[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden
Ja dom var inge vidare. ...Enskedebageri hade det för 15 t 20 år sen. Nä tack.

Ja dom var inge vidare. ...Enskedebageri hade det för 15 t 20 år sen. Nä tack.
Hädare, men den ser riktigt god ut.
Nu så blev jag avundsjuk!Årets första! ...avnjöt den efter en heldag långfärdsskridskor i solnedgången här. Hade köpt innan så efter turen åkte jag bara några hundra meter hit och satte mig. Det var episkt! Usch vad gott det var. Har en till imorrn också :)
Visa bilaga 464944
År det där klassiska cafet mitt i rättvik som har så sjukt goda semlor?Jag slänger upp min premiärsemla i år, 5 januari på Fricks konditori i Rättvik!
Visa bilaga 465134
Ja, det är det nog. Ligger vid en av rondellerna på rv70 mitt i byn.År det där klassiska cafet mitt i rättvik som har så sjukt goda semlor?
Det låter rätt. Trevligt ställe :)Ja, det är det nog. Ligger vid en av rondellerna på rv70 mitt i byn.
Nutella istf mandelmassa?Dagens dubbel!
Man behöver ju både försvara traditionerna och samtidigt försöka hänga med lite och vara förändringsbenägen.. Sandbergs kondis i Madesjö är en klassiker bland cyklister i Nybro/Kalmar-området
Visa bilaga 465532
Thomas, jag leder med en semla över dig !Nutella istf mandelmassa?![]()
Näpp, det var någon annan halvmörk och god chokladkräm, chokladdoppat + kakaoströsslat lock och sedan vanlig grädde däremellan - Perfekt!Nutella istf mandelmassa?![]()
Noll semlor för mig idag och lär så förbli fram till fettisdagen.
Som vanligt, allt var bättre förr!
Förb-nnade skåningar. Det heter semla.
Det är även finskt (svenskspråkiga delen). Säger du semla där, då får du en fralla. Så om du vill ha en semla, då får du säga fastlagsbulle.Förb-nnade skåningar. Det heter semla.
semmeln är frallor i bayern och österrike. sedan ska det inte föknippas med Dr Semmelweis som kom på hur man kunde rädda många kvinnor från att dö i barnsäng.Det är även finskt (svenskspråkiga delen). Säger du semla där, då får du en fralla. Så om du vill ha en semla, då får du säga fastlagsbulle.
Visst semlor är gott ... Men är inte det partyt slut nu ?Visa bilaga 465902
Fick uppdraget att köpa med mig semlor hem, valde att besöka både Lillebrors Bageri och Mr Cake.
Den vänstra är Fares verk, en Cronutsemla.
Var nog orättvist att ställa den brevid lillebrors som är stans bästa.
Nu förstår jag inte, det gäller väl att testa från alla konditorier så man vet vilken semla som ska köpas på fettisdagen?Visst semlor är gott ... Men är inte det partyt slut nu ?
Bild?Testade semelglass idag på Kenny’s gelato, riktigt gott.
Kom på denna tråd lite försent :( finns lite kvar i frysen så kanske kan bli repris med bild.
Lite grann som långägg fast i semmelform?Här i Borlänge har "Semelstubbe" dykt upp på ICA. Finns det på flera ställen?
Typ. Tänk dig den där prinsesstårtan man kan köra i cylinder form, Fast en semla......Lite grann som långägg fast i semmelform?