[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Herrcykel

Medlem
Hade inte fastlagsbullar varit så kletiga så är det perfekt cykelkäk. Snabba och långsamma kolhydrater i skön blandning.

Jo, medhavda semlor blir ju lite kletiga i ryggfickan när man cyklar, bra energi annars...
Men i en lite bredare topprörsväska än vanligt (eller en påtejpad semlekartong) borde man ju kunna klämma in ett par stycken.
Gårdagen blev förresten en riktig toppendag, 3 semlor! 🤤

perzzon

Aktiv medlem
Körde två steinbrenner & Nyberg-semlor på framflaket i tisdags. De hade klart modernare geo än orginal efter transporten.
Smaken var oförändrad dock.

Allroad

Medlem
Det är ju förjävligt. Wienercafeet har ju lagt ner, en epok har gått i graven. Vart tusan ska man vända sig då?

Mvh en som inte klarar av mediokra ica maxi bake off-semlor

Havoc 5

Aktiv medlem
Det är ju förjävligt. Wienercafeet har ju lagt ner, en epok har gått i graven. Vart tusan ska man vända sig då?

Mvh en som inte klarar av mediokra ica maxi bake off-semlor
Svens i Södertälje är top notch!
Orkar man inte ta sej till "kringelstaden" har Vetekatten goda också.
Gunnarsons på Götgatan ska väl också vara bra vill jag minnas.

Jimel

Aktiv medlem
Svens i Södertälje är top notch!
Orkar man inte ta sej till "kringelstaden" har Vetekatten goda också.
Gunnarsons på Götgatan ska väl också vara bra vill jag minnas.
Ha! Hörde talas om Svens för första gången i fredags då en kollega skulle köpa fikabröd. Har ändå hängt ganska mycket i krokarna.
Otroligt mysigt bageri och supergott fikabröd. Obs tar endast cash eller swish 😊

jakobdahl

Ny medlem
En och en halv på självaste dagen, en igår och en och en halv idag. Detta har kompenserat i en bättre träningsvecka på länge! Bra tryck i benen får man efter några semlor!

me.I.am

Aktiv medlem
1 wienersemla på konditoriet, 1 med mig hem. Den får ligga i kylen ett tag så den börjar känna sig säker, sen klipper jag den, då är dom som godast!

xyz-saft

Aktiv medlem
Köpte två efter lunch. Kunde inte hålla mig och åt upp båda. När sambon kom hem undrade hon om vi inte skulle köpa semlor. Visst sa jag, och eftersom hon aldrig äter en hel blev det 1⅓ semla till kvällsfika också. :)

thomaslundstrom

Aktiv medlem
En minisemla på kristen loppis i Bankeryd. För jävla bra för att inte vara egengjord, även om också denna var för söt för min smak. Inkråmet var däremot top notch, t.o.m. bättre än det jag gör själv. Både hög mandelhalt och riklig tilldelning. Fem halleluja av fem.

Det blev några hemlagade minisemlor till. Mitt ex bakade bullarna och gjorde mandelmassan och monterade semlorna , Själv fick jag det ansvarsfulla arbetet att koka kaffet och vispa grädden

Hembakt selma 2020.jpg

Black planet

Aktiv medlem
I år blivit lite mindre än toppåren med Stizze o våra semmelfulcrossande. Och detta är en Haga tårtkandis.
20200305_121648.jpg

Senast ändrad:

Sambal Oelek

Aktiv medlem
En från Jörlanda Bageri!
Det var nog en av de godaste semlorna jag nånsin ätit! Den var dessutom så färsk som det kan bli. Kom precis lagom till en ny batch :)

IMG_20200314_125926.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer