[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Sista nu! 😊

IMG_20210226_101345.jpg

Tänkte ta mig in till stan och prova Mr Cake men har inte orkat. Vet inte om jag hittar till stan längre ens, var så länge sedan jag var där 😁

Så nu har jag bestämt att detta blev sista. Man får ju inte äta semlor i Mars sedan känns det som 😊

Farsan

Aktiv medlem
Okej, fattigt hade vi det hemma. Men semlor det behövde vi aldrig äta. Då äter jag hellre lutfiskinbakad surströmming utan mandelpotatis och tillhörande snaps. Semlor är äckliga. Enligt genevekonventionen är det förbjudet att servera semlor till straffångar. Det räknas som tortyr.
Nu tar jag en nattmacka med härsket smör och möglig ost. Gott!

atorger

Aktiv medlem
Saffranssemlor är väl etablerad tradition numera? Här i Luleå brukar de komma i november, tog min första för ett par veckor sen. Sen nån gång efter nyår blir det vanliga semlor som fortgår fram till typ påsk. Jag brukar försöka äta en semla i veckan under den här perioden, men just idag är siffran noll :cry:.

jarna

Medlem
Försökte ladda upp en bild på min saffranssemla men bilden var för stor men den smakade bra efter 3 timmar i Järnaskogen
Lilla Maräng levererar

atorger

Aktiv medlem
Det blev en saffranssemla idag, plus att jag var tvungen ta sista tredjedelen av den andra då sällskapet inte var hungrig nog för att orka en hel. Tränar bara varannan dag numera och träningsdagen var igår så känner i magsäcken precis nu att det kan vara lämpligt att synkronisera semmelätandet med träningsdagarna.

Bilagor

• signal-2021-11-20-125427_001.jpeg
    signal-2021-11-20-125427_001.jpeg
    169 KB · Besök: 11

atorger

Aktiv medlem
En idag. Egentligen brukar jag spara det till fredagsfika, men hade ett ärende på stan i närheten av ett konditori, så det var ju förstås ofrånkomligt.
Det var för övrigt en tämligen stor semla. Jag tyckte det var konstigt att försäljaren sa "smaklig måltid" när jag köpte hem den, men efter ha ätit den och känner hur mättman ökar fortfarande en dryg timme senare så förstår jag vad han menade. Den var god, men kanske liiiite stor.

rln

Aktiv medlem
Det var för övrigt en tämligen stor semla. Jag tyckte det var konstigt att försäljaren sa "smaklig måltid" när jag köpte hem den, men efter ha ätit den och känner hur mättman ökar fortfarande en dryg timme senare så förstår jag vad han menade. Den var god, men kanske liiiite stor.
Eller så var det för lite cykel innan och efter semlan?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer