[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Idag var det minsann gång-kö till Cederleufs Drive-In! Denna gången fick man inte en påse semlor genom bilrutan. Men visst, det hade blivit trångt med en bilkö där så fullt förståeligt! 😀

IMG_20210216_122800.jpg

Jag hann inte ta någon bild på dagens semla, men igår var jag till deras café och provsmakade 😀

IMG_20210215_145931.jpg

thomaslundstrom

Aktiv medlem
75E20552-0EFB-41B3-82DD-584A2D381CDF.jpeg

Årets tråkigaste semla. Tappade huvuddelen av lukt och smak igår eftermiddag så denna smakar mest sött. Tur att jag har tjuvstartat i år (som alla år, naturligtvis)!

xyz-saft

Aktiv medlem
Sambon frågade om hon inte kunde få baka semlor istället för att vi skulle köpa på Ica när hon ändå skulle vabba. Jag sa inte nej.
Så det blev en hembakt. Och ett av barnen åt bara locket på sin, så den fick jag förbarma mig över också. Dåligt med bilder tyvärr.

MartinC

Aktiv medlem
Det sitter djupt rotat då jag var mkt allergisk mot nötter i ungdomen.
Tycker oavsett att det är mkt barnkalas över semlor, vitt bröd och massor med grädde.
Har ätit ett kg godis istället(som vanligt), bra för inlagring av glykogen😎
Det är inte liiite barnkalas över ett kilo godis....

MtbIte

Aktiv medlem
Brukar peta bort all grädde och tvinga i mig bullen med mandelmassa när det bjuds på jobbet fast det inte heller är särskilt gott
måste nog hålla med @Manurhin2 att semla är ett ganska överskattat bakverk ...... då innehållet är vitt bröd, fett och lite mandelmassa.

ooms

Aktiv medlem
Brukar peta bort all grädde och tvinga i mig bullen med mandelmassa när det bjuds på jobbet fast det inte heller är särskilt gott
måste nog hålla med @Manurhin2 att semla är ett ganska överskattat bakverk ...... då innehållet är vitt bröd, fett och lite mandelmassa.
Men vaf... vanära inte semlan, lämna den då hellre till nån arbetskamrat som har vett att uppskatta underverket!

fhloston

Aktiv medlem

Hetvägg boostar tråkiga semlor!

xyz-saft

Aktiv medlem
Jag gissar att de som uppskattar hetvägg är såna som äter löskokta ägg och rinnig mannagrynsgröt och tycker att det är gott. Semla ska man inte förstöra genom att blöta ner den. 🙂

GoranS

Aktiv medlem
Du får väl göra en egen "semla" med danskt fettfritt rågbröd och skippa mandelmassan!

MtbIte

Aktiv medlem
Du får väl göra en egen "semla" med danskt fettfritt rågbröd och skippa mandelmassan!

Nej nej nu har du nog fått det om bakfoten, jag gillar mandelmassa ,det är brödet och grädden jag inte gillar :D .

kan man göra ett smörrebröd med fullkorns semla bröd , majonäs och räkor kanske och kalla det ja vad vet jag semlasmörrebröd ?

xyz-saft

Aktiv medlem
DSC_0343.JPG

En från Ica idag, men inte deras egna den här gången. Helt klart godkänd. Dessutom fanns det bara tvåpack så det finns risk att jag skriver i tråden snart igen...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer