[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Henrik_E

Aktiv medlem
ERDFHHxWkAAT_wX.jpg

johan44

Aktiv medlem
Just avslutat semmelprovning på jobbet. Ica var billigast och kom sist. Sebastien vann, Balders och Bullar och Bröd hamnade i mitten. Obs, man måste gilla lite alternativt. Sebastien hade blodapelsin i mandelmassan och mjölk tokvispad till grädda istället för vanlig grädde. 58 kr för vinnaren, det kostar att vara hipster.

weldion

Aktiv medlem
2!
Morsan skickade SMS och frågade om jag ville komma på semla + kaffe efter jobbet och något sådant kan man absolut inte tacka nej till.

liveforthis

Aktiv medlem
Fock semle förrådet tomt! Efter 1.5tim av detta (röja en av våra stigar som blåst ner ett lagom stort träd över, så nu va man ju sugen på en semla

Bilagor

• EFFECTS.jpg
    EFFECTS.jpg
    845.2 KB · Besök: 128

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Just avslutat semmelprovning på jobbet. Ica var billigast och kom sist. Sebastien vann, Balders och Bullar och Bröd hamnade i mitten. Obs, man måste gilla lite alternativt. Sebastien hade blodapelsin i mandelmassan och mjölk tokvispad till grädda istället för vanlig grädde. 58 kr för vinnaren, det kostar att vara hipster.
Det finns Fanta Blodapelsin nu. Kan användas som snikvariant.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Tre* stycken till frukost, Scandic dukade upp semlor på frukostbuffen. Sen en till lunch och en till eftermiddasfikat.

*Dom var i bitesize..

Havoc 5

Aktiv medlem
Nu är det nära. Dagens motion avklarad...

Bilagor

• A162EC1D-F228-4535-9F6E-E83457660CE3.jpeg
    A162EC1D-F228-4535-9F6E-E83457660CE3.jpeg
    656 KB · Besök: 107

thomaslundstrom

Aktiv medlem
En köpesemla på jobbet. Andra köpesemlan i år; varje gång jag äter en dylik påmind jag om att semlor ska bakas hemma. Semlorna blir alldeles för söta när bagerierna får bestämma. Då var ändå en av dem från St Jakob, men även den var en sockerchock.

Swedish Chef

Ny medlem
Vi har gjort nästan 500 semlor idag, små, stor och i tårtform... njöt av en liten som belöning. Nu blir det lugnt på den fronten ett år.
CA6A0A8C-D990-4449-BFF9-0F0274710EE0.jpeg

Havoc 5

Aktiv medlem
Jag har längtat i två månader.
Fick i mej två (en hetvägg).
Efter två var jag inte sugen på en tredje.
Nu kanske det dröjer ett år igen.

Bilagor

• 554AD8CE-756F-4FD0-932C-A4D226FCED95.jpeg
    554AD8CE-756F-4FD0-932C-A4D226FCED95.jpeg
    530.4 KB · Besök: 86

Kupa

Aktiv medlem
En lagom stor och hembakt rackare blev det igår. Årets första och hittills enda. Några bullar finns kvar så det kan nog bli en eller två till.

Semla2020.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer