[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

me.I.am

Aktiv medlem
Schysst, förväntningarna börjar byggas upp så smått, för att nå sitt klimax i februari om ett halvår.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Årets första! ...avnjöt den efter en heldag långfärdsskridskor i solnedgången här. Hade köpt innan så efter turen åkte jag bara några hundra meter hit och satte mig. Det var episkt! Usch vad gott det var. Har en till imorrn också :)

_1160469.jpg

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Tyvärr varken bild eller ”idag”, men årets första inmundigades i fredags. Köpesemla från St Jacobs. God för att vara köpesemla (ffa smaken från rostad mandel) men som vanligt står den sig slätt mot en hembakt. Får nog sätta en deg nästa helg.

weldion

Aktiv medlem
Åt en vaniljsemla igår.
Tycker inte att något annat än en vanlig semla skall få kallas för semla.
Första gången som jag ätit en semelvariant och jag blev besviken.

Herrcykel

Aktiv medlem
Äh, om man är semlepuritan och lite kinkig och måste man ju köra en dubbel, en variant och en vanlig semla, du missade det! Ifall den tidigare otestade varianten (som alltid äts först) inte faller en på läppen så har man då en redig semla att avsluta med och så blir man på gott humör igen. Häpp!

NotReallyGunde

Aktiv medlem
gjorde en fulsemla till kaffet med pågens färdiga bröd, dock odenses mandelmassa 60% och mjukvispad grädde. inte sexigast men funkade som substitut

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Det är även finskt (svenskspråkiga delen). Säger du semla där, då får du en fralla. Så om du vill ha en semla, då får du säga fastlagsbulle.
semmeln är frallor i bayern och österrike. sedan ska det inte föknippas med Dr Semmelweis som kom på hur man kunde rädda många kvinnor från att dö i barnsäng.

Hasse#7

Aktiv medlem
En, på Eldtomta Kafé. Var där med bil, men det var ett gäng lycragubbar där som hade cyklat från Gnesta eller nåt. Säkert några happyiter men de benämnde sig som gravelcyklister tillfälligt på landsvägen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer