla vetebulle med 30 kr saffran nerblandat i smeten i något torftigt försök att sätta guldkant på tillvaron.

JTF

Aktiv medlem
Äh, lägg en klick Bregott ovanpå så blir det saftigt och gott. Eller "chevrééééééé-ost"... ;)

NLC

Aktiv medlem
Tips för den som tröttnar på lusseåttor, baka kardemummasnurror med saffran i. Saftigt och smaskigt, bara man har lagom mycket smör i.

Masjevel

Aktiv medlem
Det blev 1 igår när jag kommit hem tillsammans med en mugg glögg. Kunde ha blivit 2 till då det fanns både vid förmiddagsfikat och vid lunchen men då avstod jag.

Spacekitty

Aktiv medlem
Två stycken inköpta Coop idag 18 oktober. Äntligen är julen här.

IMG_1175.JPG

Inga idag men i morgon ska jag testa Ahlströms semlelussekatt, bild och betyg kommer.

Förresten, nån som kan rekommendera en duktig sport/idrotts dietist i Göteborgstrakten? Får inte på mig Gore brallorna längre, måste vara nåt med åldern som gör att mittpartiet sväller... ?

Häromdagen blev det tre saffransbriocher från Sebastien på söder i söderhallarna. Rekommenderas varmt, bättre än alla lussekatter man kan tänka sig. Kändes som en vändpunkt i livet, kommer aldrig att kunna se på en lussekatt på samma sätt igen.

Geekstremist sa:
Inga idag men i morgon ska jag testa Ahlströms semlelussekatt, bild och betyg kommer.

Förresten, nån som kan rekommendera en duktig sport/idrotts dietist i Göteborgstrakten? Får inte på mig Gore brallorna längre, måste vara nåt med åldern som gör att mittpartiet sväller... ?

En idag och en till i morgon. Missade ju semlorna helt tidigare i år så...

Smakade helt okej men det blir nog inget ytterligare tillfälle, blev för sött och mäktigt helt enkelt. Inte helt oväntat dock om jag ska vara ärlig.

Bilagor

• 9AAB4236-46D5-44B9-BF47-B63C9FBF78C7.jpeg
    9AAB4236-46D5-44B9-BF47-B63C9FBF78C7.jpeg
    249.1 KB · Besök: 10

SGS

Aktiv medlem
Jag tror inte jag ätit några alls i år vad jag kan minnas. För jäkligt. Får kompensera nästa långtur med MTBn.

D

Deleted member 43681

Guest
Idag åt jag lite tomteglass med saffranssmak från Sia, alltså det som ForesterGuy visar på bild längre upp. Faktiskt riktigt god! Ska prova glassen med en saffransbulle till nästa gång. Eller kanske lite sylt och grädde, så man får lite Gotlands-vibbar... :)

Senast redigerad av en moderator:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer