[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Klavikel

Aktiv medlem
Grattis alla semmelälskare på fettisdagen.

Det bidde så klart en semla idag också.
Har hunnit bli några stycken i år, passerade tvåsiffrigt för ett bra tag sen???

Här en från Dahls bageri. Högsta betyg!
Färsk och mjuk bulle, finfin mandelmassa och grädden var divine.
Screenshot_20190305-110920__01.jpg

qma

Aktiv medlem
I can haz creeem burger. Jag älskar grädde och mandelmassa så tycker gräddburgarn är rätt god. Äter dem sällan då jag tycker att minvarianter för 45 kr är lite löjligt och det är vad som finns på de flesta håll förutom på fettisdagen.

Kneecap

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
Idag?

Tjejen tyckte vi kunde hoppa kvällsmaten och bara äta semlor. Frågan är väl hur många man då behöver per person.
Tjena!

Japp, en till frukost, en till förmiddagsfika, en till lunch, en till tvåfikat, en till fyrafikat och en när jag kommer hem. Men ska stanna på Biltema på vägbeskrivning hem och då finns det en risk för en där också.

me.I.am

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
Kneecap sa:
Tjena!

Fyra hitintills, blir minst två till antagligen tre.
Idag?

Tjejen tyckte vi kunde hoppa kvällsmaten och bara äta semlor. Frågan är väl hur många man då behöver per person.
Om ni kör nybakta så kan ni nog trycka ner 4 st/person, dom slinker ner lättare.
Jag skulle ändå rekommendera att grunda med något grovbröd, min erfarenhet är att man kan trycka ner fler semlor då.

Raggamuffin

Aktiv medlem
me.I.am sa:
Raggamuffin sa:
Kneecap sa:
Tjena!

Fyra hitintills, blir minst två till antagligen tre.
Idag?

Om ni kör nybakta så kan ni nog trycka ner 4 st/person, dom slinker ner lättare.
Jag skulle ändå rekommendera att grunda med något grovbröd, min erfarenhet är att man kan trycka ner fler semlor då.

Om man kör Rawsemlor borde man kunna trycka flest alltså.

Klavikel

Aktiv medlem
Sambal Oelek sa:
jomper: vad är det där? jordgubbssemla? :)

Här har vi grejjer!!! Semmelkrans från bike-in bageriet, utomhus i vårvädret, med en brasa bredvid. Blir inte bättre kan jag säga :)
Säg inte att du tryckte i dig den där kransen helt HELT SJÄLV?? =)

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Klavikel sa:
Sambal Oelek sa:

Här har vi grejjer!!! Semmelkrans från bike-in bageriet, utomhus i vårvädret, med en brasa bredvid. Blir inte bättre kan jag säga :)
Säg inte att du tryckte i dig den där kransen helt HELT SJÄLV?? =)
hehe, nää, då hade jag nog inte mått så bra :) men en redig bit fick jag!

bearthefear

Aktiv medlem
Bara en än så länge. Men eftersom både jag och frugan överraskade med nyköpta semlor så står det 4 till och väntar i kylen...

Crocko

Aktiv medlem

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Kneecap sa:
Japp, en till frukost, en till förmiddagsfika, en till lunch, en till tvåfikat, en till fyrafikat och en när jag kommer hem. Men ska stanna på Biltema på vägbeskrivning hem och då finns det en risk för en där också.
shit, bra jobbat. Tror aldrig nånsin jag ätit så många semlor på en dag :)

Men du... skippa den på Biltema!

Kneecap

Aktiv medlem
Sambal Oelek sa:
shit, bra jobbat. Tror aldrig nånsin jag ätit så många semlor på en dag :)

Men du... skippa den på Biltema!
Tjena!

Ska precis trycka i mig sexan! (Kan bli en till nattamat också...)
Biltema här har riktigt bra semlor, kommer från ett av bagerierna i stan. Men har förstått att kvalitén kan vara rätt dålig på andra orter. Däremot IKEAs var riktigt illa, torr, typ ingen mandelmassa och alldeles för hårt vispad grädde.

Edit: Jag är nog uppe i totalt 30 semlor i år..

Senast ändrad:

ForesterGuy

Aktiv medlem
Crocko sa:
ForesterGuy sa:
Örjan Lax sa:
ForesterGuy sa:
Idag står jag över.
Vilken rebell :)
Min arbetsgivare bjöd dessutom på semlor idag, men av princip tar jag inte emot något som arbetsgivaren bjuder på.
Jobbig runt den 25:e varje månad när de försöker pracka på dig lön :):) kostar på att ha principer
De bjuder inte på lön, lönen är avtalsenlig.

ForesterGuy

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
ForesterGuy sa:
Örjan Lax sa:
ForesterGuy sa:
Idag står jag över.
Min arbetsgivare bjöd dessutom på semlor idag, men av princip tar jag inte emot något som arbetsgivaren bjuder på.

Noll som vanligt. Semlor är inte gott.
Jo, flera tvåpack har det blivit de senaste veckorna, därför klarar jag mej utan idag. Firade ostbågens dag istället.

Bilagor

mmmrrrr

Aktiv medlem
ForesterGuy sa:
Crocko sa:
ForesterGuy sa:
Örjan Lax sa:
ForesterGuy sa:
Idag står jag över.
Jobbig runt den 25:e varje månad när de försöker pracka på dig lön :):) kostar på att ha principer
De bjuder inte på lön, lönen är avtalsenlig.
Helt rätt!

Jag åt dock en av arbetsgivarens semlor idag. Historien kommer inte vara nådig i sin dom över mig.

Supertramp

Aktiv medlem
Ingen alls idag trots att det bjöds på semla på jobbet. Diet som gäller, ska ner till 83kg innan maj (91kg nu).

Fan jag älskar semlor!!!

Havoc 5

Aktiv medlem
Mmmm, blev en "Vetakattare" för min del som jag hällde varm mjölk över.
Gott så man dööör.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Sambal Oelek sa:

Det är signaturprodukten på lokala kondiset, tror den funnits sen de startade på femtiotalet.

Lite lättare bröd än en vanlig semla, och den rosa grädden är blandad med mandelmassa. Receptet är förstås hemligt :-)

Kneecap

Aktiv medlem
jomper sa:
Receptet är förstås hemligt :-)
Tjena!

Locket på när du frågade?

Blir ingen sjua.. Fick ett annat bakverk istället. Vetebulle med grädde under lock, i mitten så var det vaniljkräm.. Byter man ut vaniljkrämen mot mandelmassa så kan det nog bli en hit.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer