[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Pajas

Medlem
Premiär för 2020
Chefen fyllde år så det blev semla till 11 fikat. Tror det var ICA...... men inom kort hoppas jag att det blir semlor från Stigs Konditori i Gullringen som ofta är i topp i diverse tester

Senast ändrad:

me.I.am

Aktiv medlem
kolla vad jag hittade på hemvägen... en Wienersemla!!

Visa bilaga 401412
Ser smarrig ut. Läste en helt horribel notis om de olika varianterna på semlor som dykt upp på senare år. Wienersemla räknades upp bland andra nymodigheter, snacka om att ha dålig koll! Wienersemla har funnits länge och borde snarare användas som referens när man betygsätter smaken hos semlor från olika tillverkare. Wienersemla åts förmodligen av de första jägar-samlarna som nådde Sverige under stenåldern.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Ser smarrig ut. Läste en helt horribel notis om de olika varianterna på semlor som dykt upp på senare år. Wienersemla räknades upp bland andra nymodigheter, snacka om att ha dålig koll! Wienersemla har funnits länge och borde snarare användas som referens när man betygsätter smaken hos semlor från olika tillverkare. Wienersemla åts förmodligen av de första jägar-samlarna som nådde Sverige under stenåldern.
ja den har ju varit med ett tag :) ganska dålig koll minsann!

---------

Idag vart det en från lokala caféet!

IMG_20200211_162134.jpg

Lingon

Aktiv medlem
Tryckte årets första och sista semla idag, en wrap från tösse. Riktigt god, men min mage tål inte sånt sockerbombardemang nulängre. Illamåendet börjar äntligen släppa efter två timmar. Puh.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer